1394-04-13 13:31
3011
2
17107
حسین صادقلو در صحن علنی شورای شهر:

توضیحات شهردار گرگان در خصوص مرگ دو موتور سوار در ناهارخوران /سیستم آبیاری قطره ای از فتحه باغ تا نصرآباد اجرایی می شود / ما هم دلواپسیم اینها عین بچه های ما بودند

شهردار گرگان با اشاره به مرگ دو موتورسوار در ناهارخوران با اشاره به اینکه ما هم دلواپس هستیم افزود: ساماندهی قطره ای کردن فضای سبز گرگان از فتحه باغ تا نصرآباد بزودی اجرایی می شود .

به گزارش گلستان ما ؛ در پی کشته شدن دو موتور سوار جوان در محور ناهارخوران گرگان در برخورد با ماشین فضای سبز شهرداری گرگان که چند شب گذشته روی داد، چند تن از اعضای شورای شهر گرگان امروز شنبه 13 تیرماه در جلسه صحن علنی شورا به این امر انتقاد کردند.

صفر علی پایین محلی که به اذعان خود 20 دقیقه بعد از حادث شدن واقعه، سر صحنه  رسید و با صحنه ای فجیع مواجه شد و همچنین دکتر فدوی  ، ابراهیم جرجانی و سایر اعضا نیز از این حادثه پیش آمده اظهار نارضایتی کردند.

اما حسین صادقلو شهردار گرگان نیز طی توضیحاتی به تشریح این واقعه پرداخت و اظهار کرد: فضای سبز و نگهداری آن امری دیرینه درشهرداری است اما امسال بنا به دلایلی کار ما چند برابر شده است .

صادقلو افزود: امسال به دلیل گرمای زیاد مجبوریم در طول روز سه بار آبیاری کنیم و مورد بعدی گستردگی کار فضای سبز است  چون دوبرابر سالهای گذشته گلکاری کرده و هزینه زیادی بابت این زیباسازی دادیم و لذا باید روزی چند بار آبیاری شوند.

وی با بیان اینکه به سمت مدل های جدید آبیاری رفتیم خاطرنشان کرد: بر اساس کار آبیاری قطره ای ،کارمان را شروع کردیم  و البته با پوشش آب غیر شرب و ساماندهی قطره ای کردن آب از فتحه باغ تا نصر آباد در دستور کار ما قرار دارد.

شهردار گرگان گفت: مقدمات قطره ای کردن آبیاری فضای سبز شهرداری انجام شده و با انتخاب پیمانکار ، کار آغاز می شود و این به دلیل اینست که خود پیمانکاران هم از این وضعیت ناراحت هستند و ما هم دلواپسیم برای جان مردم و امکانات شهر.

حسین صادقلو در ادامه یادآور شد: پیشنهاد شد که در فاصله 20 متری ماشین آب پاش یک نفر با پرچم علامت دهد ، به محض اینکه این کار را بکنیم این دفعه به این فرد می زنند و در حادثه چند شب گذشته نیز موترسوار با سرعت بالای 130 کیلومتر درساعت رانندگی می کرد وگرنه اگر با سرعت مطمئنه بود مشکلی پیش نمی آمد.

صادقلو تاکید کرد: ماشین فضای سبز شهرداری هم چراغ گردان داشت و هم چشمک زن و کار دیگری هم نمی توان کرد و از طرفی روز آب دادن نیز غلط است چون آب مانده بر روی برگها بلورین شده و امکان سوختن گلها وجود دارد .

وی اذعان کرد: در عین حال ما یک بار قبل از افطار و یک بار هم 12 شب فضای سبز شهری را آبیاری می کنیم و در مورد این دو جوان هم باید بگویم که اینها نیز عین بچه های ما هستند و ما از این به بعد نکات ایمنی را بیشتر خواهیم کرد.

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

دکتر اسدی

با سلام راجع به آبیاری فضای سبز شهری گرگان با توجه به تخصصی که اینجانب در امور آب و آبیاری دارم این انتقاد به جناب شهردار وارد است که در اکثر مناطق شهری دنیا از سامانه های آبیاری تحت فشار و آنهم با استفاده از آب بازیافتی و آبهای نامتعارف استفاده می شود. در گرگان هم می توان با استفاده از لوله های پلی اتیلن که در زیر خاک ودر زیر فضای سبز کارگذاری میشود برای آبیاری این فضا ها به صورت اتوماتیک استفاده نمود چون با اینکار میزان تبخیر نیز به حداثل می رسد و در مصرف آب بسیار صرفه جویی می گردد.

0
0
پاسخ
1394-04-14 07:48
دکتر اسدی

با سلامضمن آرزوی طلب مغفرت برای دو جوان موتورسوار درگذشته مطالبی را به آگاهی عموم می رسانم. متاسفانه از نظر مرگ و میر موتورسواری طبق آمار مسئولین استان ما مقام اول را دارد. در اکثر موارد موتورسواران بدون رعایت کردن موارد ایمنی و بدون گواهینامه و بی کلاه ایمنی مبادرت به موتورسواری مینمایند که حتی پیاده روها را هم عرصه تاخت و تاز خود کرده اند. حادثه کشته شدن دو جوان موتورسوار و برخورد آنان با ماشین آبیاری فضای سبز هر جای دیگری نیز میتوانست اتفاق بیفتد کمااینکه تاکنون اتفاق افتاده و این نه اولین آن بوده و نه آخرین آن خواهد بود چرا که اصلا نظارتی بر تردد موتورسواران نمیشود. آنها حتی بدون کلاه ایمنی از جلو پلیس راهور عبور میکنند و ویراژ می دهند و حتی عملیات آکروباتیک انجام می دهند که خود جای تامل دارد.

0
0
پاسخ
1394-04-14 07:51

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.