1394-11-11 05:19
3379
7
26859
گلستان ما بررسی می کند:

احتمال تجمع کارگران کشتارگاه جلین مقابل استانداری گلستان / فرماندار گرگان : در صورت اعتصاب صنف قصابان 10 فروشگاه جهت عرضه گوشت آماده است

احتمال می رود تعدادی از کارگران کشتارگاه نیمه صنعتی جلین در اعتراض به پلمپ این کشتارگاه و بیکاری 1400 نفر امروز صبح (یکشنبه 11 بهمن) مقابل استانداری گلستان تجمع کنند .

به گزارش گلستان ما ؛ تعدادی از کارگران کشتارگاه نیمه صنعتی جلین واقع در شرق گرگان دیروز شنبه 10 بهمن ماه در گفتگو با پایگاه خبری گلستان ما خبر دادند که این کشتارگاه از فردا پلمپ خواهد شد .

گویا به آنها گفته اند که برای قصابی و ادامه کار باید به اینچه برون بروند در حالیکه طی این مسیر برای این کارگران که اکثرا بچه های جلین و روستاهای اطراف هستند کاری سخت می باشد.

همچنین 1400 نفر در پی پلمپ این کشتارگاه بیکار شده اند و قصد دارند تا صبح امروز یکشنبه 11 بهمن به مقابل استانداری گلستان بروند تا صدای انتقاد خود را به گوش مسئولین برسانند .

کشتارگاه نیمه صنعتی جلین طبق گفته یکی از این کارگران بیش از 40 سال قدمت دارد که تا 10 سال پیش بصورت سنتی کار می کرده ولی از آن تاریخ به بعد حالت نیمه صنعتی پیدا کرده است .

به گفته یکی از کارگران این واحد نیمه صنعتی فقط 10 درصد مشکل دارد و فقط دستگاه لاشه سوز و پی سوز می خواهد که اگر بر طرف شود مشکل محیط زیستی نخواهد داشت .

فرماندار گرگان :اتحادیه صنف قصابان تهدید به اعتصاب کردند

در همین رابطه یحیی خاکی فرماندار گرگان در گفتگو با سایت عدالت خواهان گلستان گفت : در اجرای مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی ,کشتارگاه سنتی جلین, بدلیل غیربهداشتی و غیر استاندار بودن از امروز یکشنبه 11 بهمن بسته می شود .

خاکی افزود: با توجه به اینکه محیط زیست و بهداشت دامپزشکی و اداره بهداشت, کشتارگاه سنتی جلین را غیر بهداشتی و غیراستاندارد اعلام کردند در راستای سلامت شهروندان و اجرایی شدن مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی, کشتارگاه سنتی جلین از امروز یکشنبه 11 بهمن  بسته می شود.

وی با بیان اینکه کشتار دام  از این پس در کشتارگاه صنعتی اینچه‌برون صورت خواهد گرفت تصریح کرد: اتحادیه صنف قصابان گرگان  بدلیل مخالفت با بسته شدن کشتارگاه غیربهداشتی و غیر استاندارد جلین و انتقال آن به کشتارگاه صنعتی اینچه برون که همه کارهای مربوط تهیه دام تا توزیع گوشت را انجام می دهد ، تهدید به اعتصاب نمودند.

فرماندار مرکز استان اذعان کرد: در این صورت ضمن اقدامات قانونی ده فروشگاه  جهت عرضه گوشت تعیین کردیم  تا مردم عزیز بتوانند از آنجا گوشت مورد نیاز خود را تهیه و یا خریداری نمایند .

خاکی فرماندار گرگان گفت : برای ساخت این کشتارگاه، حدود 30 میلیارد تومان  از منابع دولتی و بخش خصوصی هزینه شد.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

احمد

این اطلاعاتی که شما دادید اولا مال کارگر نیست مربوط به اقای ا صنف قصابانه .ثانیا 1400 نفر را از کجا امده به ما هم بگید لطفا به عنوان یک رسانه بی طرف

0
0
پاسخ
1394-11-11 09:37
جوان ترکمن

این گونه اقدامات قاطع و قانونی که در راستای حفظ مصالح و سلامت جامعه است از سوی هر مقامی قابل تقدیر است. قانون فراتر از هر چیزی است

0
0
پاسخ
1394-11-11 10:54
hamed

اگر منظورتون از 1400 نفر تعداد کارگر کشتارگاه است که اولا باید بگم حدود 50 نفر کارگر داره این کشتارگاه.ثانیا رسالت رسانه بی طرفی و بیان واقعیت است نه اینکه به دروغ در ارائه خبر نادرست، خود باعث تشویش اذهان شویم.عمو این 1400 رو از کجا اوردی. اگه کارگران رو با اعضای خانواده هم جمع بزنی بازهم خیلی با این عدد فاصله داریم.دم انتخابات چه میکنی گلستان ما.

0
0
پاسخ
1394-11-11 19:50
علی

مگه داریم.ذمگه میشه ؟ 1400 نفر ؟احتمالا با خانواده هاشون حساب کردن . اما بازم نمیشه ؟!چکار میکنی گلستان ما ؟

0
0
پاسخ
1394-11-15 14:10
الف.ب

[اول باید خدمت دوستان عزیزعرض کنم من خودم یکی ازگارگرهای کشتارگاه جلین هستم.و باید همه مردم شهر گرگان بدونند که غیر جلین بیش از۲۰۰ کارگرمستقیم که توی خود کشتارگاه کار می کنند حدود ۵۰۰ نفرهم بطورغیرمستقیم در حال خدمت رسانی هستند.حالا فقط بخاطر این که ذهن مردم را خراب کنن میان بعضی از دوستان خبرهای نادرستی انتشار می کنند

0
0
پاسخ
1394-11-17 20:54
کشتارگاه صنعتی جلین

کشتارگاه جلین ۵٠ نفر کارگر داره.این افراد ١١سال سابقه کار در کشتارگاه رو دارن ولی با این حال امنیت شغلی ندارن.به احتمال قوی کارگران کار شون رو از دست میدن اونا چه گناهی دارن.یکی باید جوابگو باشه

0
0
پاسخ
1394-11-17 22:42

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.