1395-02-15 10:37
1698
0
31489
مسئول بسیح سازندگی استان گلستان عنوان کرد:

سال 95 بهار اقتصاد کشور / اشتغال زایی در بیش از 3300 عرصه اقتصاد مقاومتی / اعزام 13 هزار بسیجی به اردوه‎های جهادی

مسئول بسیج سازندگی استان گلستان گفت: در سال گذشته 13 هزار بسیجی از اقشار مختلف به اردوه‎های جهادی و محرومیت زدایی اعزام شدند.

به گزارش گلستان ما ؛ حسن ملک حسینی مسئول بسیج سازندگی گلستان ظهر امروز 15 اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: غنی سازی اوقات فراعت جوانان در قالب اردوهای جهادی ، کمک به دولت برای خدمت رسانی ، ریشه کنی بی سوادی،کمک به مناطق محروم ، ارتقاء سطح آموزش و بهداشت و سلامت و وررود در اقتصادمقاومتی مهمترین اهداف بسیج سازندگی است .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اگر ظرفیت های استان به خوبی دیده شود می توان تحول خوبی در اقتصاد استان ایجاد نمود ، افزود: سال 95 برنامه جدید در استان را شروع خواهیم کرد و ان طرح قطبی سازی توانمندی استان است .

ایجاد اقتصاد مقاومتی در قالب قطب های تولیدی / اعزام 13 هزار بسیجی به اردو های جهادی

ملک حسنی ایجاد اقتصاد مقاومتی در قالب قطب های تولیدی را یکی از اولویت های سازمان دانست و اذعان داشت: هر بخش از استان توانمندی و زمینه تولید در برخی از عرصه های اقتصاد مقاومتی را دارد و ما هم باید بتوانیم با برنامه ریزی در هر بخش به تولید آن عرصه توجه بیشتری را داشته باشیم.

وی در ادامه به اهمیت محرومیت زدایی اشاره کرد و افزود : 13 هزار بسیجی استان گلستان در سال‎94 در قالب اردوهای 3، 7 و 10 روزه در 780 گروه جهادی به این اردو ‎هااعزام شدند.

ملک حسینی در ادامه با بیان اینکه دسترسی به بسیاری از مناطق محروم سخت است و بسیج سازندگی در راستای خدمت رسانی به این مناطق محروم اقدامات شایانی داشته ، تصریح کرد : در سال گذشته یک هزار و 220 نفر توسط مربیان بسیجی سواد آموختند و در این راستا با نهضت سواد آموزی همکاری نزدیکی داشتیم.

وی با تاکید براینکه همکاری خوبی با منابع طبیعی در راستای احیاء و صیانت از جنگل و مرتع داشتیم، اذعان داشت : اقداماتی همچون  کاشت نهال، احیاء اراضی شیبدار و راه‎اندازی جاده‎های بین مزارع  برخی از موضوعاتی بودکه بسیج سازندگی در سال گذشته در آن همکاری داشته است.

اجرای بیش از 190 پروژه محرومیت زدایی در استان

مسئول بسیج سازندگی استان گلستان به اهمیت اراضی شیبدار استان اشاره کرد و افزود : یک سوم وسط اراضی استان را این اراضی تشکیل می دهند و برای توسعه پایدار باید به آن توجه شود چون اگر اراضی شیبدار به باغ‎های مثمر گردو، فندوق و سیب درختی مبدل شود نقش بسیار مهمی در تولید، حفظ بافت خاک و اقتصاد استان خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: عملکرد مطلوبی را در سال‎های گذشته برای محرومیت زدایی داشته ایم و از سال 1392 توانسته بیش از 190 پروژه را به اتمام برساند که شامل ساخت مساجد، فضای ورزشی، غسالخانه ، خانه عالم و آبرسانی مزارع بوده است.

ملک حسینی به ساخت 5 مدرسه در نقاط محروم استان اشاره کرد و افزود: در روز های آینده یکی از این مدارس با حضور استاندار به بهره‎برداری خواهد رسید و مراحل ساخت 12 مدرسه دیگر در استان از خرداد ماه اجرا خواهد شد.

سال 95 بهار اقتصلد کشور است / جذب 43 میلیارد تسهیلات اقتصاد مقاومتی

وی سال 95 را بهار اقتصاد در کشور خواند و افزود : امسال مقام معظم رهبری سال را به اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل مزین کردند و امسال باید بتوانیم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.

مسئول بسیج سازندگی گلستان با اشاره به اینکه از سال 1391 به موضوع اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کردیم و به بررسی ظرفیت‎ها و علل موفقیت و شکست واحدهای اقتصادی در استان گلستان پرداختیم ، افزود: در سال 1392 علاوه بر شناسایی بسترهای اقتصادمقاومتی در 8 عرصه با برنامه ریزی ورود پیدا کردیم و با اعتبار 6 میلیارد در 579 عرصه اشتغال زایی کردیم.

وی با بیان در سال93 با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 500 میلیون تومان در یک هزار و 137 عرصه شغل در استان ایجاد شده است ، گفت : بسیج سازندگی در 12 عرصه اقتصادمقامتی همچون پروش آبزیان، قارچ، دام سبک، دام سنگین، سایر ماکیان، شتر مرغ، زنبور عسل، گیاهان دارویی ، زعفران فعالیت کرده است .

ملک حسینی افزود : بخشی از فعالیت‎های خود را در سال گذشته به صنایع تبدیلی اختصاص دادیم و مبلغ 24 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی جذب کردیم و توانستیم با کمک مردم در یک هزار و 595 عرصه اشتغال ایجاد کنیم.

ور در ادامه خاطر نشان کرد: در طی 3 سال گذشته 43 میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی جذب شد که توانستیم در 3 هزار و 311 عرصه اشتغال زایی داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.