1394-05-20 08:38
2619
2
18549
روایتی متفاوت از غواصان شهید در گفتگو با یکی از همرزمان ؛

شهداي غواص جزء بهترين فرزندان ملت ایران بودند / "هيهات منا الذلّه " پیام مشترک شهدای مدافع حرم و شهدای غواص است / جوانان امروز شهید فهمیده های زمان هستند

رزمنده گردان مسلم و جانباز دفاع مقدس گفت: غواصاني كه هنگام حركت ستون رزمندگان به سمت دشمن بوسيله طناب همديگر را كمك و هدايت مي كردند ابتداي طناب را داخل آب رها كردند و مي گفتند ابتداي طناب را امام زمان (عج) در دست دارد.

به گزارش گلستان ما ؛ براي بيشتر مشخص شدن مظلوميت شهداي غواص و نشان دادن سختي كار آنها به سراغ محمد حسين جنتي عطايي یکی از رزمندگان گردان مسلم ، جانباز شيميايي 40 درصد كه در عمليات والفجر 8 در منطقه فاو به درجه جانبازي نائل آمده وعلاوه برعمليات كربلاي 4 در عمليات كربلاي 5 ، والفجر 8 ، والفجر10 ، كربلاي 7 نيز حضور داشته است مي رويم.

وقتی با او گفتگو را شروع می کنیم از شرايط حساس جنگ در سال 65 می گوید و ادامه می دهد این شرایط مسئولين امر را بر اين داشت تا تصميم گيري لازم را براي يكسره كردن جنگ صورت دهند که این تصمیم با اجراي عمليات بزرگ و سرنوشت ساز كربلاي 4 در منطقه ابوالخصيب و شلمچه با هدف رسيدن به دروازه هاي جنوبي بصره توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامي انجام شد.

وي ادامه داد: اين منطقه داراي ويژگيها و ارزشهاي بالايي سياسي و نظامي بود تا جائيكه پس از شلمچه مهمترين منطقه عملياتي در جبهه جنوب به شمار مي رفت . پيش مرگان روح الله ، غواصان غيور مرد و دريادلان جبهه هاي حق عليه باطل ساعاتي قبل از شروع رسمي عمليات وارد اروند شدند و به سمت خط دشمن حركت كردند.

جنتی با اشاره به اينكه عمليات كربلاي 4 در تاريخ 65/10/03 و در ساعت 22/45 با رمز يا محمد (ص) آغاز شد ، گفت: با آغاز عمليات دشمن كه به وسيله عوامل نفوذي پي به وجود اين عمليات برده بود با آمادگي و هوشياري لازم با پرتاب منور و شليك با سلاح هاي مختلف به طرف رزمندگان از تثبيت مناطق آزاد شده جلوگيري به عمل آورد.

به گفته وی ؛ رزمندگان دلاور اسلام در مرحله اول عمليات با قدرت و توانايي خاص خود توانستند در جزاير سهيل ، قطعه ، ام الرصاص ، ام ليالي نفوذ كنند ولی امكان تثبيت مناطق آزاد شده ميسر نشد.

14

 

وی این گونه ادامه داد: آنچه كه در اين ميان قابل توجه است حركت سريع و برق آساي رزمندگان خط شكن غواصان دريادلي است كه با تمام توان خود به قلب دشمن زدند و شرايط را براي ديگر همرزمان خود مهيا نمودند و با سپر قرار دادن خود در مقابل تيربارها دشمن كه به صورت مستقيم با پدافند هوايي كه به صورت هم سطح تيراندازي مي كردند توانستند به خط دشمن بزنند، غواصان عزيزمان جواناني همچون علي اكبر امام حسين ، حضرت قاسم و جوانان بني هاشم به عشق ديدار حضرت حق و آرزوي زيارت بارگاه سيدالشهداء با عشق عميق به كربلاي در عمليات كربلاي 4 جانفشاني كردند امروز درس بزرگي را به جوانان داده اند.

این جانباز دفاع مقدس گفت : گردان مسلم به عنوان يكي از گردان هاي آماده و خط شكن در عمليات هاي مختلف با حضور جوانان غيور مرد و دلادر خطه شمال كشور (بابل ، ساري ، گرگان) در اين عمليات به عنوان نيروهاي عمل كننده مرحله دوم در نظر گرفته بودند اين عزيزان آموزشهاي غواصي را در خرمشهر و اروند رود گذرانده بودند و آماده هرگونه عمليات آبي خاكي را داشتند در عمليات كربلاي 4 به جهت شرايط خاص بنا به دستور در شب عمليات آماده حركت به سمت خط دشمن شده بودند كه با توجه به وضعيت موجود از ادامه حركت بازماندند و خود را براي خيز بعدي يعني عمليات كربلاي 5 آماده نمودند.

جنتی از آموزش های سخت و تلاشهای رزمندگان سخن می گوید و می افزاید: آموزش غواصي در جزيره فاو و اروند كنار و بهمن شير به مدت 2 ماه كامل بطول انجاميد سرماي خوزستان هم مثال زدني بود ولي عزيزان رزمنده ما همچون شهيدان سيد مجتبي علمدار ، سردار شهيد بهمن فاطمي ، شهيد علوي فر، شهيد نجفي ، برادر جانباز سيد مصطفي علمدار ، ديگر عزيزان رزمنده تحت فرماندهي گردان با عشق و علاقه خاص و انگيزه الهي دوره فشرده آموزشي را پشت سرگذاشتند.

14 3

 

وی با بیان اینکه شهداي غواص عمليات كربلاي 4 جزء بهترين ها بودند ، اخلاص ، تقوي ، روحيه بسيجي ولايتمداري و ... اين عزيزان زبان زد ديگر همرزمان بود ، گفت: غواصاني كه هنگام حركت ستون رزمندگان به سمت دشمن بوسيله طناب همديگر را كمك و هدايت مي كردند ابتداي طناب را داخل آب رها كردند و وقتي سوال شد چرا اين كار را مي كنيد مي گفتند ابتداي طناب را امام زمان در دست دارد و با كمك فرماندهي امام زمان به سمت دشمن حركت مي كنيم ما هرچه داريم از بركت حضور صاحب اصلي اين مملكت امام زمان است.

این رزمنده جانباز دفاع مقدس افزود: غواصان عزيزمان امروز سفيران خوش نامي هستند كه با حضور خودشان در سراسر مملكت اسلامي ما عطر جان بخش ايثار و ايستادگي را براي ملت ما به ارمغان آورده اند و امروز راه ما بايد تداوم راه شهداء باشد ما كه روزي افتخار هم رزمي با اين شهيدان عزيز را در كارنامه خود داريم امروز بايد با تاسي از راه شهداء پايبندي خود را به ولايت و راه امام عزيزمان را با حضور خود در صحنه هاي مختلف انقلاب اثبات برسانيم.

وی در ادامه تصریح کرد: جوانان ما هم بايد با بررسي بهتر و بيشتر ابعاد دوران دفاع مقدس به نقش جوانان در دوران دفاع مقدس پي ببرند و براي موفقيت خود و نظام به اين جوانان عزيزي كه امروز با دستان بسته پيام عاشورايي را در سطح منطقه و كشور عزيزمان رسانده اند اقتداء كند.

جنتی با اشاره به اینکه مسئولين امر بايد جوانان ما را باور داشته باشند و از نقش جوانان در سرنوشت كشور غافل نباشند گفت: جواناني كه آن روز در دفاع مقدس كار حسيني كردند و جواناني كه امروز مي توانند ادامه دهنده راه حسيني ها باشند و فهميده هاي زمان خود باشند.

14 4

 

وی ادامه داد: شهداي غواص كه امروز عطر و رايحه دل انگيز ايثار و مقاومت و ايستادگي را بر مشام خفتگان زرق و برق دنيايي مادي رسانده اند پيامي از دل آبهاي نيلگون جزاير و دشت شلمچه و ديار مردان مرد آورده اند كه ما با هر چه در توان داشتيم و با استفاده از امكانات امروزي نمي توانستيم چنين پيامي را به گوش مردم شريف ايران اسلامي برسانيم ، نه شما مردم ايران بلكه رزمندگان فلسطيني و سوري و يمني كه در مقابل تهاجمات بي رحمانه دشمن با مقاومت ايستادگي دشمن را به زانو در آوردند.

این رزمندگان گردان مسلم افزود: يادمان باشد كه امروز شهداي مدافع حرم همچون شهيد غريب ها و... هم همانند شهداي غواص ما با تاسي از حضرت زينب (س) به نقش پيام رساني خود در جامعه امروزي پرداخته اند يكي با دستان بسته و يكي با دفاع از حريم حضرت زينب هر دوي اين شهدا داراي يك پيام مشتركند كه "هيهات منا الذلّه" در برابر زياده خواهي دشمن باید ایستاد.

وی افزود: وظيفه و رسالت ما در مقابل جانفشاني رزمندگان عزيزمان الخصوص شهداي غواص و ديگر شهدا اينست كه اولا انتقال ارزشهاي دفاع مقدس به نسل جوان آينده سازان كشور و دوما بصيرت افزايي ، شناخت دشمن و ولايت مداري و ايستادگي و مقاومت در مقابل تحركات دشمن در منطقه است.

14 5

 

جنتی با بیان اینکه شهدا از همه چيز خود گذشتند براي اينكه به ما بگويند اين گونه بايد دنيا را گذاشت و گذشت و در مقابل دشمن تا آخرين ايستاد و ماندگار شد ، گفت: ايستادگي شهداي غواص و مظلوميت اين شهدا را كه پس از گذشت 29 سال به آغوش ما بازگشته اند نبايد فراموش كنيم در كنار اين شهدا ياد و خاطر 83 شهيد استان در كربلاي 4 را گراميداشت و با اين جمله رهبر حكيم و فرزانه خود را مد نظر داشته باشيم كه فرمودند: ما بايد تلاش كنيم آن ارزشهايي را كه آنها بخاطر آن در اين ميدانها وارد شده اند زنده بداريم .... غواصان درياد دل ، غواصان خط شكن ... متعلق به همه ملت ايرانند .

وی ادامه داد: يادمان باشد ، يادمان نرود ، امروز در كنار ما 2 گروه خاص و مورد احترام زندگي مي كنند كه نبايد فراموش شوند يكي فرزندان برومند و صبور شهداي عمليات كربلاي 4 همان شهداي كه با تير مستقيم سلاح هاي سبك و سنگين دشمن لبيك گوي امام زمان خود شدند ، خانواده هاي 83 آلاله گلگون كفن شهداي عمليات كربلاي 4 بايد اين روز ها ويژه تر تكريم شوند .

دوم همرزمان و رزمندگان گردانهاي عملياتي كربلاي 4 كه اين روزها خاطرات تلخ و شيرين سال 65 را به خاطر شان مرور مي كنند همانهايي كه در كنار شهداي غواص حاضر بودند و خط شكنان دلاور زمان خود بودند .

وی در پایان افزود: امروز تكريم از همسنگران به همرزمان و رزمندگان دلاور عمليات كربلاي 4 بايد مورد توجه قرار بگيرد و دلهاي آنان گنجينه هاي خاطرات بسياري از سلحشوري هاي مجاهدتها ، ايثارگريهاي غواصان و خط شكنان عمليات كربلاي 4 مي باشد كه وظيفه دست اندركاران امورات فرهنگي استان است تا بازگو كننده آنچه گذشته تا آيندگان در فداكاري ، ايستادگي و ايثارگري را بياموزند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

مجید

خسته نباشی رزمنده

0
0
پاسخ
1394-05-20 19:10
هدایت الله حبیبی

کجایید ای شهیدان خدایی/ بلاجویان دشت کربلاییکجاییدای سبکبالان عاشق/پرنده تر زمرغان هواییسلام وصلوات ودرود بر شهدای مظلوم وگمنام وشجاع ودلیر وپرکار غواص که مردانه درمقابل حرمله ها وخولیهای قرن اخیر ایستادند وبا دست بسته توسط شمرهای دوران مظلومانه وغریبانه به شهادت رسیدند.وقتی عکس وفیلم وخاطرات این شهدای گمنام وغریب ومظلوم غواص را می بینم خدا شاهده اشک درچشمان حلقه می زند ازغربت آنان از مظلومیت آنان از انسانیت وشجاعت وشرافت آنان/ وچقدر دلم آتش می گیرد از شقاوت وبی رحمی یزید زمان بعثیها وصدامیان پلید وخبیث وملعون زمان/ای شهدای مظلوم ای علی اکبرهای خمینی ماراهم یاد کنید اگرشما در زمین گمنام هستید نزد اهل آسمانها معروف وصاحب نام هستید. شما درس شرافت وانسانیت وادب و کرامت به جامعه آموختید . مارا هم یاد کنید ای شهدای مظلوم غواص.شادی روح مطهر ومقدس وملکوتی شهدای 8 سال دفاع مقدس / شهدای گمنام/ شهدای مدافع حرم / شهدای انقلاب اسلامی خصوصاً شهدای مظلوم وغریب غواص بخوانید حمد وتوحید وذکر 14 صلوات برمحمدوآل محمد صوات الله علیهم

0
0
پاسخ
1397-05-23 17:52

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.