1393-06-06 08:52
3104
12
1838
تداوم حواشی رابط جوان استاندار ؛

سردبیر روزنامه توقیف شده آسمان در گرگان / دعوت یک بازداشتی دیگر توسط بسطامی

محمد قوچاني سردبیر روزنامه توقیف شده آسمان که تقریبا در همه نشریات اصلاح طلب از سال 70 کار کرده و در سال 79 نیز بازداشت شده بود بعد از ظهر امروز مهمان سیاوش بسطامی خواهد بود .

به گزارش گلستان ما ؛ سیاوش بسطامی رابط جوان استاندار گلستان در تداوم دعوت از بازداشتی های فتنه 88 و عناصر فعال اصلاح طلب ، امروز پنجشنبه 6 شهریور ماه میزبان محمد قوچانی است.

مکان برگزاری این مراسم محمدیه شریف موسوی واقع در خیابان امام رضا(ع) گرگان و ساعت برگزاری آن نیز 16 عصر می باشد .

عنوان این برنامه " بررسي وضعيت مطبوعات ایران " به سخنراني محمد قوچاني می باشد . به نظر می رسد استانداری گلستان دست بسطامی را برای برگزاری چنین نشست های پرحاشیه ای بازگذاشته تا مجددا فضای اصلاح طلبی در استان رویش داشته باشد .

اما محمد قوچانی کیست؟

محمد قوچانی ، روزنامه نگار و متولد 1355 در شهر رشت است . وي داراي مدرك كارشناسي ارشد علوم سياسي از دانشگاه آزاد تهران مركز است که نوشتن را به صورت آماتور از نشریات محلی گیلان شروع کرد اما  با آمدن به تهران با روزنامه هاي « سلام » و « مبين » و در سن 19 سالگي با نشريه کاملا سياسي و جدي و تئوريک « عصر ما » که ارگان سازمان مجاهدين انقلاب بود ، کارش را آغاز کرد و تا سال 1377 در دفتر اين نشريه کار مي کرد.

پس از آن به دعوت ماشاء الله شمس الواعظين در ساختمان دوطبقه کوچکي در ميدان جوانان در شمال تهران، به طور تمام وقت به همکاري با روزنامه « نشاط » پرداخت. خودش مي گويد: "همه‌ چيزهايي‌ كه‌ در اين‌ زمينه‌ الان‌ بلدم‌ از آقاي‌شمس‌ ياد گرفتم‌. " کار قوچاني که به عنوان نويسنده گزارش هاي روز در دفتر روزنامه « جامعه» و « توس » آغاز شده بود ، با توقيف « نشاط » در « عصرآزادگان » و « اخبار اقتصاد » ادامه يافت.

محمد قوچاني، تا مدتها ، اگرچه در شيوه روايت و نويسندگي از نوعي نگاه مدرن و روايتگر که براي خوانندگان تازگي داشت، استفاده مي کرد، اما در فلسفه سياسي به نوعي پيرو نيروهايي بود که در نشريه «عصرما» در سازمان مجاهدين انقلاب کار مي کردند، کساني مانند «مصطفي تاج زاده» و «آرمين» و «سعيد حجاريان» که هر کدام يکي از تئوريسين هاي سازماني بودند..

در سال 79 با افتضاحی که برخی اصلاح طلبان تندرو در کنفرانس برلین بوجود اوردند و مقالاتی که منتشر شده برخی روزنامه ها تعطیل شدند اما در دفتر روزنامه توقيف شده عصر آزادگان در کوچه خليلي خيابان جردن ، اما ، هنوز تعدادي از کارکنان مي آمدند و مي رفتند.

بلافاصله پس ازتوقيف عصرآزادگان، هفته نامه «جامعه مدني» منتشر شد و پس از آن « دانستنيها» با تغيير رويه به عنوان نشريه سياسي اجتماعي به مدت چهار هفته روي دکه ها رفت. محمد قوچاني و ابراهيم نبوي تقريبا پاي ثابت همه اين نشريات بودند.

بالاخره در مرداد سال 1379 قوچانی به جرم نشر اکاذیب و توهین به مقدسات بازداشت شد و بعد از آزادی از زندان گفت : « بعد از بيرون‌ آمدنم‌ از زندان ، فهميدم‌ كه‌ ديگر نمي‌توانم‌ به‌ آن‌ شيوه‌ كاركنم‌ و بنويسم‌. از طرف‌ ديگر به‌ كار مطبوعاتي‌ هم‌ علاقه مند شده‌ بودم‌. پس‌ احساس‌ كردم‌ كه‌ اين‌ كار را بايد به‌ يك‌ شيوه‌اي‌ ادامه‌ دهم‌ و شكل‌ كاري‌ كه‌ انتخاب‌ كردم‌ سردبيري‌ بود.»

او بعد از آن به شرق رفت و تقریبا هم روزنامه یا نشریه اصلاح طلب چاپ می شد رد پایی از محمد قوچانی در آن پیدا می شد.

وی این اواخر سردبیر روزنامه آسمان بود که در مطلبی به قلم هرمیداس باوند استاد علوم سیاسی قصاص را مجازاتی غیر انسانی نام برد که به دلیل نقض صریح حکم قران یعنی قصاص این روزنامه توقیف شد .

البته قوچانی عنوان کرد "ما برای این گونه احکام فقهی و ارزش‌های دینی احترام قائل هستیم و این عبارت "حکم غیرانسانی قصاص" هم قرار نبود چاپ شود ، اما متاسفانه در لحظات آخر دقت لازم صورت نگرفت و این اشتباه رخ داد."

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

دکتر سلام

آقای استاندار چرا شما علی رغم تاکید رهبری بر اینکه فتنه خط قرمز است میل به عبور از این خط قرمز و حفظ عناصر فتنه دارین!آیا این نشانه ای برای عدم التزام شما به ولایت فقیه نیست ؟؟؟ آقای استاندار سیاوش و همکارانش را از دامن پاک استانداری پاک کن .

0
0
پاسخ
1393-06-06 05:01
امير

در اين رزومه اي كه شما براي ايشان سرهم كرديد هم رد پايي از فتنه ديده نمي شود ، بازداشتي سال ٧٩ چه ربطي دارد به سال ٨٨؟

0
0
پاسخ
1393-06-06 13:35
کتول

من بعنوان یک اصلاح طلب با اقای دوست دکتر موافق نیستم راه توبه برای همه بازه زیرا قران کریم هم ب همین مصداق از خداوند بزرگ میفرماید.بعدشم امام خامنه ای همه جا و همه وقت گفته که فتنه گر و منحرف فتنه ساز راه توبه برایشان که ب بیراهه رفتن باز است.در مورد اقای قوچانی بگم که ایشان فقط ب بیان حرفهایی ک کسی دیگه این حرفا رو زده پرداخت ک قوچانی ب امور فقهی که کس دیکه ای توهین کرد محکوم کرد پس باز هم زود قضاوت نکنیم.اقای بسطامی هم کار بی قانونی نکرده ایشان کسانی را در مراسمات میاره ک با هماهنگی با تهران و استانداری می باشد پس مردم رو ب بیراهه نبرین خواهشا .همین جلسات رو اصول گراییان تو دولت احمدی نژاد با تخریب فراوان حریف همراه بود میذاشت .امثال بسطامی فقط و فقط ب بیان افکار و روش بهتر در داخل جلسات میپرداخت پس هیچ وقت زود قضاوت نکنیم. با تشکر

0
0
پاسخ
1393-06-07 03:28
دکتر سلام

آقای سالاری ما نمی دانیم قسم شما را قبول کنیم و یا نوشته های این بنده خدا را در وبلاگ ها و صفحات فیس بوکش از سال 88 تا 92 را . هر چند این بنده خدا همه این مطالب را الان حذف کرده است اما تصاویر همه از جمله نامه مشهورش به آیت الله شاهرودی ریس قوه وقت قضاییه موجود می باشد ...

0
0
پاسخ
1393-06-07 09:44
سید محمدرضا موسوی

سلام من سالیان سال در جهبه اصلاحات در استان کار می نمایم. این اقا بسطامی که این قدر گلستان ما سنگ او را به سینه می زند من در خرداد 92 به یکباره در ستاد روحانی دیدمش که هیچ کارایی نداشت. حتی در داخل ستاد روحانی تا قبل انصراف عارف خبری نبود. پس وظیفه رسانه ای خود را درست انجام بدهید و ناخواسته یک فرد معمولی را بزرگ جلوه ندهید .این اقا قدمتی در جبهه اصلاخات ندارد . و رانت سیاسی بوده که به یک باره ره چند ساله را یک شبه پیموده واین ضعف اصلاحات را می رساند .که باعث می شوند با چنین افراد بی تجربه و نا پخته دوباره در معرض شکست دیگری همانند سال 84 قرار بگیرند

0
0
پاسخ
1393-06-07 11:40
سید محمد رضا حسینی

آقای محمد رضا موسوی من از شما به عنوان کسی‌ که مدعی هستید سالیان سال در جبهه‌ اصلاحات فعال بوده است تعجب می‌کنم! آیا اگر کسی‌ در استان حضور نداشت و در نقاط دیگر مشغول به فعالیت بود این بدان معنا است که وی اصلاح طلب یا کنشگر سیاسی نیست!؟ اتفاقا بر عکس نظر شما اکثر قریب به اتفاق دوستان معتقد هستند حضور بسطامی در این بازه زمانی‌ باعث ایجاد فضای فعالیت و رقابت در سطح استان بوده است.... بیائیم نخبه کشی نکنیم!

0
0
پاسخ
1393-06-07 16:30

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.