1393-06-25 04:58
1470
0
2880

آتش جزیره آشوراده را فرا گرفت/ حرکت آتش به سمت منازل مسکونی

بخش های زیادی از جزیره آشوراده در دریای خزر واقع در حوزه سرزمینی شهرستان بندر ترکمن واقع در استان گلستان دچار آتش سوزی شد.

به گزارش گلستان ما ، هم اکنون دود غلیظ ناشی از آتش از فاصله 15 کیلومتری نیز قابل رویت است. همچنین علاوه بر سوختن بخش هایی از مراتع و جنگل، شماری از حیوانات و پرندگان ساکن در جزیره نیز سوخته اند.

بر پایه این گزارش نیروهای زیادی از دستگاه های مختلف عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان بندر ترکمن با ماشین آلات و تجهیزات مختلف در محل آتش سوزی سرگرم مهار آن هستند.

فرماندار بندرترکمن: وزش باد، کار مهار آتش در جزیره آشوراده را سخت کرده است

فرماندار بندر ترکمن در استان گلستان با اشاره به وقوع آتش سوزی گسترده در 'آشوراده' تنها جزیره ایرانی دریای خزر از نیمه شب گذشته، گفت: وزش باد در کنار کمبود امکانات، کار و تلاش ماموران در مهار آتش را بسیار سخت کرده است.

'مرجان نازقلچی' اظهار کرد: وزش باد باعث گسترش آتش به سمت منازل مسکونی، اردوگاه دانش آموزی و خانه های چوبی ساخته شده در جزیره، است.

رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان ترکمن، گفت: به علت جزیره ای بودن محل آتش سوزی امکان انتقال و استفاده از ماشین های آتش نشانی وجود ندارد و برای ترابری و سایر تجهیزات مهار آتش می بایست از بالگرد استفاده شود.

نازقلچی، یکی از مشکلات اصلی در مدیریت حوادث پیش آمده در جزیره آشوراده را فقدان مدیریت سرزمینی عنوان کرد و اظهار داشت: این جزیره در حوزه استحفاظی و جغرافیایی بندر ترکمن از توابع استان گلستان قرار دارد اما اداره محیط زیست شهرستان بهشهر از توابع مازندران مدیریت آن را بر عهده دارد که مشکلاتی را پدید آورده است.

وی ابراز داشت: در زمان حاضر و به سبب وزش باد حلقه آتش در جزیره آشوراده تنگ شده است بطوریکه دهها هکتار از مراتع منطقه در حال سوختن است اگرچه با کمک ستاد مرکزی مدیریت بحران استانداری گلستان تجهیزات جدیدی برای مهار آتش به محل منتقل یا در حال انتقال است.

فرماندار بندرترکمن گفت: در شرایط کنونی نمی توان دلیل خاصی را برای وقوع آتش سوزی عنوان کرد اما به طور قطع اگر مدیریت جزیره به دستگاه های ذیربط در استان گلستان که بر محل اشراف دارند واگذار شده بود، نیروهای محلی (محیط زیست) زودتر آگاهی می یافتند.

گونه هایی از پرندگان و حیوانات ساکن در آشوراده بر اثر وقوع آتش سوزی از بین رفته و سوخته اند.

همچنین بر اثر وقوع آتش سوزی گسترده در آشوراده که از فاصله چند کیلومتری نیز دیده می شود، دود غلیظی بر آسمان منطقه حاکم است.

گفته می شود حدود 100 هکتار از جزیره آشوراده در حال سوختن است. / ایرنا

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.