1394-12-24 19:54
1169
0
29005
سرهنگ ساوری عنوان کرد :

کشف بیش از 120هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز درگلستان / بازداشت 36 نفر از مقدمه سازان هنجار شکنی در استان

رئیس پلیس امنیت انتظامی گلستان گفت : تاکنون 36 نفر از مقدمه سازان هنجار شکنی بازداشت شدند و 121 هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز کشف شده و البته باید گفت که میزان آن به یک سوم سال قبل کاهش یافته است که این موضوع امیدوار کننده است.

به گزارش گلستان ما ؛سرهنگ عسگر ساوری رئیس پلیس امنیت نیروی انتظامی گلستان در برنامه شب های هیرکان سیمای گلستان با اشاره به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال اظهارکرد: در آئین اسلامی ما چنین رفتاری که در این چند سال اخیر اتفاق می افتد و انسان به خود و هم نوع خود خسارت وارد می کند وجود ندارد .

وی ادامه داد: این موضوع از عقلانیت نیز به دور است و باید توجه داشت ایران با این تاریخ کهن آئین هایی دارد که با پشتوانه اجتماعی و مفاهیم ارزشمندی که گذشتگان برای ما به ارمغان آورده اند به این زمان رسیده و این رسوم پیام هایی را در دل خود جای داده است .

ساوری با اشاره به انحرافاتی که در برگزاری مراسم چهارشنبه آخرسال ایجاد شده است ، تصریح کرد: هیجان کاذبی که در چهارشنبه پایان سال به نگرانی و مخاطره تبدیل شده و خطراتی را برای مردم و جامعه به همراه دارد امنیت جامعه را تهدید می کند.

وی درادامه اذعان داشت: در گذشته با برگزاری این مراسم امنیت تهدید نمی شد ولی امروز امنیت شهروندان و جامعه مورد تهدید قرار می گیرد و حتی کار دستگاه های خدمات رسان نیز مورد خدشه قرار می گیرد.

رئیس پلیس امنیت نیروی انتظامی گلستان به کاهش آمار کشفیات مواد محترقه اشاره کرد و افزود: کاهش این میزان کشفیات نشان می دهد برنامه های صدا و سیما و همکاری رسانه ها در اطلاع رسانی در خصوص پیامدها و اتفاقات چهارشنبه سوری اثرگذار بوده و همراهی بیشتر مردم را با پلیس موجب شده است .

وی با بیان اینکه 10 نفر در استان به خاطر حمل و نگهداری مواد محترقه صدمه دیده اند ، گفت: تاکنون 36 نفر از مقدمه سازان هنجارشکنی بازداشت شدند و 121 هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز کشف شده و البته باید گفت که میزان آن به یک سوم سال قبل کاهش یافته است که این موضوع امیدوار کننده است.

ساوری با تاکید براینکه با هنجارشکنان برخورد می شود و خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی ها باعث شده خانواده ها درکنار فرزندان خود در چهارشنبه سوری قرارگیرند و اجازه ندهد فرزندانشان به خارج از محله بروند و این موضوع به پلیس برای برقراری نظم و امنیت کمک می کند.

وی در پایان اذعان داشت: هنجار شکنان بدانند که هنجارشکنی ها مستند سازی می شود و حتی بعد از چهارشنبه سوری امکان برخورد با آنها وجود دارد .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.