1393-07-09 05:50
1187
1
3609
قوانلو :

گلستان از نظر توسعه صادرات در رتبه بیست و پنجم کشور قرار دارد

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت : استان گلستان از نظر توسعه صادرات در رتبه بیست و پنجم در کشور قرار دارد.

به گزارش گلستان ما ؛ حسینقلی قوانلو، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، عصر روز گذشته (8 مهر) در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گلستان که در استانداری گلستان برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر پروانه های تولیدی و صنعتی موجود در استان گلستان 902 فقره است که با کل سرمایه گذاری 13 هزار و 48 میلیارد ریال، تعداد 21 هزار و 189 نفر مشغول به کار هستند.

وی افزود: از ابتدای سال 93 تاکنون 46 فقره پروانه بهره برداری صادر شده است که با سرمایه گذاری 368 میلیارد ریال برای 792 نفر ایجاد اشتغال شده است.

قوانلو با بیان اینکه استان گلستان از نظر توسعه صادرات در رتبه بیست و پنجم در کشور قرار دارد، گفت: از نظر معادن، عمده ترین معادن استان گلستان معادن زغال سنگ، صدف کوهی و ید است که از نظر صدف و ید در کشور تقریبا منحصر به فرد هستیم.

وی در ادامه گفت: از نظر تولید گندم، بیش از 50 درصد محصولات زیر کشت استان گلستان، گندم است که گلستان در تولید گندم رتبه دوم کشور را دارد.

قوانلو اضافه کرد: تولید گندم گلستان در سال 92 حدود یک میلیون تن و در سال 93 نیز به بیش از 700 هزار تن رسیده است.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد صادرات استان ما به ترکمنستان است، افزود: عراق، افغانستان و قزاقستان از عمده ترین کشورهای حوزه کاری صادرات ما هستند که 26 درصد صادرات استان گلستان به عراق، 8 درصد به افغانستان و 4 درصد نیز به قزاقستان صادر می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان همچنین گفت: در شش ماهه نخست سال 93 کل صادرات استان گلستان، 400 هزار تن بوده است که 175 هزار دلار ارزش داشته است در حالی که در شش ماهه اول سال 92 کل صادرات ما 428 هزارو 300 تن و به ارزش 147 هزار دلار بوده است.

وی اظهار داشت: این آمار نشان دهنده آن است که صادرات استان ما در سال جاری تاکنون به نسبت 6 ماهه نخست سال قبل از نظر وزن 7 درصد کاهش و به لحاظ ارزشی 19 درصد افزایش یافته است.

قوانلو یادآور شد: محصولات عمده صادراتی گمرکات استان گلستان، از قبیل محصولات صنعتی، اقلام عمده صنایع غذایی، اقلام عمده محصولات کشاورزی و دامی و سایر محصولات غیر نفتی تولید شده در استان است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان، برگزاری همایش توسعه همکاری های اقتصادی با ترکمنستان را از جمله فعالیت های سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان عنوان کرد و گفت: دومین همایش در دست اجرای ما که در راه توسعه همکاری های اقتصادی می باشد، در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

قوانلو همچنین، پذیرش هیئت های تجاری قزاقستان، پذیرش هیئت های تجاری عراق و تاجیکستان هم زمان با نمایشگاه صنعت بنیان کشور در گرگان را از دیگر فعالیت های سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان عنوان کرد.

وی همچنین تاکید کرد: تلاش ما در جهت ایجاد روابط خوب تجاری با کشورهای مجاور است که موجب رونق اقتصادی استان گلستان و کشور خواهد شد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

جعفر

وقتی توي سازمان بعضي ادماي بیسواد و بدون تجربه رو برای پستهای مختلف میذارن و بعضي ها هم حداکثر 5 روز در ماه تو سازمان حضور دارن . توقع داری استان گلستان رتبه اول کشور بشه .بازم خداروشکر استان سی ویکم نشدیم

0
0
پاسخ
1393-07-09 02:13

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.