1394-12-17 08:09
769
0
28606

ابراز نگرانی رئیس کل دادگستری گلستان از رشد طلاق توافقی / آموزش مهارت های زندگی پیش از ازدواج میزان طلاق را کاهش می دهد

رئیس کل دادگستری گلستان گفت : آموزش مهارت های زندگی پیش از ازدواج  ، میزان طلاق را کاهش می دهد.

به گزارش گلستان ما ؛ هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به این که بیشتر طلاق های زوجین در سال های اول زندگی ثبت می شود از اجرای موفقیت آمیز طرحی خبر داد که با اجرای آن ، میزان طلاق زوجین به نحو چشمگیری کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه آموزش مهارت های زندگی پیش از ازدواج ، یکی از راهکارهای کاهش طلاق است ، افزود: در این طرح که به صورت آزمایشی در علی آباد کتول اجرا شد بیش از یکهزار زوج در مدت 15 ماه آموزش های مربوط به مهارت های زندگی زناشویی را فرا گرفتند .
 
وی با بیان این که از گروهی که در قالب این طرح آموزش دیدند فقط یک زوج از هم جدا شدند گفت: تجربه نشان داده است زمانی که اطلاعات افراد بیشتر شود ورودی پرونده ها نیز به همان نسبت کاهش پیدا می کند.
 
رئیس کل دادگستری گلستان افزود: هم اکنون زمانی زوجین به دستگاه قضایی برای طلاق مراجعه می کنند که اختلافات بحرانی شده است و وقتی کار به این مرحله برسد، مراکز مشاوره کارآیی نخواهند داشت و سازش بین زوجین سخت می شود.
 
رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به ثبت بیش از 2 هزار و 500 طلاق توافقی در یازده ماهه ی امسال در استان گفت : رشد طلاق های توافقی در جامعه نگران کننده و باید این مسئله آسیب شناسی شود.

هاشمیان افزود : پارسال در همین مدت حدود دو هزار و 300 مورد طلاق توافقی در استان ثبت شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.