1393-06-20 08:21
3906
6
2675
تنفس مصنوعی از دوبلین ؛

سلیم باز هم مدعی انتخابات سالم شد / انتخابات مجلس پرتگاه آخر حاشیه نشینان سیاسی

یکی از نشریات مدعی اصلاح طلبی در گلستان در شماره جدید خود باز هم از لزوم انتخابات سالم در سال آینده را خبر داد و مبنای سالم بودن انتخابات را حضور منتقدین نظام و حاشیه رانده شده ها عنوان کرد.

به گزارش گلستان ما ؛ این مقاله که به قلم فرزند مدیر مسئول هفته نامه سلیم نوشته شده مدعی است که دولت روحانی توجه خود را به مسائل هسته ای زوم کرده و از مسائل داخلی غافل است و تیمی که روحانی چیده تمایل و همخوانی زیادی با اصلاح طلبان ندارند و اگر بخواهد به همین روش پیش برود ممکن است دوره چهار ساله را طی کند.

این مطالب می رساند که بخشی از اصلاح طلبان تندرو و به حاشیه رانده شده که در سالهای اخیر تندترین مواضع را علیه نظام داشتند از عملکرد خود پشیمانند و حال برای ورود مجدد به عرصه به تکاپو افتادند و از طریق رسانه ها خود را منتقد دلسوز نظام جا می زنند تا شورای نگهبان عذر آنها را بپذیرد .

اما با نگاهی به عملکرد سالهای گذشته این گروه بوضوح می توان دریافت که چطور می توان به کسانی که انتخابات را تحریم می کنند و با جمع آوری امضا انتخابات را فرمایشی و مردم را از حضور در پای صندوق منع می کنند و نظام را دیکتاتور می خوانند اعتماد کرد و به آنها پست و مقام داد .

مردم چطور قبول کنند افرادی که در فتنه 88 و بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری در 29 خرداد ، باز بر طبل پوسیده فتنه کوبیدند و هیچگاه عملکرد خود را تخطئه نکرده و از فعالیتهای خود برائت نجستند و مغایر با شعارهای اساسی انقلاب و امام خمینی (ره) نظیر " نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران " ، " مرگ بر اصل ولایت فقیه " ، توهین به امام حسین (ع) در روز عاشورا ، پاره کردن تمثال حضرت امام(ره) در روز 16 آذر 88 و ... دل مردم و رهبری را خون کردند و حال با فراهم آمدن زمینه ای که دولت روحانی عامل آن بوده می خواهند به عرصه برگردند .

شاید دیر نباشد اما بهتر است سرکردگان این گروه در استان با نوشتن مطالبی عملکردهای چندین ساله خود را زیر سوال ببرند و ابراز برائت کنند تا مردم و نظام آنها را ببخشند و به آنها اعتماد کنند چرا که این پست ها و مقام ها امانتی است که مردم به نخبگان جامعه می سپارند و اگرنخبه ای پوسیده و فاسد در بیاید امورات مردم و مملکت دچار مشکل می شود.

واژه" انتخابات سالم" که قبل از انتخابات 24 خرداد ماه سال 92 تحت عنوان" انتخابات آزاد "مطرح می شد و از آن به عنوان اسم رمز آشوب های احتمالی آینده نام برده می شد، مجددا در حال رویش است در حالی که به اذعان همه کارشناسان همه انتخابات ها در ایران آزاد بوده و در مقایسه با سایر ملل جهان به لحاظ تعداد انتخابات و کیفیت برگزاری ، کشور ما برترین بود .

salim01

ثانیا سیستم انتخابات در کشور ما با اجرای وزارت کشور و نظارت شورای نگهبان است و طوری است که امکان تقلب به هیچ وجه وجود ندارد و تخلفات کوچکی چون نوشتن چند تا رای ، تاثیری بر سرنوشت انتخابات نداشته و ندارد .

ثالثا عوامل برگزاری انتخابات سال آینده مجلس از جنس خود دولت تدبیر و امید و اصلاح طلبان هستند و این طور زیر سوال بردن انتخابات به نوعی زیر سوال بردن اصلاح طلبان و اعتدالیون می باشد پس رطب خورده منع رطب نمی کند.

به هر حال بنظر می رسد برخی از این فعالین سیاسی استان گلستان که ذیل پرچم مجمع مشورتی اصلاح طلبان استان جمع شدند به همراه شاخه های جوانان چون وفاق ، اصلاح طلبان پیشرو و شورای هماهنگی و ... با اطلاع از رد صلاحیت خود به دلیل برخی فعالیت های گذشته شان از همین الان به دنبال تلاش برای ترمیم چهره مخدوش سیاسی خود هستند تا بتوانند همچنان در عرصه باشند .

آنها می دانند که انتخابات 24 خرداد ماه سال گذشته فقط یک تنفس مصنوعی برای اصلاح طلبان بود تا نظام آنها را به بیرون پرتاب نکند و از این فرصت فقط به انتخابات مجلس به عنوان شریان حیاتی برای بقا نظر دارند تا مجددا با همه توان به عرصه بازگردند و حتی بعد از گرفتن احتمالی مجلس قطعا به روحانی هم رحم نکرده و برای دور بعد انتخابات روی خاتمی تمرکز خواهند کرد.

انتخابات آتی مجلس آخرین فرصت مدعیان اصلاح طلبی در ایران است و اگر مردم به این گروه سیاسی اعتماد نکنند قطعا از این طیف دیگر در تاریخ ایران نامی نخواهد ماند مگر اینکه خود را تغییر دهند و در کسوت گروه ها و تشکل های معتدل تری به جامعه بازگردند .mm

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

یک دوست

آقا احتمالا سلیم از یه چیزهایی خبر داره که شماها خبر ندارید .احتمالا اون می دانند که قرار است در اسفند 1394 چه اتفاقی بیفتد و از الان دارند مقدمه چینی می کنند .

0
0
پاسخ
1393-06-20 09:39
م . مهاجر

بررسی تیتر اول هفته نامه سلیم در چند سال اخیر گویای جهت گیری فکری و سیاسی خاص دست اندرکاران این نشریه است !!!

0
0
پاسخ
1393-06-20 11:29
محمدی

یعنی روحانی هم پس با کلک و تقلب رای آورده دیگهههههههههه.یا خاتمی با حیله رای آورده حتماااااااااااا

0
0
پاسخ
1393-06-21 22:27

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.