1394-11-20 06:26
3027
0
27306
گلستان ما بررسی می کند :

تغییر مکان شعب اخذ رای در گرگان از مساجد به مدارس !

عنوان شده در انتخابات 7 اسفند ماه در مرکز استان ، بیش از 15 شعبه اخذ رای در جنوب شهر گرگان از مساجد به مدارس غیرانتفاعی انتقال می یابد .

به گزارش گلستان ما ؛ دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری 7  اسفندماه همزمان با سراسر کشور  برگزار می شود .

نکته مهم در این انتخابات این است که طیف منسوب به اعتدال گرایان با ریاست جمهوری حسن روحانی ، قرار است مجری این انتخابات در سراسر کشور از جمله استان گلستان باشند .

مجریانی که در کسوت دولت یازدهم برای اولین بار می خواهند یک انتخابات مهم و سرنوشت ساز را برگزار کنند و این انتخابات از چند حیث حائز اهمیت است :

اول ) مجری انتخابات به هیچ وجه نباید در شکل برگزاری و نتیجه انتخابات دخالت کند و یا برایش مهم باشد که چه جناحی و یا چه کسی برنده می شود .

دوم ) گاها دیده شده به دلیل وجود برخی عناصر شاخص اصلاح طلب در  بدنه هیات های اجرایی و مجریان انتخابات سخنانی زده می شود که جانبدارانه تلقی می گردد .

سوم) دولت تدبیر و امید چون در ابتدای کار قرار دارد شدیدا به دنبال مجلسی است که پشتوانه اش باشد و طرح های مورد نظرش را با هزینه کمتری تصویب کند .

با این اوصاف بعضا شاهد فرایندهایی هستیم که نشان می دهد در برگزاری انتخابات امسال شاهد یک سری تغییراتی هستیم .

023

مثلا عنوان شده امسال بیش از 15 شعبه اخذ رای در جنوب شهر گرگان از مساجد به مدارس غیرانتفاعی انتقال می یابد .

باید ببینیم این موضوع اگر واقعا درست باشد چه پشت صحنه ای دارد و  هدف مجریان انتخابات از این کار چیست ؟

برخی ها بر این باورند که برگزاری انتخابات در مسجد حاشیه های کمتری دارد مثلا هیئت امنا مسجد یا فردی که از طرف مسجد در انتخابات حضور دارد دخالتی نمی کند اما گفته شده شاید متولی مدرسه یا مدیر آن اگر سر صندوق باشد بتواند آرای خاکستری را سوق دهد .

توجیه دیگر شاید این بود که ممکن است برخی زنان نتوانند به دلیل عذر شرعی وارد مسجد شوند و از این رو مدارس برای رای دادن انتخاب شده است .

به هر حال به هر موضوعی باید از روی دقت نظر شود و همه ابعاد طرح در نظر گرفته شود و واقعا اگر این طرح خوب است از آن هدایت شود و یا اگر پشت صحنه هایی نیز دارد مراجع نظارتی در جریان باشند .

052-620x330

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.