1394-12-22 19:20
738
0
28873
محمد ابراهیم جرجانی :

برگزاری بیش از 200 جلسه جهت امورات خدمات شهری در گرگان / سد معبر و پلیس ساختمان در سال 95 برون سپاری می شود

جرجانی با اشاره به 200 جلسه خدمات شهری گفت : 70 جلسه عادی و بقیه در کمیته ها بود ، کمیته هایی چون زیست شهری ، زیباسازی و ... که در آنها 1000 مکاتبه با سازمانها و نهادها و حتی شهرداری گرگان صورت گرفت .

به گزارش گلستان ما ؛ محمد ابراهیم جرجانی عضو هیئت رئیسه شورای شهر گرگان در خصوص اقدامات این کمیسیون گفت : فلسفه تشکیل کمیسیون خدمات شهری در شورای شهر گرگان به دوره چهارم و شهریور سال 92 باز می گردد .

جرجانی افزود: در آن مقطع با توجه به عریض و طویل بودن خدمات شهری و برای اینکه جهت انجام خدمات شهری چهارچوب مشخصی برای کارشناسی و نظارت بیشتر فراهم باشد این کمیسیون بنا به خواسته اکثریت اعضای شورای شهر گرگان تشکیل و آغاز بکار کرد .

وی با بیان اینکه نیازمند نوآوری بودیم تاکید کرد: دیدن فضاهای جدید و فضای سبز ، تنظیف ، زیست شهری و زیباسازی از اولویت های ما بود و طی این مدت بیش از 80 جلسه برگزار شده است که موضوعات مختلف خدمات شهری را مورد بحث و بررسی قرار دادیم .

عضو شورای شهر گرگان خاطرنشان کرد: در طول این جلسات سعی کردیم از کارشناسان خبره و مجرب استفاده کنیم و با همکاری شهرداری نیازهای شهر را احصا و اولویت های عملیاتی مشخص شد .

محمد ابراهیم جرجانی تصریح کرد: بهبود وضعیت خدماتی شهر گرگان از مهمترین اهداف این کمیسیون بود ، تاسیس ، اصلاح و تقویت واحدهایی که در شهر کار خدماتی می کردند و مشخص کردن اهداف مشترک برای واحدهایی که بطور مشترک کار خدماتی در شهر انجام می دادند مثل واحد موتوری ، واحد زیباسازی و نواحی و ... از اهم کارهای این کمیسیون بود.

وی گفت : در استفاده از حضور و مشارکت مردم در طرح های شهری استفاده خوبی شد و همچنین نگاه ویژه ای به خصوصی سازی و برون سپاری فعالیتهای شهرداری داشتیم که در آن از تجربه شهرهای دیگر نیز استفاده شد .

برگزاری 200 جلسه برای امورات خدمات شهری در گرگان

جرجانی با اشاره به 200 جلسه اصلی و فرعی در این رابطه گفت : 70 جلسه عادی و بقیه در کمیته ها بود ، کمیته هایی چون زیست شهری ، زیباسازی و ... که در آنها 1000 مکاتبه با سازمانها و نهادها و حتی شهرداری گرگان جهت دریافت رهنمودها و مشاوره ها صورت گرفت .

وی به مهمترین کارها در این زمینه اشاره کرد و گفت : بحث هایی چون نگهبانان شهرداری ، ماشین های استیجاری ، توسعه پارکهای سطح شهر و محلات مختلف ، پارک مسافر که به دلیل کمبود فضا در ناهارخوران نیازمند آن بودیم و ایجاد بازارچه های موقت در چهار منطقه شهر برای جلوگیری از حضور مردم در مرکز شهر و نعلبندان ، بهسازی بازارچه نعلبندان و مبدان عباسعلی از این دست اقدامات بود.

عضو دوره چهارم شورای شهر گرگان گفت : با همکاری اصناف مشاغل سازماندهی شدند و فضای خوبی در این رابطه ایجاد شد ، همچنین وانت بارهایی که تردد خاص در سطح شهر داشتند به بازارچه ابتدای خیابان آق قلا منتقل شدند ، پلیس ساختمان و سد معبر هم از جمله کارهای مهم بود که در سال آینده برون سپاری را در سد معبر و پلیس ساختمان خواهیم داشت .

محمد ابراهیم جرجانی اضافه کرد: این بخش باید نیروهای ورزیده ، متخصص و با تحصیلات می خواهد و شاید نیاز است که آموزش های لازم به پرسنل داده شود .

ساخت و تکمیل سرویس بهداشتی در ناهارخوران

وی به ساخت ، تکمیل و تجهیز سرویس بهداشتی و آبخوری های سطح شهر اشاره کرد و گفت : در سطح شهر سرویس بهداشتی و آبخوری داریم همچنین در الگندره و ناهارخوران که در فصل تابستان و بهار پذیرای مهمانان زیادی از داخل و خارج استان است .

جمع آوری فاضلاب شهری ، پیگیری وضعیت المان میدان بسیج ، ایجاد نمایشگاه گل و گیاه ، تهیه دفترچه پیمان خدمات شهری ، نصب مخازن زباله و مکانیزاسیون شدن تنظیف شهری ، خرید ماشین آلات جدید جمع آوری زباله و ماشین لجن روب و جمع آوری و ساماندهی متکدیان از اتفاقات خوبی بود که طی این دو سال بدست آمد .

ابراهیم جرجانی با بیان اینکه این کمیسیون باید تقویت شود گفت: کمیسیون خدمات شهری پیشانی برنامه ریزی شهرداری است و مردم آن را نگاه می کنند و درباره شهرداری نظر می دهند لذا باید شهرداری و شورا تمام تلاش خود را جهت کارهای کارشناسی در این کمیسیون برای ارائه خدمات شهری انجام دهند .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.