1394-03-14 10:13
4129
5
15658
به بهانه 14 و 15 خرداد عظمای انقلاب اسلامی ؛

امام خمینی : خاک بر سر من که بخواهم خون شما ریخته بشود و من استفاده‏ اش را ببرم / تنها کسانی تا آخر خط می مانند که طعم فقر و استضعاف را چشیده باشند

امام(ره) فرمودند : شما خون دادید ، من که نشسته‏ ام اینجا . من هم هیچ حقی ندارم . شما خون دادید . شماها به میدان رفتید ؛ شماها مبارزه کردید ؛ ماها هیچ حقی نداریم . ما باید برای شما خدمت کنیم . خودمان نباید استفاده کنیم . نه استفادۀ عنوانی .

به گزارش گلستان ما ؛ امروز 14 خرداد 94 است و 26 سال از فقدان جانگداز معمار کبیر انقلاب اسلامی می گذرد و مرور بخشی از فرمایشات گوهر بار و وصایای ارزشمند ایشان می تواند مانند چراغی فرا راه همگان بخصوص مدیران و مسئولین در تمامی سطوح نظام جمهوری اسلامی ایران باشد .

اینها بخشی از فرمایشات امام خمینی (ره) همان مراد و مقتدای مستضعفین جهان است :

خاک بر سر من که بخواهم خون شما ریخته بشود و من استفاده‏اش را ببرم

" از ۱۵ خرداد تا حالا که آمدیم ، خون دادیم ، یعنی شما خون دادید ، من که نشسته‏ ام اینجا . من هم هیچ حقی ندارم . شما خون دادید . شماها به میدان رفتید ؛ شماها مبارزه کردید ؛ ماها هیچ حقی نداریم . ما باید برای شما خدمت کنیم . خودمان نباید استفاده کنیم . نه استفادۀ عنوانی . خاک بر سر من ! که بخواهم استفاده عنوانی از شما بکنم ! خاک بر سر من ! که بخواهم خون شما ریخته بشود و من استفاده ‏اش را ببرم ! "

[گریه و ابراز احساسات شدید جمعیت و شعار درود بر خمینی‌]

طبقه‌های بالا ، آنهایی که فعالیت هیچ نداشتند و مخالفت هم ندارند ، حقی ندارند و نباید حقی داشته باشند ؛ لکن اگر از حالا خدمت بکنند ، صاحب حق می‌شوند و من مأیوسم که خدمت بکنند.

آنهایی که نظر انحرافی دارند، آنهایی که نظر خیانت به اسلام و این ملت دارند، آنهایی که اسلام ۱۴۰۰ ساله را کافی نمی‌دانند ، آنها باید حساب شان را از ملت جدا کنند . جدا هم هست . ما از این به بعد احتیاج به شما داریم . احتیاج به همین طبقه و بی‌نیاز از آن طبقات.

تنها کسانی تا آخر خط می مانند که طعم فقر و استضعاف را چشیده باشند

" تنها کسانی تا آخر خط می مانند که طعم فقر و استضعاف را چشیده باشند " و " آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد ، آن روز است که باید ما فاتحۀ دولت و ملت را بخوانیم .

آن روزی که رئیس جمهور ما خدای نخواسته ، از آن خوی کوخ ‏نشینی بیرون برود و به کاخ‏نشینی توجه بکند ، آن روز است که انحطاط برای خود و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا می‏شود.

آن روزی که مجلسیان خوی کاخ‏ نشینی پیدا کنند خدای نخواسته  و از این خوی ارزندۀ کوخ‏ نشینی بیرون بروند، آن روز است که ما برای این کشور باید فاتحه بخوانیم." " کوخ ها منشأ برکاتند نه کاخ ها "

روزی گفتید اسلام منهای روحانیت ، حالا هم بگویید نهضت منهای اسلام

" امروز روزی است که اسلام باید تحقق پیدا کند. این حرفها که گفته می‌شود نظیر همان حرفها بود که گفته شد که {« حالا زود است صبر کنید.»} ما اگر اسلام را در این انقلاب، در این نهضت احکام اسلام را پیاده نکنیم ، کی پیاده خواهیم کرد؟ چه وقت همچو نهضتی تحقق پیدا می‌کند؟

اگر این نهضت خدای نخواسته بخوابد و به خاموشی بگراید، کی می‌تواند دیگر اسم اسلام را بیاورد؟ اگر ما امروز قوانین اسلام را اجرا نکنیم، کی اجرا بکنیم؟

آقایانی که می‌گویید نمی شود، پس کی می‌شود؟ پس بگویید هیچ وقت اسلام نه ! بگویید نهضت منهای اسلام . همان طوری که گفتید اسلام منهای روحانیت ، حالا هم بگویید نهضت منهای اسلام. اگر با این نهضت اسلام را متحقق نکنید و احکام اسلام را مو به مو جاری نکنید، مأیوس باشید دیگر نخواهد شد .

آنهایی که به اسلام عقیده دارند، آنهایی که دلشان برای قرآن می‌تپد، امروز باید فعالیت کنند. ۱۵ خرداد برای همین بود. قبل از ۱۵ خرداد برای اسلام بود قیام روحانیون؛ قیام ۱۵ خرداد برای همین بود؛ بعد از آن هم دنباله همین بود. اسلام بود لَیْسَ الّا. ما غیر اسلام نمی‌خواهیم. و اسلام در همه وقت و خصوصاً حالا . "

امام عزیزمان مردی از جنس مردم بود که کوخ نشین بود و کوخ نشینی را دوست داشت و اصلا علیه کاخ نشینی قیام کرده بود . حال همگان ببینند کجای کارند و تک تک مدیران و مسئولان و صاحبان کرسی های قدرت در نظام اسلامی در کدام راه قدم بر می دارند و کعبه آمال و وجهه همت شان کجاست ؟

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

عاشق امام

بدا به حال همه آنان که از صدقه سر همین امام عزیز و انقلاب اسلامی به جایی رسیده اند ولی به آرمان ها و فرمایشات همین امام راحل پشت کرده اند و فقط به فکر اندوختن مال و ثروت اند .اگر دوران سیاه پهلوی ادامه می داشت بسیاری از همین مدیران و مسئولین کنونی ، هنوز چوپان و کارگر و رفتگر بودند .ولی امروز برخی از همین مدیران و مسئولین به توده های مردم از اقشار مختلف ظلم می کنند و از بیت المال و بودجه و اعتبار و امکانات دولتی بهره برداری شخصی می کنند .اماما ما را ببخش .

0
0
پاسخ
1394-03-14 10:26
محمدی از گنبد

سلام و درود بر روح خدا .آقا سید روح الله ؛بخدا شرمنده ایم شرمنده .تو مرد خدا بودی و برای خدا حرف زدی و انقلاب کردی .

0
0
پاسخ
1394-03-14 10:35
سیدجواد

متاسفانه عده ای از مسئولین امروز با کمال وقاحت روی خون شهدا راه می روند در حالیکه اصلا به راه آنان اعتقادی ندارند .قطعا این خون تک تک شهدای انقلاب و دفاع مقدس بود که سبب پیروزی در مبارزه با رزیم سفاک پهلوی و سبب پیروزی در 8 سال دفاع مقدس گردید .ما هر جه داریم از امام و شهداست :استقلال ، آزادی ، غیرت ، ناموس ، خانواده ، آبرو و عزت ، دین و ایمان ، اسلا و قرآن ، عشق به اهل بیت بخصوص ابا عبدالله الحسین و هزاران هزار نعمت ارزشمند دیگر .

0
0
پاسخ
1394-03-14 11:17
سیستانی کتول

خاک بر سر ما که بعد از امام خوبیها اجازه دادیم که مانور تجمل و اشرافیت بر جامعه حاکم شود و زمام امور کشور را به دست بگیرد. و جمع کثیری از فرزندان انقلاب و جبهه ی و جنگ مشغول آلاف و الوف دنیوی شدیم.و هشدارهای امام گونه رهبر معظم انقلاب را جدی نگرفتیم و برخی خواص انقلاب و نظام ، رهبری را در مهجوریت وغربت خاصی قرار دهند که مقام عظمای ولایت مجبور شود در بسیاری از امور به تنهائی ورود نمایند. و به همه ی ما هشدار دهد که اگر از خط امام (ره) خارج شویم مردم ایران سیلی میخورند. این تذهبون ؟

0
0
پاسخ
1394-03-15 04:47
تجری

خدا نگذرد از کسانی که از صدقه سر امام و خون شهدا به آلاف الوف های بسیاری رسیده اند ولی عکس راه امام و شهدا عمل می کنند .همه مدیران و مسئولانی که در دوران تصدی مدیریت و مسئولیت به مال اندوزی و ثروت اندوزی می پردازند ، خائنین به خون شهدا و آرمان های امام و انقلاب اسلامی اند .امام خود را خادم مردم و مستضعفین و پابرهنه ها می دانست .

0
0
پاسخ
1394-03-15 06:04

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.