1395-03-07 18:17
2325
4
32682
او رفت اما دردهای جانبازان همچنان پابرجاست ؛

جانباز 70 درصد شهید علیرضا خراسانی از کدام مسئول گلستانی گلایه داشت؟

جانباز 70 درصد شهید خراسانی می گفت: آسایشگاه جانبازان توشن برای خانواده‎های کارمندان در نظر گرفته شده و بدرد دوران ما نمی‎خورد و تا زمانی که به سرانجام برسد ما دیگر در دنیا نخواهیم بود.

به گزارش گلستان ما ؛ جانباز 70 درصد گرگانی حاج علیرضا خراسانی بعد از سالها تحمل درد و رنج ناشی از جراحات وارده در دوران جنگ تحمیلی در بیمارستان خاتم الانبیاء تهران چشم از جهان فرو بست و شربت شیرین شهادت را بعد از سالها دوری از یاران شهیدش چشید.

شهید علیرضا خراسانی در اسفند ماه سال 1394 و آخرین دیدار با مسئولان سپاه ناحیه گرگان این شهید بزرگوار مسائل و مشکلات جانبازان را در جامعه تشریح کرد آنچه در ذیل می خوانید متن گفتگوی منتشر شده در خبرگزاری بسیج است.

Kkorassani 11

این شهید بزرگوار با بیان اینکه ایثارگران هشت سال دفاع مقدس برای معامله با خدا به جهاد پرداختند و هیچ انتظاری از کسی ندارند، گفت: من نخستین جانباز قطع نخاعی استان گلستان بودم و دایی من نخستین شهید منطقه بود و انتظار این است که در هفته دفاع مقدس و مناسبت‎ها جانبازان دیده شوند و از آنها به عنوان مهمانان ویژه دعوت به عمل آید.

وی با بیان اینکه جانبازان انتظار مادی ندارند، خاطرنشان کرد: در هفته دفاع مقدس و به نام ایثارگر و جانباز می‎بینیم که به عناوین مهندس و دکتر از هر انسانی تجلیل می‎شود اما یک بار هم از قشر جانباز قطع نخاعی ایثارگر دعوت به عمل نمی‎آید که یک بار شما در مراسم ما حضور داشته باشید.

این شهید سرفراز استان گلستان بیان داشت: یک بار در دیدار با فرمانده سپاه نینوا از من پرسید که شما کارت یکسان سازی را دریافت نکردید؟ و من به ایشان گفتم که این کارت چی هست؟ ما کار را برای رضای خدا انجام دادیم.

شهید خراسانی گفت: من سال 1361 مجروح جنگی شدم و از سال 1362 مشغول به کار شدم و روی پای خود ایستادم و هیچ وقت خودم را به دولت وابسته نکردم.

وی با بیان اینکه بی‎توجه‎ای به جانبازان باعث شده که برخی از جانبازان منزوی شوند و حتی به مواد مخدر روی بیاورند، بیان داشت: مسئولیت رسیدگی به وضعیت جانبازان را به گردن بنیاد شهید و امور ایثارگران نهادن و آقای جهانی مسئول سابق نیست خود فرزند شهید بود و من چندین بار به ایشان گفتم شما عزیز ما هستید  و به عنوان یک فرزند شهید نور چشم ما هستید ولی استان گلستان یک نیروی عملیاتی برای رسیدگی به جانبازان و خانواده‎های ایثارگر می‎خواهد.

آسایشگاه جانبازان گرگان برای کارمندان دولت است

شهید خراسانی با بیان اینکه در تشکیلات بنیاد شهید اگر جانبازی دلش بگیرد هیچ مکانی برای خلوت کردن با خود ندارد، خاطرنشان کرد: مدیریت ضعیف مسئولان بنیاد باعث شد که حتی نتوانند با ادارت ارتباط برقرار کند و امتیازاتی را برای ایثارگران و جانبازان دریافت کنند.

وی با بیان اینکه جاده توشن یک آسایشگاه بزرگ برای جانبازان استان در نظر گرفته‎اند،یادآور شد: به نظر من این آسایشگاه برای خانواده‎های کارمندان در نظر گرفته شده چرا که این آسایشگاه بدرد دوران ما نمی‎خورد و تا زمانی که به سرانجام برسد ما دیگر در دنیا نخواهیم بود.

این شهید بزرگوار گرگانی با بیان اینکه گذشته زمان باعث شده که بدن ما در مقابله با بیماری‎ها ناتوان شود، گفت: من سوالم این است که امروز که پدر و مادر شهید در خانه تنها هستند و جانبازان که با مشکل رو به رو هستند این آسایشگاه چه زمانی به درد ما می‎خورد.

photo 2016 05 13 14 55 02

بسیجی گمنام، گمنام می‎ماند عدم دیدار مسئولان با جانبازان

شهید خراسانی با بیان اینکه من از کسی انتظار ندارم ولی از مسئولان انتظار دارم که به خانواده شهدا و جانبازان سرکشی کنند ببینند در چه وضعیتی هستند، ابراز داشت: متاسفانه مسئولان تاکنون یک بار درب خانه من را نزدند که بگویند تو چکار می‎کنی؟.

وی با بیان اینکه بسیجیان گمنام گمنام باقی می‎مانند، ابراز داشت: متاسفانه امکانات بنیاد مستضعفین به صورت شرکت تکه تکه شده است و به نام جانباز حقوق‎های کلان پرداخت می‎شود و این در حالی است که جانباز برای دارو و اقلام پزشکی باید دوندگی داشته باشد.

این شهید بزرگواربا بیان اینکه مسئول خرید جنس‎های درجه دو و یا درجه سه را به عنوان درجه یک به جانبازان می‎دهند، افزود: این انتظار از بسیج هست که در برنامه‎ها به جانبازان جایگاه ویژه بدهند.

شهید خراسانی با بیان اینکه دل رهبرمان خون است و اگر رهبری نباشد حرمت جانبازان شکسته خواهد شد و خیلی‎ها جنگ را زیر سوال می‎برند، گفت: همان کسانی که دو سال جلوتر با صدام صلح را امضاء کردند همنا اگر مقام معظم رهبری نبود حرمت‎های ما را می‎شکستند.

photo 2016 05 13 16 43 46

بی‎حرمتی به جانبازان در یکی از بیمارستان‎های گرگان

وی با بیان اینکه در یکی از بیمارستان‎ها برای شکستگی پا رفتم و انجا به من بی‎احترامی کردند و گفتند شما که اینجا ایستادید سد معبر کردید، ابراز داشت: من برای درمان خود به بیمارستان نروم کجا باید بروم.

این شهید بزرگوار با بیان اینکه من یک ماه خوردی در جبهه حضور داشتم و در عملیات بیت المقدس جانباز شدم، گفت: با بیان اینکه از سم 19 سالگی جانباز شدم و بعد از جانبازی با خواهر یک شهید در سال 1368 ازدواج کردم.

شهید خراسانی با بیان اینکه امکانات بهداری سپاه در راستای خدمات به جانبازان بکارگیری شود، افزود: با بیمارستان مجموعه سپاه جانبازان راحت‎تر هستند چرا که بیشتر ما را درک می‎کنند.

وی با بیان اینکه فضای شهری برای عبور و مرور جانبازان محیا نیست ، گفت: در کشور ما جانبازان هر مسیری را که می‎روند با مشکل رو به رو هستند.

گلایه از بی‎احترامی استاندار گلستان به جانبازان 70 درصد

شهید خراسانی با بیان اینکه در کشورهای کمونیستی به جانبازان جنگ در خبایان احترام نظامی گذاشته می‎شود، ابراز داشت: اما در کشور ما به این گونه نیست و در یکی از مراسم‎های تودیع و معارفه استاندار گلستان از کنار ما جانبازان عبور کرد و حتی یک نیم نگاهی هم به ما نداشت.

وی با بیان اینکه جانبازان توجه و احترام را از مسئولان می‎خواهند گفت: علی‎رغم آنکه همه مسئولان با جانبازان دست داند و احترام کردند اما استاندار به ما بی‎توجه‎ای کرد و یکی از جانبازان در این مراسم از این حرکت عقده کرد و قطعا این اتفاق در خانه و در روحیه آن جانباز تاثیر خواهد گذاشت.

امید است با انشار این مطلب و اقدام و عمل درست نسبت به جانبازان توسط مسئولان این شهید بزرگوار از ما راضی باشد و روح این شهید بزرگوار قرین رحمت الهی شود.

داود خاندوزی - خبرگزاری بسیج

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

جانباز محمد دامن باغ

خداوند این جانباز عزیز را با شهدای کربلا محشور گرداند.سرنوشت همه جانبازان اینگونه است .درد ورنج و مرگ تدریجی.وپس از.ان اشک تمساح بعضی مسئولین .مرگ خاموش مردان بی ادعا.درمیان هیاهوی مدعیان.

0
0
پاسخ
1395-03-07 19:27
محمد

با سلامدر متن آمده است:حرفهایی که از سال 61 تا 95 حدود 24 سال...که 34 سال صحیح است....

0
0
پاسخ
1395-03-07 22:20

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.