1394-06-10 13:03
1902
0
19887
حجت الاسلام ولی نژاد در گفتگو با گلستان ما :

روحانی مستقر فرهنگ و اقتصاد را در هم آمیخته است / بهره مندی بیش از300 مسجد استان از روحانی بومی / گسترش اقتصادمقاومتی در دستور کار روحانیون مستقر

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان گفت: در حال حاضر بیش از 300 مسجد استان از روحانی بومی و محلی بهرمند هستند که امیدواریم بتوانیم این تعداد را به 650 مسجد برسانیم.

حجت الاسلام نور الله ولی نژاد در گفتگو با گلستان ما در گرگان با بیان اینکه اساس ماموریت روحانیون مستقر حضور در روستا و مدیریت فعالیت های فرهنگی است ، اظهارکرد: حضور روحانیون مستقر در روستاها باعث دسترسی آسانتر مردم به روحانیون جهت پاسخ به سوالات شرعی همچنین ساماندهی برگزاری مراسم های مذهبی و فرهنگی ، آموزش قران، هدایت جوانان و انتقال مشکلات روستا ها به مسئولین شده است.

وی ادامه داد : این روحانیون علاوه بر اینکه به امور فرهنگی می پردازند از آسیب های مختلف نیز جلوگیری می نمایند و با آموزش و پرورش نیز همکاری می نمایند.

هدف گذاری320 روستای گلستان برای احداث خانه عالم

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان گفت: 320 روستای استان گلستان برای احداث خانه عالم و استقرار روحانی هدف گذاری شده اندکه از این میان 156 خانه عالم تکمیل شده یا در حال تکمیل است.

وی با اشاره به اینکه 110 روحانی مستقرر بومی و60 روحانی اعزامی طرح هجرت از حوزه علمیه قم در استان فعالیت می کنند، اذعان داشت : در حال حاضر 170 روستا به علاوه روستاهای همجوار آنها از ثمرات حضور روحانیون مستقر که مردم این روستا ها آن را چشیده اند استفاده می نمایند .

ولی نژاد حضور روحانیون مستقر در روستاها را از جهت انتقال خدمات و آرامش بخشی و افزایش فعالیت های فرهنگی مذهبی بسیار مفید ارزیابی نمود و تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم بعد از روستاهای استان شهرک ها و همچنین حومه شهرها را با این طرح پوشش دهیم.

وی در ادامه اذعان داشت: در حال حاضر بیش از 300 مسجد استان از روحانی بومی و محلی بهرمند هستند که امیدواریم بتوانیم این تعداد را به 650 مسجد برسانیم.

اقتصاد مقاومتی در دستورکار روحانیون مستقر

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان افزود: یکی از مواردی که بعد از بیانات مقام معظم رهبری روحانیون مستقر در آن فعال بودند بحث ترویج و گسترش اقتصاد مقاومتی در روستاهای گلستان بود تا جلوی مهاجرت را از روستا به شهرها بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به تغییراتی که حضور روحانی مستقر در روستای وامنان آزادشهر ایجاد کرده است ، گفت: این روحانی توانست با یک ابتکار جالب زعفران را در این روستا کشت نماید .

ولی نژاد ادامه داد: این کشت زعفران امروز به تولید انبوه رسیده و اقتصاد روستا را متحول ساخته است به گونه ای که روستائیانی که مهاجرت کرده بودند به روستا بازگشتند .

وی با اشاره به اینکه این قبیل ابتکارات می تواند توسط این روحانیون به دیگر نقاط استان انتقال یابد و روستا های محروم را در با کمک اقتصاد مقاومتی متحول سازد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه کسی فکر نمی کرد در گلستان زعفران را بتوان کشت کرد ، خاطرنشان کرد: به گفته کارشناسان مختلف عیار این زعفران کشت شده در استان بسیار مناسب است و می تواند با دیگر زعفران های کشور رقابت نماید.

روستاهای بالای 200 خانوار دارای روحانی مستقر می شوند

وی در ادامه گفت: برنامه ریزی هایی انجام شده است تا روستاهایی که بالای 200 خانوار جمعیت دارند بتوانند دارای روحانی مستقر شوند.

ولی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه مردم در طول تاریخ به عنوان حامیان روحانیون و فعالیت های فرهنگی بوده اند ، تصریح کرد : امیدواریم باز هم مردم همچون گذشته مارا در جهت اجرای مناسب این طرح یاری نمایند .

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات آمادگی دارد با اهدای زمین در روستاها درجهت احداث خانه عالم همکاری نماید تا روستاهای بیشتری روحانی مستقر داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.