1395-11-24 04:10
1207
0
35136
نامه بسیج دانشجویی گلستان به دکتر ولایتی :

از عدم برگزاری جلسات شورای فرهنگی تا خاک خوردن مصوبات / لغو برنامه های بسیج دانشجویی به دلیل مشکلات مالی/ توهین معاونت فرهنگی به بسیج دانشجویی

معاون فرهنگی دانشگاه ازاد گرگان در اقدامی کاملا ناشایست ، بیشرمانه به  اعضای شورای بسیج دانشجویی  توهین کرده و آنان را افرادی"بی عقل ، بی فکر، بی خرد و بی ادب "خطاب می کند .

به گزارش گلستان ما ؛ با وجود وضعیت نامطلوب دانشگاه ازاد اسلامی واحد گرگان در زمینه نگاه به مسائل فرهنگی و انقلابی، توهین مسئولین فرهنگی این دانشگاه به تشکل های انقلابی، نادیده گرفتن و بی فایده خواندن امور فرهنگی مورد تاکید مقام معظم رهبری؛ شورای تبعین مواضع دانشجویی دانشگاه ازاد اسلامی گرگان را بر این داشت؛ تا طی نامه به  دکتر علی اکبر ولایتی رییس هیئت امنای دانشگاه ازاد؛ تا نسبت به پیگیری این ولنگاری های فرهنگی و ناکارامدی مسئولان دانشگاه اقدامت لازم را انجام دهد.

متن نامه به این شرح است:

جناب آقای دکتر علی اکبر ولایتی

ریاست محترم هیئت موسس و هیئت امناء دانشگاه آزاد اسلامی

با سلام و صلوات بر محمد(ص) و خاندان پاک و مطهر ایشان و ضمن تسلیت ایام فاطمیه ،بدین وسیله اعلام میدارد حل مشکلات و رفع دغدغه های فرهنگی درسطح دانشگاه و در بُعد کلان در سطح جامعه همواره از وظایف و رسالت های جنبش های دانشجویی و تشکل های انقلابی بوده و خواهد بود .

امروزه متاسفانه سنگ اندازی ها و کار شکنی های مسئولین دانشگاهی به ویژه در حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی بیش از پیش احساس می شود . برآن شدیم تا قسمتی از این مشکلات را که بارها و مکررا به ریاست واحد به صورت شفاهی و مکتوب انتقال داده شد تا شاید به صورت درون دانشگاهی حل شود را خدمتتان عرض نماییم .

امروز فشار بر تنها تشکل دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان(بسیج دانشجویی) بیش از هر زمان دیگری احساس میشود.

از عدم برگزاری منظم جلسات شورا فرهنگی به بهانه های واهی(فی المثل لغو جلسات اخیر که طبق برنامه از پیش تعیین شده بود به دلایل مشغله کاری که حدودا 50 روز از اخرین جلسه شورا فرهنگی میگذرد) گرفته تا درصد قابل ملاحضه ای از مصوبات که به حال خود رها شده و خاک میخورند تنها بخشی از مشکلات و بی قانونی ها در حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی است برخی  مصوبات اجرا نمیشود و برخی برنامه های اجرایی بدون مصوبه صورت میگیرد .

1_عدم برگزاری حتی یک جلسه کمیته امر به معروف بعد از اعطا احکام توسط کمیته استانی

2_شورایی نبودن جلسات شورای فرهنگی (تصمیم نهایی بر اساس مخالفت یا موافقت همه اعضا گرفته نمیشود چرا که تصمیم ریاست و معاونت فرهنگی حکم موافقت یا مخالفت همه اعضا را دارد)

3_لغو برنامه های بسیج دانشجویی به دلیل مشکلات مالی با وجود این که مصوب شورای فرهنگی هم بود(به عنوان مثال برنامه های همایش سواد رسانه به دلیل تاخیر در پرداخت هزینه ها، مراسم گرامیداشت هفته وحدت و جام دیجیتال شهید فهمیده با وجود قید شدن در مصوبات شورا فرهنگی به دلیل انچه مشکل مالی خطاب شد، لغو گردید و ایضا برنامه کرسی ازاد اندیشی با موضوع اسلام سیاسی یا اسلام شخصی؟؟؟ در اقدامی قابل تامل بعد از تصویب حتی در مصوبات شورا فرهنگی قید نگردید .

4_بی فایده و بیخود خواندن برنامه کرسی آزاد اندیشی بسیج دانشجویی که اصل اینگونه برنامه ها همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی )بوده و خواهد بود .

5_عدم پذیرش نهایی تاسیس هیئت مذهبی دانشجویی صرفا به این دلیل که افراد هیئت امنا در بسیج فعالیت میکنند .

6_بی اهمیتی به معقوله عفاف و حجاب اسلامی و فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر از جمله سایر مشکلاتی است که توسط مسئولین دانشگاهی به ویژه معاونت دانشجویی فرهنگی فهرست وار ارائه شد .

کانون سازی(کانون های نظیر موسیقی و ...) و حمایت همه جانبه از کانون های منفعل و مسکوت دانشگاه از جمله اقدامات همیشگی معاونت مذکور است .

در پایان اعلام میدارد معاونت فرهنگی در اقدامی کاملا ناشایست ، بیشرمانه به  اعضای شورای بسیج دانشجویی (که در برنامه تریبون ازاد  قرار بود به ارائه نظرات خود بپردازند) توهین کرده و آنان را افرادی"بی عقل ، بی فکر، بی خرد و بی ادب "خطاب می کند .

این در حالی است که ایشان کوچکترین پاینبندی به آیین نامه اجرایی تشکیل تقویت و توسعه بسیج دانشجویی مصوب شورا اسلامی شدن دانشگاه ها و مصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی را ندارد و تحت هیچ شرایطی آن را نمیپذیرد .

با توجه به مستند بودن همه آنچه گفته شد ، خواهشمند است اقدامات لازم به منظور پیگیری و رفع مشکلات مذکور را مبذول نمایید.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.