1393-06-25 08:38
1637
0
2890
اعلام برنامه های هفته دفاع مقدس ؛

دفاع مقدس سرمایه گذاری برای انقلاب بود / عراق با 38 میلیارد دلار ذخیره ارزی جنگ را شروع و با 100 میلیارد بدهی تمام کرد

مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گلستان گفت: با وحدت و روحیه دفاع مقدس می توان درعرصه جنگ نرم پیروز شد.

به گزارش گلستان ما ، عباس حسن نیا مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گلستان صبح امروز (سه شنبه 25 شهریور)درجمع خبرنگاران استان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس ، اظهارکرد: جنگ تحمیلی یکی از مهمترین جنگ های دهه معاصر بود که در31 شهریور سال 1359 با حمله هوایی به ایران آغاز شد.

وی ادامه داد: حمایت ابر قدرت های آن زمان در دفاع ازعراق برای حمله به ایران نشان داد که اسلام به عنوان یک قدرت نوظهور وارد عرصه شده و این احساس خطر از جانب ابر قدرت ها باعث شد تا بخواهند با کمک عراق در برابر ایران اسلامی ایستادگی کنند و اجازه ترویج و گسترش پیام انقلاب اسلامی را به دیگر نقاط جهان بگیرند.

مدیرکل حفظ و آثار ارزش های دفاع مقدس ، گفت: ایران در زمان دفاع مقدس هزینه های انسانی بسیار زیادی را پرداخت کرد و کارشناسان خسارت آن را حدود 1000 میلیارد دلار ارزیابی کرده اند. همچنین عراق جنگ را با 38 میلیارد دلار ذخیره ارزی شروع کرد و در پایان با 100 میلیارد دلار بدهی به عنوان متجاوز اعلام شد.

وی با بیان اینکه ما باید از این هزینه هایی که درزمان جنگ پرداخت کرده ایم بهترین بهره برداری ها را انجام دهیم،تصریح کرد: دفاع مقدس یادآور روزهای بی نظیر ایران اسلامی است.

حسن نیا در ادامه خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) توانست با انقلاب نظام سیاسی را با اعتقادات مذهبی ادغام نماید و نظام جمهور اسلامی ایران را تاسیس کند.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس با تمام آثار مادی خود یک ارزش معنوی است، اذعان داشت: بعد از پیروزی ایران در دفاع مقدس آمریکا و ابر قدرت ها متوجه شده اند که دیگر نمی توانند در برابر ایران با جنگ سخت موفق شوند و باید برای اینکه بخواهند جلوی ایران را بگیرند باید وارد جنگ نرم شوند.

مدیرکل حفظ آثارو ارزشهای دفاع مقدس گلستان، تاکیدکرد: با ابزارهای سخت دفاع مقدس نمی توان وارد جنگ نرم شد ولی قطعا با روحیه دفاع مقدس و با همدلی می توانیم در برابر دشمنان در جنگ نرم پیروز شویم.

وی با اشاره به اینکه با روحیه دفاع مقدس می توان جلوی مادی گرایی را گفت، افزود: در زمان جنگ ظاهر و باطن رزمندگان یکی بود و تمام پیروزی هایی که در آن زمان به دست آمد با تکیه بروحدت به دست آمده است.

Golestanema9

Golestanema9

Golestanema9

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.