1394-03-09 08:44
3464
1
15437
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس

طاهري : به دنبال مسكوت كردن طرح استاني شده انتخابات هستيم / عده ای از عدم اعتقاد به توانمندی داخلی سود می‎برند / اجازه سوال از دانشمندان هسته ای به غربی ها داده نخواهد شد

نماينده مردم گرگان و‌آق قلا در مجلس شوراي اسلامي گفت : به هیچ وجه، اجازه دسترسی به اماکن نظامی و سوال از دانشمندان هسته ای به غربی ها داده نخواهد شد و بایستی آنها اگر با ملت ایران به توافق رسیدند، تحریم ها را در همان روز توافق بردارند.

 
به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام سیدعلی طاهری ظهر امروز در جمع خبرنگاران گلستان در خصوص عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ایران و درخواست کشورهای غربی در خصوص بازرسی از اماکن نظامی و سوال از دانشمندان ایرانی، گفت: به هیچ وجه، اجازه دسترسی به اماکن نظامی و سوال از دانشمندان هسته ای به غربی ها داده نخواهد شد و بایستی آنها اگر با ملت ایران به توافق رسیدند، تحریم ها را در همان روز توافق بردارند.
 
وی در ادامه گفت: مجلس شورای اسلامی با همه چالش هایی که در پیش روی خود دارد، یک طرح سه فوریتی را آماده کرده است که تا زمانی که فضای تهدید در مذاکرات از سوی طرف غربی وجود داشته باشد، مذاکره انجام نشود.
 
نماینده مردم گرگان وآق‎قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: هیچ کس در کشور با مذاکرات مخالف نیست ولی در مذاکرات، عزت و استقلال ما بايد حفظ شود ، اگر ما دست از فناوری هسته اي برداریم استقلال ما از بین خواهد رفت.
 
حجت السلام طاهری خاطرنشان کرد: هنوز مسئولین کشور جمله حضرت امام خمینی (ره) که «ما می توانیم» را که در دوران های دفاع مقدس و دور زدن تحریم ها، ثابت شده است، قبول ندارند.
 
وی با تاکید براینکه مشکل اصلی ما تحریم نیست، افزود: باور نداشتن مسئولین دولت فعلی به توانمندی های داخلی، مشکل اصلی می باشد ولی نباید فراموش کرد، عده ای از این عدم اعتقاد به توانمندی داخلی، سود اقتصادی می‎برند .
 
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی از افراد تصور دارند که برداشتن تحریم ها، اقتصاد کشور متحول می‎گردد ولی باید گفت، با برداشته شدن تحریم ها، حداکثر می تواند 20 درصد به اقتصاد کشور کمک نماید.
 
وی با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات گفت: این موضوع از مجلس پنجم در حال پیگیری است ولی به دلیل ابهاماتی که این طرح داشت، موضوع در کمیسیون مربوطه، مسکوت ماند.
 
حجت السلام طاهری با اشاره به اينكه این طرح در مجلس نهم مجددا در مجلس مطرح شد، تصریح کرد: برخی برای پیگیری این موضوع توجیحاتی آوردند که استانی شدن نمایندگان موجب می شود تا آنها به کارهای ملی بهتر برسند و جایگاه نمایندگان با عنوان نماینده یک استان، در نزد وزیر و دولت افزایش خواهد یافت و همچنین مطالبات مردمی در موضوعات ریز شهرستانی کاهش می‎یابد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: البته همین به ظاهر محاسن، عیب‎های بزرگ این طرح بشمار می‎آید. وقتی که مردم مسئولان را نمیتوانند ببینند و مشکلات خود را با آنها مطرح کنند به سراغ نمایندگان می آیند و اگر بنا باشد نمایندگان هم استانی باشند، دسترسی مردم به آنها امکان پذیر نخواهد بود و این به نفع نظام نخواهد بود.
 
نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی به بار روانی دسترسی مردم به نمایندگان در خصوص این طرح اشاره کرد و گفت: استانی شدن انتخابات قومی و محلی شدن انتخابات تشدید می‎کند و قطعا این موضوع به افزايش اختلافات قومي كمك مي كند كه برای نظام مشکل به وجود می‎آورد.
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر طرح استانی شدن انتخابات به صحن علنی مجلس بیاید طرح مسکوت ماندن آن را درخواست تا به رأی گذاشته شود که اگر این موضوع رأی بیاورد طرح از مجلس نهم خارج می‎شود و چنانچه در صحن مجلس رأی بیاورد دغدغه‎های خود را از شورای نگهبان دنبال می‎کنیم.
 
انتهاي پيام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

سیدکلاته

با سلام ضمن عرض خداقوت خدمت حاج علی آقای طاهری من هم شدیدا مخالف استانی شدن انتخابات مجلس هستم چونکه همین ارتباط کنونی مردم با مسئولان هم قطع میشه.ضمنا معتقدم اگر نظارت بر عملکرد مجریان خیلی بیشتر و دقیق تر و چند لایه بشه تا جلوی سواستفاده ها گرفته بشه و مدیران ما با روحیه انقلابی و جهادی واقعی نه شعاری کار کنن و خیرمردم و مملکت رو درنظر بگیرن صرفا واقعا مشکلات مملکت حل شدنی هستش و نیازی نیست که باجی به دشمنان داده بشه اگرچه اگرهم توافق خوبی مطابق با خواست ولایت و مردم صورت بگیره خوشحال هم میشیم.اما باز هم حتی بعد از توافق باید باید باید رویه مدیریتی عوض بشه تا مردم امیدار بمونن و جلوی کمکاریها و دزدی ها گرفته بشه.بخدا میشه این مملکت رو ساخت با بهره گیری از جوانها و با ایمان و تلاش واقعا ایرانی مسلمان ثابت کرده که ما می توانیم.همون روحیه ای که تو مردان هسته ای و موشکی و رویان هست اگه تو همه ارکان اداری و صنایع ایجاد بشه خیلی اتفاقات بزرگی میفته.یا حق

0
0
پاسخ
1394-03-09 19:32

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.