1394-06-04 16:43
1771
0
19588
صالحی امیری در گرگان عنوان کرد:

ما نباید برای اثبات خود دیگران را تخریب کنیم/ باید مخالفان را تحمل کنیم، حق نقد را بر دیگران بپذیریم

 مشاور رئیس جمهور گفت : عده‎ای فکر می‎کنند تامین منافع ملی صرفا از منظر تهدید حاصل می‎شود.

به گزارش گلستان ما ؛ سیدرضا صالحی امیری مشاور رئیس جمهور و رئیس کتابخانه ملی در جلسه شورای اداری استان گلستان ضمن تبریک هفته دولت ، اظهار کرد: اولین دلیل که گفتمان دولت تدبیر و امید شد این بود که دولت می خواست امید از دست رفته را به جامعه بازگرداند.

وی ادامه داد: دولت در اولین اقدام خود در اولین جلسه در بدو شکل گیری 10 مصوبه که خلاف قانون و منافع ملی بود را لغو نمود .

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه 5 گفتمان در کشور شکل گرفت ، گفت : گفتمان عدالت متاسفانه در حد شعار باقی ماند و اجرایی نشد در صورتی که این حق مردم است که این گفتمان همیشه وجود داشته باشد .

وی در ادامه تصریح کرد: چرخش قدرت در بین جریانات مختلف در کشور وجود دارد و آنچه باقی می ماند نظام است و جریانات مختلف چرخش قدرت خواهند داشت.

صالحی در ادامه اذعان داشت اولین دست آورد دولت ایجاد ثبات در کشور بود در شرایطی که بستر آلوده و بستر اتهام وجود داشت که رئیس یک قوه رئیس قوه دیگر را متهم به فساد مالی می کردو نتیجه آن چیزی بجز بی اعتمادی در کشور و فاصله بین مردم و مسئولین می شد.

وی دومین دستاورد دولت را اخلاق دانست و افزود: پدیده اخلاق به عنوان رکن تداوم نظام سیاسی در جامعه بسیار مهم است.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ادامه داد: شرایط گذشته کشور به گونه ای بود که هرکس نسبت به کسی بیشتر افشاگری می کرد ، انگ و تهمت می زد از مصادیق کار آمدی بود و بر همین اساس دولت اصل را بر اخلاق گذاشت .

وی با اشاره به اینکه ما نباید برای اثبات خود دیگران را تخریب کنیم ، افزود: ما نباید معیار اخلاق را فراموش کنیم و باید بدانیم آنچه در چارچوب اندیشه امام نقش محوری داشت اخلاق بود.

 صالحی انسجام و وحدت ملی را یکی دیگر از دستاورد های دولت دانست و گفت: انسجام نیازمند ساختارهایی است که گلستان آن را دارد و به عنوان نماد وحدت در کشور مطرح است .

وی 3 عامل اراده جمعی ، عمل وحدت آمیز و محور وحدت را ارکان وحدت دانست و تصریح کرد: برای ساخت کشور نیاز به وحدت در درون و نیاز به عزت در بیرون داریم.

مشاور رئیس جمهور در ادامه اذعان داشت : متاسفانه عده‎ای فکر می‎کنند تامین منافع ملی صرفا از منظر تهدید حاصل می‎شود در حالی که در ادبیات امروز جهان دیپلماسی و رسانه جزء عناصر کانون قدرت است.

وی با اشاره به اینکه آنچه در مذاکرات شکل گرفت پیروزی ملت بود و نباید آن را به کام ملت تلخ کرد ، خاطرنشان کرد: چیزی را در مذاکرات از دست ندادیم ،ما توانستیم اجماع جهانی برعلیه ایران را بشکنیم و همچنین قدرت دیپلماسی را به رخ جهان بکشیم و بین اسرائیل و امریکا شکاف ایجاد کنیم که این جزء دستاوردهای دولت تدبیر و امید است که جمهوری اسلامی وارد عرصه قدرت جهانی شده است.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: غربی‎ها اعلام کردند حتی اگر کنگره قطعنامه را تصویب نکند تحریم‎ها را ادامه نمی‎دهند و رسما هفته گذشته سوییس، آلمان و فرانسه تحریم را لغو کردند.

وی ادامه داد: جا دارد پس از نظر مجلس شورای اسلامی و شورای امنیت ملی جشن ملی برگزار کنیم.

صالحی امیر با اشاره به اینکه تحریم‎های ظالمانه علیه ایران هر سال 12 میلیارد دلار به این ملت خسارت می‎زد ، گفت: یکی از دستاورد های ما این بود که خطوط قرمز مد نظر رهبری در این مذاکرات رعایت شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت بر این باور است همه ظرفیت‎ها باید در عرصه مدیریت حضور داشته باشند، اذعان داشت: باید مخالفان را تحمل کنیم، حق نقد را بر دیگران بپذیریم اگر ما در آشکار مانع از تخلیه شویم حتما باید شاهد اقداماتی در زیرزمین باشیم.

 انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.