1395-04-03 03:54
3310
2
33979
وضعیت الینا منتظر اظهار نظر پزشکان ؛

50 روز مبارزه با کما زیر دستگاه / مردم در شبهای قدر برای سلامتی الینا دعا کنند

کمای دختر 6 ساله در بیمارستان طالقانی گرگان بیش از 50 روز طول کشیده و چشمان بسته اما منتظر الینا فروتن شاید منتظر دعاهای ما در شب های قدر می باشد .

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو ؛ الینا فروتن، دختر 6 ساله ای است که سیزدهم اردیبهشت سال جاری بعد از عمل جراحی لوزه در بیمارستان طالقانی گرگان (تنها بیمارستان فوق تخصصی کودکان استان گلستان)، به کما رفت و تا کنون نیز در همین وضع به سر می برد.

به کما رفتن الینا افکار عمومی را در استان و سطح کشور متاثر کرد و رسانه های معتددی نیز پیرو درخواست های مکرر پدر و مادر این دختر 6 ساله، پیگیر این اتفاق شدند، اخبار متعددی در این رابطه تا کنون منتشر شده که برخی حکایت از یک اشتباه پزشکی دارد برخی نیز از ارجاع این پرونده به مراجع قضایی خبر می دهد.

در اولین مصاحبه رسمی که در رابطه با این پرونده شده بود، مدیر داخلی بیمارستان طالقانی به نقل از یکی از پزشکان گفته بود که احتمالا الینا عارضه ای مادرزادی داشته است؛ این خبر به گفته ی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان موجب واکنش شدیدالحن مادر الینا در بیمارستان شد، در حالی که به ادعای این معاونت، آن خبر تنها یک نقل قول از یک پزشک و آن هم بر اساس احتمالات بود.

به هرحال الینای 6 ساله 50 روز است که دیگر نه صحبت می کند و نه حرکتی دارد، او در کما با سطح هوشیاری پایین به سر می برد، مادر و پدرش همین چند وقت پیش چله نبودنش را با اشک و آه گرفتند و میخواهند بدانند آیا امیدی به هوشیاری دوباره فرزندشان است یا خیر؟

الینا1

پزشک الینا تا مدتها کارش را تعطیل کرده بود/ این اتفاق غیرعمدی بود

سید احمد حسینی، معاون درمان علوم پزشکی گلستان در پاسخ به این پرسش که وضعیت الینا بالاخره به بهبودی ختم می شود یا خیر؟ گفت: تا زمانی که الینا زیر دستگاه است نمی توان او را جدا کرد و معلوم نیست این روند چقدر قرار است طول بکشد.

وی با بیان اینکه اتفاقی که برای الینا افتاد ارتباطی به کمبود امکانات بیمارستان طالقانی ندارد، ابراز کرد: همه پزشکان به فکر دستیابی به یک نتیجه خوب هستند و اصلا در ذهن کسی نیست که به بیمار خود آسیب بزند.

حسینی متذکر شد: احتمال اشتباه در امر پزشکی وجود دارد اما تعیین اینکه مقصر یک نتیجه بد، چه کسی است کار دشواری است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: همه برای این اتفاق ناراحت هستند، پزشک جراح الینا به قدری ناراحت است که تا مدت زیادی عمل های خودش را تعطیل کرد و هنوز آثار ناراحتی و گرفتگی در چهره اش پیداست اما بی شک از همه بیشتر پدر و مادر الینا ناراحت هستند و ما این را درک می کنیم و از خدا می خواهیم هر چه زودتر وضعیت الینا بهبود پیدا کند.

الینا3

وی افزود: تمامی کادر بیمارستان با دقت زیاد در این 50 روز از الینا مراقبت کردند و می کنند اما نتیجه دست خداست.

حسینی در خصوص وضعیت پرونده شکایت این اتفاق نیز گفت: هر شکایتی از اقدامات پزشکی صورت بگیرد در سه مرجع دادسرا، معاونت درمان و نظام پزشکی مطرح می شود، در این ارجاعات قصور پزشکی بررسی می شود، قصور پزشکی نیز به دو صورت عمد و غیرعمد هستند، قصور عمدی به مواردی اختصاص دارند که پزشکی بدون تخصص عملی را قبول کند اما اعمال جراحی که پزشک در آن تخصص دارد غیرعمد هستند چرا که احتمال خطر هرچند با درصد پایین در تمامی عمل ها وجود دارد کما اینکه بعد از رخ دادن این اتفاق برای الینا تمامی اقدامات لازم اصلی درمانی نیز صورت گرفته بود اما بنا بر برخی اختلالات بیمار نجات پیدا نکرد.

معاون درمان علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: پرونده در حال رسیدگی است و جزای تیم پزشکی را نهاد مرجع مشخص می کند، تیم پزشکی نیز ادامه کار می دهند و قرار نیست منع شوند.

دادستان : منتظر نظر پزشکان هستیم

حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حقی دادستان مرکز استان گلستان در خصوص پرونده الینا فروتن دختر شش ساله‎ای که بعد از عمل جراحی به کما رفت، اظهار کرد: بر اساس اظهار نظر نظام پزشکی احتمال اینکه این دختربچه به چرخه حیات برگردد وجود دارد؛ ولی ما منتظر قطعی شدن جواب پزشکی قانونی هستیم.

وی با اشاره به اینکه پرونده‎های قضایی باید روند قانونی خود را طی کند، گفت: پرونده‎های قضایی نباید با یکسری اطلاع‎رسانی و ایجاد موج از حالت قضایی خارج شود، قاضی باید بدون دغدغه و فشار اجتماعی به کار خود ادامه و پرونده قضایی را بررسی کند.

به هر حال کمای الینا 50 روزه شد ، و نزدیک به دو ماه است که دختر بچه معصوم 6 ساله با چشمان بسته زیر دستگاه برای دیدن دوباره دنیا دست و پنجه نرم می کند و البته مبارزه مهمتر مادر و پدر الینا هستند که برای دیدن دوباره کودک دلبندشان هفته هاست خواب و خوراک ندارند .

مردم گرگان و همه کسانی که شب قدر را در پناه مساجد و اماکن مذهبی می گذرانند برای سلامتی الینا و بازگشت او به دنیا دعا کنند .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

Doctor

سلام مدیرداخلی بیمارستان پزشک عمومی که صلاحیت اعلام نظر نداره اصلا داره یعنی اونقدر ناتوان که از پزشک دیگه نقل قول میذاره خودت برای گفتن چی داری بیمارستان طالقانی همچین بیمارستانم نیست یه راهرو طول و دراز که روز به روز مشکلات جدیدی درونش پیش میاد

0
0
پاسخ
1395-04-03 03:38
جانباز محمد دامن باغ

خداوند بحق شبهای قدر این طفل معصوم را شفا داده .و همه کسانی که دارای مشکل هستند را حل مشکل کند .انشاالله.

0
0
پاسخ
1395-04-03 11:32

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.