1395-02-16 17:33
4440
1
31539
جشنواره اسب با چاشنی سیاسی:

از دور افتخار شهرام غراوی و بغض مدیر آبشار عاطفه‌ها تا حضور غریبانه خاکی فرماندار سابق گرگان + تصاویر

جشنواره اسب اصیل ترکمن در شهرستان کلاله بیشتر از آنکه جنبه فرهنگی خود را پوشش دهد، جنبه سیاسی به خود گرفت و محل تبلیغ سیاسیون شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاله خبر، جشنواره اسب اصیل ترکمن در شهرستان کلاله دارای حواشی جالبی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

در ابتدای مراسم همه برگزار کنندگان این جشنواره به دنبال فایل صوتی سرود جمهوری اسلامی بودند و هر کسی سعی بر آن داشت با پرس و جو از دیگران این فایل را بدست بیاورد و در کنار آن اینترنت ضعیف روستای صوفیان نیز این فرصت را که بتوانند این فایل را از اینترنت بگیرند را از آنها گرفت.

در ادامه من باب ماست مالی کردن، تعدادی دانش آموز را برای اجرای سرود به جلوی سن آورند، اما متاسفانه عدم هماهنگی این دانش آموزان نیز نوعی ضعف بود که یکی ابتدای سرود را می خواند و دیگری انتهای آن را.

در ابتدای مراسم مجری توانای این جشنواره که با هر پک سیگار خود، دی شارژ می شد، به ستایش و تعریف از آقای مهاجر و فرماندار کلاله پرداخت و یک مهاجر و فرماندار می گفت و صد مهاجر از زبانش می بارید.

havashi00

havashi 1

یکی از حواشی جالب این جشنواره حضور منتخب حوزه شرق گلستان بود که مجری هم برای وی کم نذاشت و از شهرام غراوی خواست تا دور افتخار بزند.

در ابتدای حرکت غراوی، یکی از حضار از شهرام غراوی گلایه کرد و طبق ترجمه های انجام شده، موضوع به عدم رای دادن بر می گشت(اگر ترجمه دوستان درست باشد بخاطر دلخوری ایجاد شده بود) و در ادامه شهرام غراوی با دلجویی از این فرد، وی را با محبت خود به آغوش خود فراخواند و ماجرا با روبوسی ختم به خیر شد.

havashi 6

havashi 7

منتخب شرق گلستان 10 دقیقه از وقت خود را صرف دور زدن در بین مردم کرد.

نورالله نورالهی  ابراهیم کریمی فرمانداران سابق کلاله نیز یکی دیگر از چهره های سیاسی حاضر در این جشنواره بودند.

havashi 3

havashi 2

حیف امکان این وجود نداشت که نورقلی پور منتخب غرب گلستان و قره جه طیار منتخب گنبد کاووس با هلیکوپتر به این جشنواره بیایند، مگر نه مجری آنها را هم به این جشنواره می آورد.

برخی منتخبین نبودند، ولی نقل مجلس و مجری بودند و در هر لحظه از این جشنواره بر دامنه حاشیه های سیاسی آن افزوده می شد.

خارج از محیط برگزاری جشنواره و در حاشیه آن نیز با دستفروشان، بستنی فروش و... برخوردیم که جالب ترین آن قطاب پزی مجموعه خیریه آبشار عاطفه های شهرستان کلاله بود که به گفته وحیده نوریزاده هدف از این کار سود آوری و تقسیم سود ان در بین نیازمندان بود.

havashi 9

havashi 8

havashi 10

وی نیز از ماجرها و حواشی ای که برای وی ایجاد شده بود، گفت و اظهار داشت: ما با هماهنگی فرماندار کلاله اقدام به این کار کردیم و در ایتدای امر با احداث چادر، با برخورد زننده آقای (ن_ق) یکی از مسئولین برگزاری جشنواره برخوردیم و این مسئول در ادعای خود در حالی که بستنی فروش ها و دستفروش ها نیز در این مکان بودند، ما را تنها موجب بی نظمی دانست.

نوریزاده ادامه داد: وی به بهانه های مختلف از ما خواست تا محل احداث چادر خود را تغییر بدهیم، تغییر دادیم باز هم بهانه، ما هم تغییر دادیم و فکر کنم چند باری محل چادر خود را تغییر دادیم.

بحث بین ما و این مسئول که در یکی از مکان های وزارتی مشغول به کار است شدت گرفت و وی با گفتن"عجب کردم" این اقدام خود را توجیه کرد و گفتنی است وی در سال گذشته نیز با ما چنین برخوردی داشت.

مسئول موسسه خیریه آبشار عاطفه های کلاله که بغض گلویش را گرفته بود، از مسئولین گلایه کرد و گفت: در حالی که هدف مرتفع کردن بخشی از مشکلات محرومین است، برخی مسئولین به فرض اینکه این اقدامات ما پشت پرده سیاسی دارد، با مانع تراشی های خود مانع فعالیت های ما می شوند و ما باز هم تکرار می کنیم که هدفی جز کمک به محرومین نداریم.

اما ورود غریبانه و در حاشیه نشینی خاکی فرماندار سابق گرگان نیز یکی از حاشیه های این جشنواره بود که حتی مسئولین بعد از چندین دقیقه متوجه حضور وی شدند.

havashi 5

نصرت برزگر فرماندار کلاله بعد از متوجه شدن از حضور خاکی به استقبال و خوش آمد گویی وی رفت و این فرماندار(خاکی) تا پایان حضورش در حاشیه و زیر آفتاب نشست.

مجری که محور کاری خود را تبلیغات(سیاسی و اقتصادی) قرار داده بود، پس از تبلیغات مکرر شرکت های حامی برگزاری این جشنواره به گلایه از مسئولین پرداخت و عدم حضور و رفتن تدریجی انها از جشنواره را بهانه ای برای نام بردن دوباره مهاجر(مدیر کل جهاد کشاورزی) کرد و وی را ستایش(از وی تقدیر کرد) کرد.

این جشنواره با معرفی اسب های برتر هر دور به پایان رسید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.