1393-06-16 13:44
3627
10
2466
در یکصد و بیست و دومین جلسه شورای شهر گرگان؛

از اشک های رجب تا مخالفت اعضای شورا با جمع شدن دکه "بهکوش" + تصاویر

دکه فروش صنایع دستی بهکوش که محصولات مددجویان موسسه توانبخشی " بهکوش" را به فروش می رساند قراربود به دلیل تغییرات پارک شهر گرگان جمع شود که با مخالفت اعضای شورای شهر گرگان رو به رو شد.

به گزارش گلستان ما، جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان شب گذشته در حال در محل ساختمان شورای شهر گرگان برگزار شد که این جلسه مهمانانی داشت که توجه حاضرین را به خود جلب کرده بود و قرار بود شورای شهرگرگان در این جلسه در خصوص مسائل گوناگون شهری و از جمله دکه بهکوش که در پارک شهرگرگان قرار دارد بحث کنند.

هفته قبل به دستور شهردارگرگان قرار بود دکه بهکوش که متعلق به موسسه توانبخشی بهکوش است به دلیل تغییرات اساسی در فضای پارک شهرگرگان ، بازسازی و فضا سازی محوطه پارک با حضور تعدادی از پرسنل خدمات شهری شهرداری پلمپ شود.

مسئول و اعضای این موسسه که زیر نظر بهزیستی گلستان به آموزش افراد ناتوان و کم توان ذهنی در زمینه های مختلفی همچون موسیقی ، تئاتر و صنایع دستی می پردازد نسبت به این امر اعتراضاتی را داشتند و موضوع را با اعضای شورای شهرگرگان در میان گذاشتند و از شهرداری فرصتی چند روزه برای قانع کردن اعضای شورا در خصوص ماندن دکه بهکوش به عنوان محلی برای فروش محصولات تولیدی این افراد کم توان ذهنی در پارک شهر گرگان گرفتند.

IMG10003400

محمدرضا سبطی منشی اول شورای اسلامی شهرگرگان با اشار به اینکه موسسه بهکوش تنها مرکزحرفه آموزی معلولان ذهنی است گفت : 10 سال پیش دکه بهکوش با حمایت شورا و شهرداری در اختیار این موسسه قرارگرفت تا صنایع دستی تولیدی مددجویان این موسسه از قبیل گلیم که ممکن است از نظر اقتصادی به خاطر زمان طولانی تولید به صرفه نباشد اما بسیار کار زیبایی و با ارزشی است به فروش برسانند.

سبطی درادامه تصریح کرد: شهرداری و شورای شهرگرگان همیشه نگاه حمایتی به مسائل شهری دارند ولی این نگاه باید قانونمند باشد که تا به حال نیز اینگونه بوده است و همچنین نگاه ما هم نباید از بهزیستی به عنوان دستگاه اجرایی متولی غافل باشد و آنها نیز باید در این مسئله سهم خود را بپردازند.

این عضو شورا در ادامه تاکید کرد: تاکنون در بهکوش اتفاقات زیبایی بسیاری افتاده است ؛ مددجویان این موسسه توانسته اند درعرصه های مختلف اجتماعی وارد شوند و نشان دهند حرف برای گفتن دارند و همچنین در رشته موسیقی در رقابت های بین المللی مجارستان به عناوینی دست پیدا کنند و این نشان دهنده تلاش این افراد است ولی امیدوار بودیم مسئولین موسسه در این مدت بتوانند نیاز مکانی خود را مرتفع نمایند.

گیلاسیان مدیرموسسه توانبخشی "بهکوش" در ادامه این جلسه تصریح کرد: زمانی که قصد داشتیم کار خود را آغاز کنیم سازمان بهزیستی متعجب بود که افراد کم توان ذهنی می توانند وارد عرصه حرفه آموزی شوند و آیا افرادی با بهره هوشی 60 و 70 می توانند روزی وارد عرصه درآمدزایی شوند؟

وی با اشاره به اینکه مرکز بهکوش نخستین مرکز توانبخشی در کشور بوده و کار خود را به تدریج آغاز کرد و ادامه داد، خانواده ها تغییرات شگفتی دراین بچه ها شاهد بودند، افزود: مسئله بهکوش تنها گلیم بافتن این بچه ها نیست و نکته مهم این است که این بچه ها توانسته اند اعتماد بنفس خود را به دست بیاورند و بتوانند به عنوان عضوی از جامعه نقش خود را بازی کنند.

مدیر موسسه توانبخشی " بهکوش " با تاکید بر اینکه بچه های بهکوش به قانون احترام می گذارند، گفت: هدف شهردار از تخریب این دکه ، زیباسازی شهری است و ما این موضوع را درک می کنم اما در خواست من و این بچه ها این است که این دکه را از منظر دیگری ببینید و اگر چنانچه امکان پذیر باشد این دکه در کنار همان پارک شهر باشد و در غیراینصورت لطفاً مکان مناسب دیگری را برای این بچه ها در نظر بگیرید که درشان آن باشد.

Picture-807

علیرضا پزشکپورعضو شورای اسلامی شهرگرگان در این خصوص ، افزود : بر اساس قانون اجازه ساخت دکه های جدید داداه نشده ، اما در خصوص دکه هایی مثل بهکوش که از گذشته وجود داشته و منبع درآمدی برای این افراد است ، صحیح نیست مانع از به انتفاع رسیدن آنها شویم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: درخواست می کنم شرایط دکه هایی به این شکل که تعداد زیادی را تحت پوشش قرار می دهد با دقت بیشتری بررسی شود و اجازه دهید این دکه به کار خود ادامه دهد تا مکان مناسبی برای آنها در نظر گرفته شود.البته قراردادی بین شهرداری و این موسسه بسته شود و تا آنجا که امکان دارد مبلغ اجاره برای کار خیرخواهانه پائین باشد.

صفرعلی پایین محلی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهرگرگان در ادامه با اشاره به سد معبرهایی که در خیابان های گرگان وجود دارد، اظهارکرد : درست است که در قانون آمده که این دکه باید جمع آوری شود اما سوالم اینجاست که آیا همه کارهای ما در شهرداری اختصاص به جمع آوری دکه بهکوش دارد؟ به نظر من آخرین کار قانونی که باید انجام دهیم جمع کردن دکه موسسه بهکوش است.

وی درادامه افزود: ما در شورای شهرو شهرداری گرگان به ادارات و نهاد های مختلفی همچون دادگستری و ... کمک می کنیم آیا نمی توانیم به این افراد هم کمک کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهرگرگان با بیان اینکه پیشنهاد می کنم قرارداد جدیدی برای کمک به این افراد بسته شود، گفت: در خصوص این مسئله باید تفاوت های فردی این مددجویان با دیگر افراد درنظر گرفته شود و همانطور که برای درمان بیماری افراد متفاوت نمی شود یک دارو به طور یکسان تجویز نمود در این خصوص باید با سایر موارد اختلاف ها را در نظر گرفت و باید کاری کنیم انگیزه این بچه ها افزایش یابد.

Picture-818

ناصرگرزین سخنگوی شورای اسلامی شهرگرگان با تاکید براینکه در شورای شهر هیچ کس مخالف کمک کردن به بهکوش نیست ، افزود: ما وظیفه داریم که شرایطی فراهم کنیم تا این بچه ها مانند دیگران بتوانند زندگی کنند و این جزو وظایف ماست و بهترین پیشنهاد هم توسط خود خانم گیلاسیان داده شده و آن هم این است که اگر این دکه از آنها گرفته شد به جای آن مکان دیگری دراختیار آنها قرار بگیرد.

وی درادامه تصریح کرد:همه اعضای شورای شهر به کمک کردن به این بچه ها اعتقاد دارند و همه معتقدیم که باید کمک شود اما به طور قانونمند زیرا ما مخالف بی قانونی هستیم تا در آینده نیز هیچ مشکلی پیش نیاید.

در پایان هم دوتن از مددجویان بهکوش از شورا و شهردار درخواست کردند که این دکه را از آنها نگیرند و اجازه دهند تا بچه های بهکوش تولیدات خود را در این محل به فروش رسانند که صحبت های این دو مددجو حاضرین در جلسه را متاثرکرد.

behkosh0001

behkosh0002

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

سهیل

زنده باد رجب کمیلی

0
0
پاسخ
1393-06-16 19:08
م . مهاجر

درود بر گلستان ما و این گزارش خیلی خوب و اجتماعی اش .امیدوارم مشکلات این خانواده زحمتکش به بهترین شکل ممکن حل شود .با تشکر

0
0
پاسخ
1393-06-16 19:24
سینا سیدین

حماسه دیگری از رجب کمیلی

0
0
پاسخ
1393-06-19 13:10
سینا سیدین

حماسه دیگری از رجب کمیلی

0
0
پاسخ
1393-06-19 17:40
سینا سیدین

حماسه دیگری از رجب کمیلی

0
0
پاسخ
1393-06-19 17:40

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.