1394-06-28 09:30
2422
0
20718
توسط دبیر هفته دفاع مقدس استان:

برنامه های هفته دفاع مقدس سال 94 در گلستان اعلام شد

  مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان، مهمترین برنامه های سال جاری هفته دفاع مقدس را اعلام کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کاسب امین، سرهنگ عباس حسن نیا، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان گفت: جنگ تحمیلی ایران از مهمترین جنگ های معاصر در دنیا محسوب می شود.

وی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی در 31 شهریور، افزود: در دوران اوج جنگ سرد بین آمریکا و شوروی یک نقطه مشترک به وجود آمد و آن حمایت از عراق بود که نشان از ایجاد یک قدرت بود.

حسن نیا نیروی انسانی را یک سرمایه عظیم در دفاع مقدس دانست و اظهارداشت: ملت ایران در دفاع مقدس سرمایه گذاری های عظیمی انجام دادند که در همین راستا نخبگان بسیاری از دست داده شد.

وی با بیان اینکه این سرمایه گذاری نباید در ایران رها شود، تصریح کرد: دفاع مقدس یادآور روزهای بی نظیر تاریخ ایران است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان در خصوص اینکه در طول 8 سال دفاع مقدس با همه کمبود امکانات حتی ذره ای از خاک از بین نرفته است، گفت: با توجه به جنگ های مختلفی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته است ما شاهد از دست دادن خاک ایران بوده ایم که این اتفاق در دوران دفاع مقدس رخ نداده است.

وی با اشاره به ارائه سبک جدید از دفاع مقدس توسط حضرت امام خمینی(ره)، افزود: معماری انقلاب مبتنی بر ارزش ها و فراتر از مرزهای کشور بود که مستضعفین و مسلمانان را هدف داشت.

حسن نیا اظهارداشت: استمرار این روش بعد از حضرت امام خمینی(ره) توسط مقام معظم رهبری ادامه پیدا کرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان گفت: آثار و ارزش دفاع مقدس مادی نیست بلکه معنوی است و فرهنگ غنی دینی را برای ما احیا کرد که می توانیم این فرهنگ را به نسل های آینده انتقال دهیم.

وی افزود: معتقد نیستیم در جنگ نرم هم با روش های جنگ سخت به پیروزی خواهیم رسید اما از روحیات دوران دفاع مقدس می توانیم در همه جنگ ها استفاده کنیم.

حسن نیا با بیان اینکه خود محوری در جنگ کاملا از بین رفته بود، خاطرنشان کرد: تمام پیروزی دفاع مقدس با وحدت و جمع شدن افکار به دست آورده شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: در روز سه شنبه (31 شهریور)، روز رزمندگان نیروهای مسلح، صلابت و اقتدار، برنامه هایی همچون رژه نیروهای مسلح استان، رژه نیروهای موتوری در تمامی شهرستان های استان و افتتاح نمایشگاه فرهنگی برگزار خواهد شد.

وی در خصوص نام گذاری ایام این هفته مبارک در استان گفت: روز سه شنبه ۳۱ شهریور به نام نیرو های مسلح، سلحشوری و پایمردی نام گذاری شده است که در این روز نیروهای مسلح استان با مدیریت سپاه نینوا استان در گرگان به مراسم زیبای رژه خواهند پرداخت.

روز چهارشنبه ۱ مهر ماه، روحانیت، علم و دانش پژوهی، سربازان نام گذاری شده است و محور تبلیغ این روز روز عرفه تجلیل از نقش روحانیت در جبهه ها، حضور دانش آموزان و دانشجویان در بازگشایی مدارس و دانشگاها می باشد.

روز پنج شنبه ۲ مهر ماه، شهیدان، جانبازان، صلابت و فخر آفرینی نام گذاری شده است که در این روز علاوه بر برگزاری عید سهید قربان، مزار شهدای سراسر استان نیز غبار روبی و عطر افشانی می شوند.

روز جمعه ۳ مهر ماه، به نام معنویت، زنان، خانواده و سلامت نامگذاری شده است که مهمترین برنامه این روز شرکت در مراسمات نماط جمعه و تجلیلی از بانوان عرصه ایثار و شهادت می باشد.

روز شنبه ۴ مهر ماه، دفاع همه جانبه، جوانان، پشتیبانی مردمی و اصناف عنوان شده است که در این روز، پرداختین به پشتیبانی و نقش اصناف در دوران دفاع مقدس بازخانی می شود.

روز یک شنبه ۵ مهر ماه، ولایتمداری، رزمندگان، جهادگران، آزادگان و پیشکسوتان است که در این روز مراسم گرامی داشت عملیات ثامت الائمه (ع) و تجلیل از پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس تجلیل به عمل خواهد آمد.

روز دوشنبه ۶ مهر ماه، وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی، بیداری اسلامی و استکبار ستیزی است که برنامه هایی از قبیل تبیین نقش انقلای اسلامی، دفاع مقدس و رهبری و سایر برنامه های این چنینی در این روز برگزار می شود.

و در روز سه شنبه ۷ مهر ماه، فرماندهان، عزت مداران و حماسه آفرینان نام گذاری شده است که این روز مصادف با سالروز شهادت شهیدان فلاحی، فکوری، نامجوی، کلاهدوز، جهان آرا و نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس استان گلستان می باشد و طی مراسمی یاد این عزیزان سفر کرده گرامی داشه خواهد شد.

88 1

88 2

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.