1393-06-07 19:27
2090
0
1920
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گرگان :

استان گلستان مهد تمدن و فرهنگ است/شبکه‎های ماهواره‎ای هم تهدید است هم فرصت/ قطب بندی سیاسی برای کشور سم است

دکتر علی جنتی با بیان اینکه شبکه‎های ماهواره‎ای در نزد برخی افراد تهدید محسوب می‎شود، افزود: ماهواره علاوه بر تهدید می‎تواند فرصت هم باشد وبا استفاده از شبکه های اجتماعی وبه صدور فرهنگ و صدور انقلاب که امام راحل به آن معتقد بودند بپردازیم .

به گزارش گلستان ما ، علی جنتی امشب در آئین اختتامیه ششمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی و نشست با اصحاب فرهنگ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار کرد: آئیین های مختلفی در سراسر کشور به عنوان جشنواره رضوی برگزار می شود که هفته آینده اختتامیه آن در مشهد مقدس انجام خواهد شد..

 

وی با بیان اینکه با مرور سوابق فرهنگی استان گلستان و قدمت ۵۰۰ ساله برخی آثار باستانی پی به سرمایه شگفتی خواهیم برد به معرفی شخصیت های بیشمار فرهنگی علمی هنری و مهد تمدن فرهنگ وهنر نام برد.

 

جنتی بیان کرد : شرایط ویژه دوران زندگی و پیشرفت ارتباطات جهانی فرهنگ به سرعت گسترش می یابد و شهرها و ملت ها به هم نزدیک شده اند.

 

وی ادامه داد : امروز شما می توانید از طریق شبکه ها حداقل ۲۰۰۰شبکه ماهواره ای را دریافت کرده و شاید در یکی دو سال آینده بتوان شبکه ها را از طریق موبایل ها به نظاره نشست.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: از طریق شبکه‎های ارتباطی نیز می توان بدون هیچ هزینه‎ای با هر گوشه ای از دنیا ارتباط برقرار کرد، عکس فرستاد و شبکه‎های اجتماعی استفاده کرد.

 

شبکه‎های ماهواره‎ای هم تهدید است هم فرصت/ صدور فرهنگ انقلاب از همیشه سهل‎تر است

 

جنتی با بیان اینکه شبکه‎های ماهواره‎ای در نزد برخی افراد تهدید محسوب می‎شود، افزود: ماهواره علاوه بر تهدید می‎تواند فرصت هم باشد، می توانیم با استفاده درست از آن به عنوان فرصت استفاده کنیم.

وی بیان کرد : ما نیز می توانیم با استفاده از شبکه های اجتماعی وبه صدور فرهنگ و صدور انقلاب که امام راحل به آن معتقد بودند بپردازیم .

 

وی تاکید کرد :امروز صدور فرهنگ انقلاب از همیشه سهل‎تر است به شرط آنکه امکانات را بشناسیم واز آن به نحو مطلوب استفاده کنیم.

 

جنتی با اشاره به اینکه ۵۰ شبکه تلویزیونی ملی، استانی و فرامرزی ما روی ماهواره قرار دارد و همه جهان در هر زمان می توانند آن را دریافت کنند ، خاطرنشان کرد: در شرایطی که شما با یک جلد کتاب نمی‎توانستید به برخی کشورها ورود کنید الان به واسطه شبکه ها می توانید به راحتی به انتقال فرهنگ بپردازید.

 

علی جنتی سیاست دولت را سپردن امور فرهنگی به اهل فرهنگ و هنر با دارابودن تخصص، تجربه وشناخت مسیرراه در وزارت خانه و در استان ها عنوان کرد.

 

وی بیان کرد : در این فعالیت های یک ساله برای ایجاد فضای فرهنگی برای نویسندگان و سهولت برای گرفتن مجوزها ی انتشار مخصوصا در حوزه کتاب که بسیاری از کتاب‎ها به دلایل واهی و با خرده‎گیری‎های نابجا گاهی مجوز انتشار نمی‎گرفت، کوشیده ایم و معتقدیم در سایه آزادی بیان ، تضارب آرا و تقابل افکار می توان به رشد علمی و ارتقای سطح فرهنگی پرداخت و در محیط بسته و با یک سویه عمل کردن نمی توان فرهنگ را رشد داد.

 

قطب بندی سیاسی برای کشور سم است

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سیاست دولت براین است که با همه جریانات سیاسی کار کنیم زیرا قطب بندی سیاسی برای کشور سم است، تصریح کرد : اعتقاد دولت بر این است که باید از قطب‎بندی سیاسی خارج شده و با همه نیروهای معتقد و متخصص استفاده کرد.

 

جنتی ادامه داد : در حال حاضر اکثراین کتاب‎هایی که مجوز نمی گرفت با اصلاحات جزئی مجوز گرفته، چاپ می‎شوند و در اختیار افکار عمومی قرار می‎گیرند.

 

وی از برداشتن گام های خوبی برای گسترش فرهنگ قرآنی در یک سال گذشته خبرداد و مجامع قرآنی با جدیت مورد حمایت قرار گرفتند و نرم افزار های بسیار خوب و گسترده ای منتشر و در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گرفته است.

 

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در ادامه وظیفه فرهنگ و ارشاد را سیاست گذاری ، برنامه ریزی ، هدایت و نظارت عنوان کرد و بر واگذاری بسیار از فعالیت های اجرایی و حتی جشنواره های ملی را به اصناف و هنرمندان تاکید کرد.

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.