1395-02-12 10:06
2072
1
31315
استقبال گسترده از رئیس جمهور سابق:

دلایل اهمیت سفر رئیس جمهور سابق به جنوب کرمان

ساعاتی پیش دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور دولت نهم و دهم واردن کرمان شد وی قصد سفر به جنوب استان کرمان را دارد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کرمان خبر ؛ سایت محلی دقیانوس ما هم از قول یک منبع آگاه نوشت که مقدمات و تمهیدات برگزاری این دیدار با رئیس دولت سابق کشورمان انجام شده است و این سفر که با دعوت تعداد زیادی از خانواده شهدا و بسیجیان جنوب استان کرمان صورت می گیرد رویکردی فرهنگی ، مذهبی دارد و به هیچ وجه جنبه سیاسی نداشته و نخواهد داشت .

این منبع آگاه همچنین مدعی شده دکتر احمدی نژاد به دلیل ارادت ویژه ای که به مردم جنوب کرمان داشته اند برنامه یاد شده را تقبل نموده و به احتمال زیاد این سفر در قالب برگزاری یادواره شهدا صورت می پذیرد که محل برگزاری آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

سفر احمدی نژاد به جنوب کرمان مهم است به چند جهت:

-جنوب کرمان منطقه ای است که به قلب محرومیت در کشور شهره است، محرومیتی که حاصل سالها بی عدالتی، ندیدن و توجه نداشتن به مردمی صبور و نجیب از جانب دولتمردان و مسؤولان در دوره های مختلف بوده است.

سالها پیش در دولت هاشمی وقتی پروژه هایی چند صدمیلیاردی مثل ارگ جدید بم، هفت باغ کرمان، کاخ موزه ریاست جمهوری رفسنجان افتتاح و اجرایی می شد در فاصله ی چند ده کیلومتری این مناطق در جنوب مردمی زیست می کردند که از ابتدایی ترین امکانات زندگی محروم بودند و در زیر چرخ های توسعه دولت کارگزاران آن زمان له می شدند و در نهایت بعد از هشت سال آنچه برجای ماند یک فاصله طبقاتی بسیار زیاد بین شمال و جنوب استان بود.

گذشت تا دولت خاتمی با شعارهایی از جمله "آزادی" و "توسعه سیاسی" بر سر کار آمد. دولتی که مدیرانش همان مدیران دولت سابق و با همان نگاه بودند که در منظومه فکری آنان هم مقوله هایی مثل عدالت اجتماعی، مستضعفین و تلاش برای احیای حقوق آنان جای نداشت. این دولت هم نه در شعار و نه در عمل نتوانست هیچ نسبت و همگرایی با مردم مستضغف این منطقه برقرار کند و اوضاع فقر و فلاکت مردم در این منطقه بعد از ۸ سال اصلاحات تغییری که نکرد هیچ، بلکه بدتر هم شد. مردمی که می رفتند به فراموش شدگان همیشه تاریخ بپیوندند.

تا اینکه مردی بر سر کار آمد که خود را نه رییس جمهور بلکه خادم جمهور و ملت می دانست. دولتی که از همان ابتدا آستین همت بالا زد در رفع فاصله طبقاتی و خدمت به ولی نعمتان انقلاب یعنی محرومین و مستضعفین.

عمق محرومیت اما در این منطقه به حدی بود که توجه و نگاه ویژه هیأت دولت و شخص رییس جمهور را در پی داشت. و همان اوایل دولت نهم بود که ستاد راهبردی ویژه محرومیت زدایی منطقه جنوب کرمان زیر نظر معاون اول و با حضور تعدادی از اعضای کابینه تشکیل شد. دور از اغراق نیست که بگویم با ایجاد این ستاد، یک انقلاب در محرومیت زدایی این منطقه صورت گرفت.

حجم انبوهی از کار و فعالیت با توجه ویژه به امور زیربنایی از جمله ساخت جاده و مسکن برای روستاییان، نهضت عظیم مدرسه سازی و افتتاح مراکز درمانی ، ساخت چندین بیمارستان، استقرار چندین اداره کل و مجوز دانشگاه جامع جیرفت و ایجاد دانشگاه مستقل علوم پزشکی و تربیت دهها پزشک بومی و... همه و همه از نتایج این ستاد راهبردی محرومیت زدایی در منطقه جنوب کرمان بود. بگذریم که عده ای که چشم دیدن رونق و پیشرفت جنوب نداشتند همین ستاد و اعتبارات ویژه آن را به شمال استان تعمیم و بعد هم بکل آن را منحل نمودند.

همه ی این موارد احمدی نژاد را به یک اسطوره و چهره ماندگار برای جنوب و جنوبی ها تبدیل نمود، بطوریکه سال ها بعد در دورافتاده ترین روستاها هنوز مردم در منازل روستایی و حتی بعضا در کپرهایشان عکس احمدی نژاد را با خود نگاه داشته اند و حال، همان مردم با شنیدن خبر سفر ایشان به منطقه شان سر از پا نشناخته و بی صبرانه منتظر لحظه ورود وی هستند.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.