1395-02-11 10:06
986
1
31254
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان مطرح کرد :

فعالیت گسترده ارشاد از تنبک و ساز تا گنبد و نماز / از موسیقی برای امر به معروف بهره بگیریم

فضیلت گفت: فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار گسترده است و از تنبک و ساز تا گنبد و نماز به آن مربوط می شود اما با غوغاسالاری تنها بحث آواز آن جلوه داده شده است. از ظرفیت موسیقی می توان برای امر به معروف نیز بهره بگیریم.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه ؛ حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در دومین جشن دورهمی تئاتر شهرستان علی آباد کتول با اشاره به لزوم توجه به اصالت هنر، بیان کرد: بد مستی ها ریشه در هوا و هوس ها دارد که غفلت از آسیب از خود بیگانگی را در پی دارد. باید این آسیب ها در هنر حل شود.

 وی با بیان اینکه متاسفانه آواز در ذهن و زندگی ما ضعیف شده و تنها  در سخن مطرح است، اظهار کرد: در حال حاضر موسیقی های زیر زمینی روح فرزندان ما را به بازی گرفته و آن ها را تهدید می کند. کارگزاران فرهنگی با قدرتی که در اختیار دارند می توانند در ایجاد یا رفع این مشکلات اثرگذار باشد. 

فضیلت انجام رسالت هنر  را در گرو عملی شدن چند شرط عنوان کرد و گفت: اولین شرط ایجاد گفتمان میان کارگزاران و جامعه فرهنگی و هنری است که نتیجه این گفتمان باید درک متقابل، همت و همدلی باشد و منجر به اقدام همگانی شود.

وی با اشاره به دیگر شروط، افزود: رسالت هنر به عنوان یک دغدغه مطرح است، اما تا کنون به اندازه ای که باید، میان کارگزاران هنر جای خود را باز نکرده است.

فضیلت با تاکید بر لزوم بستر سازی برای انجام رسالت هنر در راستای آرمان خواهی در جامعه، تصریح کرد:  رسالت هنر عبور از وضع موجود جامعه به سوی مطلوبیت های به ظاهر دست نایافتنی است و این مهم در تلاقی دین و هنر محقق و جاودان می شود.

وی با بیان اینکه دامنه فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گسترده است، متذکر شد: سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کل بودجه کشور تنها 4 درصد است و این در حالی است که دلواپسان تا کنون 144 تذکر به این وزارت داده اند.  

فضیلت افزود: تناسبی میان این اعتبارات و مشت و لگد هایی که به وزارت ارشاد زده می شود، وجود ندارد. 

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت های عریض و طویلی دارد و از تنبک و ساز تا گنبد و نماز به آن مربوط می شود که از این بین تنها 10 درصد آن به موسیقی و آواز مربوط می شود اما این مقدار اندک میان غوغا سالاری ها به گونه ای جلوه داده شده که گویی فعالیت ما تنها همین است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در پایان خاطر نشان کرد: موسیقی و هنر ظرفیتی بسیار خوبی است که باید از آن در ترویج فرهنگ اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر نیز بهره بگیریم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

محمد

خدایا عاقبت ما رو با جماعت رقاص که هر روز به یه سازی می رقصند به خیر کن ؟ هر چه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک /

0
0
پاسخ
1395-02-12 09:37

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.