1395-02-16 08:49
543
0
31504
معاون وزیر صنعت در گرگان:

حدود 100 هزار سرمایه‌گذار در کشور مجوز تاسیس گرفتند / 12 واحد صنعتی در گلستان تعطیل است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی ایران از راه اندازی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور و استان ها خبر داد.

 به گزارش گلستان ما به نقل از کاسب امین؛ "علی یزدانی" معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی ایران در گرگان گفت: طبق تصمیم وزارت صنعت ، معدن و تجارت و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری ، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سطح ملی تشکیل شده و در سطح استانها نیز باید تشکیل گردد .

وی افزود: مقام معظم رهبری ، اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل به آن را مورد تاکید قرار دادند و یکی از دلایلی که امسال را به این نام نامگذاری کردند این بود که زنده کردن تولید داخلی مورد توجه ایشان بود، چراکه ایشان فرمودند : " ما امروز آن طور که به من گزارش دادند حدود 60 درصد از امکانات تولید ما معطل و تعطیل است، برخی به کمتر از ظرفیت کار می کنند یا برخی کار نمی کنند.

*باید تولید را احیا کرده و زنده کنیم

"یزدانی با بیان اینکه یکی از اهداف سیاست‎های ابلاغی از سوی ستاد فرماندهی ، رونق صنایع کوچک است، ابراز داشت: بر اساس سیاست‎های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل کارگروه استانی، ایجاد و راه‎اندازی بنگاه‎های کوچک و متوسط صنعتی و معدنی، اتمام طرح‎های نیمه تمام صنعتی در استان از سیاست‎هایی است که در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید دنبال می‎کنیم.

وی به اهمیت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور اشاره کرد و گفت: امروز ما باید باور داشته باشیم که در جنگ اقتصادی به سر می‎بریم و باید در این جنگ علاوه بر وظایف ذاتی گوش به فرمان این ستاد فرماندهی باشیم.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی برای خروج کشور از رکود و افزایش رفاه در کشور مطرح نبود، بیان داشت: طرح رونق اقتصادی واحدهای صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در کشور در اولویت سیاست‎های ما قرار دارد.

"یزدانی" با بیان اینکه تا پایان سال ۹۴ ، ۸۷ هزار و ۶۵۹ واحد صنعتی در سطح کشور دارای پروانه بهره برداری بوده اند گفت : از این تعداد ، ۳۷ هزار و ۱۲۰ واحد در شهرک های صنعتی مستقر هستند .

وی با تاکید بر اهمیت واحدهای صنعتی کوچک ادامه داد: در کل کشور از این تعداد واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری ۷۹ هزار و ۸۳۸ واحد صنعتی کوچک در کشور مشغول فعالیتند که ۴۲ درصد اشتغال کل واحدهای صنعتی را در اختیار دارند و این اهمیت واحدهای کوچک را نشان می دهد .

* توقف 244 واحد صنعتی در گلستان

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: در استان گلستان تعداد ۹۰۶ واحد دارای پروانه بهره برداری وجود دارد که از این تعداد ۸۲۰واحد صنعتی کوچک است و از کل واحدهای صنعتی در استان ۲۴۴ واحد صنعتی متوقف است.

"یزدانی" با ارائه آمارهای متنوع و متعدد، تصریح کرد: در کل استان گلستان ۸۶ واحد متوسط و بزرگ وجود دارد که ۱۲ واحد آن تعطیل است.

وی در خصوص واحدهای کوچک اظهار کرد: این واحدها با کوچکترین مشکل متوقف می شوند و از چرخه تولید و اشتغالزایی خارج می شوند و از طرفی با اندک حمایتی می توانند رونق بگیرند و به همین دلیل است که باید توجه ویژه ای به صنایع کوچک داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بحث اقتصاد مقاومتی و سیاست های مرتبط با آن از اواخر سال ۹۲ توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد، تصریح کرد: در حال حاضر کارخانه ها و کارگاه هایی که دچار بیکاری شده اند اشتغال و تحرک جامعه را دچار مشکل کرده اند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی ایران ادامه داد: در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در تلاش هستیم تا زمان صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی را به یک روزه کاهش دهیم.

"یزدانی" تصریح کرد: برای پویایی صنایع کشور نیاز است همه دست به دست هم دهند و مردم هم با خرید و حمایت از تولید داخلی نقش بسزایی در این پویایی خواهند داشت.

وی از آموزش در حوزه صنایع کوچک یاد کرد و تصریح کرد: در سطح کشور ۱۰۰ هزار نفر برای افزایش ارتقای بهره وری و کارآفرینی در بیش از ۵۶ دوره مختلف آموزش خواهند دید.

*99 هزار و 840  سرمایه‌گذار در کشور مجوز تاسیس دریافت کردند

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی ایران با بیان اینکه در سال گذشته  99 هزار و 840  سرمایه‌گذار در کشور مجوز تاسیس دریافت کردند، بیان داشت: تعداد این جواز کسب ها در شهرک‎های صنعتی 29 هزار و 799 مورد بوده است.

"یزدانی" با بیان اینکه در استان گلستان یک‌هزار و 345 مورد طرح از صفر تا 99 درصد در دست اجرا قرار دارد، بیان داشت: 803 مورد از این طرح‎ها در شهرک‎ها و نواحی صنعتی استان قرار دارند.

وی گفت : در استان گلستان طرح‎های بالای 60 درصد 164 مورد است و با احتساب طرح‎های با پیشرفت فیزیکی بالای40 درصد که 72 طرح می باشند و با همت جهادی مسئولان این استان می‎توان این طرح ها را تا پایان امسال به بهره برداری رساند.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت بیان داشت: 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای راه‎اندازی واحدهای صنعتی در کشور در نظر گرفته شده و 35 درصد از منابع حذف یارانه‎ها جهت ارائه تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.