1395-12-08 18:26
1482
1
35820
دلواپس چه هستید ؟!

به یمن شهدا فهمیدند سرخنکلا تپه ای هم دارد !! / شهید "تپه" را نجات خواهد داد + تصاویر

هنوز چیزی نشده شهید گمنام تپه سرخنکلاته را نامدار کرد و تپه ای که تا همین امروز پاتوق و خلوتگاه بیکاران بود و آشغال ها مسیر آن را تا شهر علامت گذاری می کردند را به یاد میراث فرهنگی آورد!!!

 به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ استفاده ابزاری از لغت "قانون" به شگردی پوپولیستی در انتقامجویی های جریانی تبدیل شده است! برای مثال عده ای روزی قانونی را بد می خوانند و اصلاح آن را فریاد می زنند و فردا روزی که مدخل و معبری برای مقاصد خود می یابند به قانون متوسل می شوند و تا می توانند این واژه پرطمطراق را در بوق و کرنا کرده و احساسات مردم را دستمایه مقصود خود می سازند.

بله درست است! بزرگترین نقطه ضعف این مشی و طریقت همین "تناقض" است، اینجاست که افکار عمومی و عامه مخاطبان باید و حتما با توجه به مستندات و اقدامات گذشته این دسته، به "راستی آزمایی" بپردازند.

در تازه ترین و غیرقابل باورترین اقدام شاهد مخالفت عده ای با تدفین دو شهید گمنام والامقام هشت سال دفاع مقدس در تپه مقصودی سرخنکلا آن هم چند روز مانده به استقبال از این مایه های عزت و آبروی این آب و خاک هستیم.

حال تپه ای که تا دیروز کمتر کسی در استان خبری از وجودش داشت به قلب تپنده عده ای دوستدار میراث طبیعی و فرهنگی استان شده است! اینکه تا کنون میراث فرهنگی نه تنها برای محافظت و مرمت بلکه تنها برای "معرفی" این میراث گرانبها کار خاصی نکرده است بماند! سوال اینجاست چطور مسئول مرمت آثار باستانی و فرهنگی، تدفین شهید را در این تپه عجیب می خواند در حالیکه رها کردن این تپه باستانی ثبت ملی شده برای تبدیل شدن به پاتوق موتورسواران و تبدیل شدن به سطل زباله مردم خیلی عجیب تر است!

نظیر این اقدام را در "امیرچخماق یزد" و "اقبالیه قزوین" داشته ایم، دلواپسان این عرصه بروند و مطالعه و تحقیق کنند وضع قبل و بعد این آثار باستانی بر اثر این تدفین مبارک چه تغییری کرده است؟!

 بزرگترین میراث فرهنگی این مرز و بوم "شهدا" هستند، آنهایی که می گویند آثار باستانی میراث گذشتگان نیست و امانت آیندگان است به این پرسش پاسخ دهند که آیندگانی بدون غیرت و صلابت و مردانگی این شهدا نه تنها یک وجب بلکه تمامی این خاکی که به ظاهر دلواپس آن هستید را حفظ خواهند کرد؟ اگر نبودند شهدا وجبی از خاکی که میراث فرهنگی می خوانیم باقی می ماند؟

البته ناگفته نماند شهدا کاور شده و بر سازه بتنی در سطح کار می شوند و صدمه ای به این اثر باستانی نخواهند زد(که عده ای از واژه تخریب اثر از آن استفاده می کنند) اما حتما باعث می شوند دیگر آنجا پاتوق اراذل نباشد، حتما باعث می شوند دیگر آنجا آشغالی ریخته نشود، حتما باعث معرفی این اثر باستانی به یمن وجود خود می شوند تا دست کم اهالی استان از وجود چنین اثر باستانی مطلع شوند!

به گفته برخی اهالی سرخنکلاته این تپه باستانی تا کنون خلوتگاه معتادان بوده است و یک مدت هم به توهم گنج هر شب خبر حفر این تپه به گوش می رسید که کسی برای این امر دلواپس نشد! از طرح های نیمه کاره دیگر میراث فرهنگی نیز در سطح شهر می گذریم ولی یک کلام: شهدا را با ملاحظات حفظ آثار می آورند اما کجا رفت ملاحظه شهدا؟!

آن روز که گاوداری جنب این اثر باستانی تاسیس می شد کجا بودید؟ روزهایی که آشغال در آن ریخته می شود کجا هستید؟ شهید این تپه را نجات می دهد. هنوز چیزی نشده این شهید گمنام تپه سرخنکلا را نامدار کرد...

تصاویر وضعیت فعلی تپه باستانی مذکور:

tape 1

tape 2

tape 3

tape 4

tape 5

tape 6

tape 7

tape 8

tape 9

tape 10

tape 12

tape 13

تپه فعلا پاتوق است!

tape 14

گاوداری فعال جنب تپه باستانی مقصودی!

tape 15

tape 17

tape 18

tape 19

tape 20

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

محمد

سلام بنده خودم ازکودکی برروی همین تپه خاطراتی دارم ولی برای میراث فرهنگی متاسفم که تابحال کجا بودند واگر ثبت ملی شده بود حداقل یک تابلو کم ارزش نصب میکردن تا اهالی منطقه میفهمیدند این تپه جزء میراث فرهنگی هستش

0
0
پاسخ
1395-12-10 05:21

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.