1393-06-01 19:04
5692
23
1538
آتش جنگل گلستان به دامن مهاجر و سیلیاری افتاد ؛

رمضانعلی قائمی و مزدک دربیکی گزینه های مدیر کلی محیط زیست گلستان / عزل رئیس پارک ملی گلستان تا چند روز آینده

رمضانعلی قائمی و مزدک دربیکی از فعالین حوزه محیط زیست گزینه های جایگزین اسماعیل مهاجر در محیط زیست استان گلستان شدند.

به گزارش گلستان ما ؛ با شدت گرفتن اختلافات استانداری و محیط زیست گلستان بر سر آتش سوزی های اخیر جنگل گلستان ، به نظر می رسد تغییر اسماعیل مهاجر مدیر کل محیط زیست استان گلستان خیلی جدی است و استانداری بر روی این موضوع تمرکز کرده است .

گفته می شود اسماعیل مهاجر امروز به استانداری گلستان رفته ولی تاکنون موفق به دیدار با استاندار نشده و در استانداری گلستان سرگردان است .

همچنین از دکتر رمضانعلی قائمی مدیر سابق پارک ملی گلستان و دکتر مزدک دربیکی از فعالین محیط زست استان که دغدغه و دلسوزی زیادی برای محیط زیست گلستان دارند به عنوان گزینه های اصلی جایگزینی اسماعیل مهاجر به شمار می روند .

البته گفته می شود که انتصاب مهاجر از سوی رئیس سازمان محیط زیست دکتر ابتکار صورت گرفته و وی از جایگاهش مطمئن است اما گویا استانداری عزم خود را برای تغییر وی جزم کرده است .

همچنین منابع خبری اطلاع دادند که جواد سلیاری مدیر پارک ملی گلستان که این روزها انتقادات فراوانی نسبت به حضور وی و یکی از خبرنگاران در جنگل گلستان به گوش می رسد تا چند روز دیگر عزل می شود .

گفته می شود مردم بومی منطقه نیز از عملکرد نامناسب سلیاری گله دارند و طی طوماری قرار است آن را اعلام کنند .

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

** سوابق مزدک دربیکی :

دکتر مزدک دُربیکی متولد 1357 محله گرگان پارس در گرگان است. وی دارای مدرک دکتری تخصصی محیط زیست و از چهره های علمی و فعال حوزه محیط زیست ایران است که هم اکنون عضو هیات علمی دانشگاه آزاد و استاد مهمان سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در استان های گلستان و مازندران و تهران است.

تخصص و علاقه اصلی پژوهشی و کاری وی در مباحث برنامه ریزی و مدیریت محیط زیست، گردشگری و محیط زیست، توسعه و محیط زیست، آموزش عمومی و تخصصی محیط زیست، تاریخ طبیعی، و روزنامه نگاری محیط زیست استتاکنون از دکتر دُربیکی به عنوان پژوهشگر، حدود 65 مقاله علمی تخصصی و عمومی در نشریات علمی بین المللی، علمی-پژوهشی، علمی-ترویجی، مجلات، و روزنامه‏ های سراسری و منطقه ای، و همایش های تخصصی به چاپ رسیده و ارائه شده است.

از وی به عنوان نویسنده و مترجم تاکنون 4 کتاب از سوی ناشران معتبر ( از جمله سازمان حفاظت محیط زیست ) منتشر شده است .

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

** سوابق ، فعالیت ها و افتخارات رمضانعلی قائمی  :

متولد سال 1325 روستای بالاجاده کردکوی و کارشناس ارشد محیط زیست ارزشمند ایران که جز 30 شخصیت برتر محیط زیست کشور

چاپ کتاب با عنوان های اکوسیستم های تالابی و رودخانه ای گلستان، جاذبه های جهانگردی استان گلستان، منطقه حفاظت شده،  فرهنگ 5 جلدی تبری ایران (کار گروهی) و گرگان.چاپ 30 مقاله داخلی و خارجی در زمینه های محیط زیست، حیات وحش، پارک ها، پرندگان و تلاب ها.مجری و محقق 34 پروژه در زمینه های های محیط زیست، حیات وحش و اکوتوریسم.شرکت در 21 سمینار داخلی در زمینه های زیست محیطی.بالغ بر 20 سال سرشماری پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی استان های مختلف کشور.

تدریس در 14 برنامه آموزشی در زمینه های پرنده شناسی، پارک داری، حیات وحش  و سرشماری در کارگاه های آموزشی محیط بانان و کارشناسان محیط زیست و تدریس در رشته محیط زیست در بعضی از موسسه های آموزش عالی.شرکت در 15 دوره آموزشی تخصصی در زمینه های اکولوژی، تنوع زیستی، ذخیره گاه ها، پرندگان، تالاب ها و حیات وحش.همکاری در اجرای بالغ بر 20 پایان نامه دانشجویی داخلی و خارجی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا.

همکاری در تهیه فیلم های مستند حیات وحش در منطقه گرگان و گنبد.کسب 61 تشویق نامه به خاطر فعالیت های مختلف زیست محیطی در سطح کشور.انتخاب عنوان پژوهشگر نمونه استان گلستان در 2 سال پیاپی در سال های 79 و 80کسب  عنوان درجه ارشد محیط دار کشور ( بالاترین سطح درجات اجرایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور) در سال 78 از طرف سازمان حفاظت از محیط زیست کشور.دریافت نشان های گورخر آسیایی، خرس قهوه ای، پرندگان و گوزن های شمالی از کشورهای ترکمنستان، ایتالیا، روسیه و آلاسکا.همکاری با گروه های مختلف تحقیقاتی در زمینه های زیست محیطی، حیات وحش و  پرندگان از کشورهای آلمان، سوئد، کرواسی، ایتالیا، اتریش و مجارستان.

انجام 34 سخنرانی در زمینه های پارک ها و مناطق، تالاب ها و پرندگان، اکوتوریسم، حیات وحش و خطرات تخریب طبیعت.مدیر انجمن پرنده شناسی هیرکانیا از سال 76 تاکنون.عضو انیستیتو تحقیقات حیات وحش و حفاظت از طبیعت اتریش از سال 1998 میلادی.انتخاب و تجلیل به عنوان 30 شخصیت برتر محیط زیست کشور در 30 سال اخیر از طرف شهرداری تهران.عضو کمیته تحقیقات، آموزش، فناوری و روابط بین اللمل سازمان نظان مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان.

عضو شورای پژوهشی اداره کل محیط زیست گلستان در چند نوبت و مشاور کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان از سال 86 . بازدید از پارک های ملی، پناهگاه های حیات وحش، مناطق حفاظت شده، موزه های تاریخ طبیعی، باغ های وحش و میراث های مهم بشری در کشورهای آلمان ، اتریش ، کرواسی ، ایتالیا ، هند ، نپال و ترکمنستان به دعوت سازمان جهانی یونسکو و موسسه های تحقیقاتی بین اللملی و محققین آن کشورها .

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

جنگل گلستان

با توجه به چنین رزومه ای از این دو نفر از اول هم حق این دو نفر بوده نه اینکه با باند بازی ( ا . ت ) ، اسماعیل مهاجر رئیس محیط زیست شود .

0
0
پاسخ
1393-06-01 06:22
مریم سیما

آخرش یازرلو متقابلا باید جواب حمایت های دکتر بابک رو به دکتر مزدک بده یا حمایت های دکتر مزدک رو به دکتر بابک !! اصل روابط عمومی استانداری دکتر بابک .یازرلو فقط ی رامیانی .نشاید هر محقق توانمندی مدیر خوبی باشد . به نظرم پست مشاورت با روحیات دکتر بیشتر می خونه

0
1
پاسخ
1393-06-01 06:50
جنگل گلستان

دوران مدیریت محیط زیستی سنتی به سرآمده و مهاجر حتی یک ساعت مطالعه در خصوص محیط زیست در این 8 سال نداشته.باید به دنبال مدیرانی سالم و پاک بود

1
0
پاسخ
1393-06-01 07:02
جنگل گلستان

من خودم کارمند محیط زیست هستم و ما تشنه ی مدیرانی پاک دست و پاک چشم هستیم نه ....

1
0
پاسخ
1393-06-01 07:05
ds

من چندین بار با دکتر مزدک دربیگی همکلام شده ام . واقعا علم و دانش وتخصص و استحقاق ایشان از مدیرکل فعلی بیشتر است .

1
0
پاسخ
1393-06-01 09:47
مریم سیما

شخصا از دکتر مزدک دربیکی حمایت می کنم و ایشان را فرد دانایی می دانم ، اما مطمئنم ایشان علاقه به پژوهش دارن نه مدیریت .و اینکه بازرلو خیلی ... ، اینو همه صدا و سیمایی ها میدونن !!

1
0
پاسخ
1393-06-01 12:44
شاهوار

با سلامعزیزان نگارنده سایت گلستان ما خسته نباشید . بزرگواران خواننده سایت گلستان ما درود بر شما .اگر چه یکی از هنر های اهالی خبر و روزنامه بازی با کلمات و انتخاب تیتر است ، پر پیداست در خبری که درباره آن نظر می گذاریم ، نیز می بینیم که به زیبایی تیتر انتخاب شده است . اتش گلستان دامن مهاجر را گرفت . نه خیر این طور نیست.این آتش جهل و غفلت ماست که دامن ما را گرفته . آتش در جنگل گلستان ، آتش به جان فرهنگ ما ، آتش به جان تاریخ ما و آتش به جان مذهب ماست . ما را چه شده که امروز آنقدر گستاخ شده ایم که به قول کتاب خدا ، به سخن رسول خدا و به همه چیز بی اعتنا شده ایم .یعنی اختلاف با مهاجر یا با استاندار یا با هر مقام دیگری اینقدر مهمه که امروز تاوان آن اینست که آتش این کینه ها باید به جان پارک ملی و جهانی گلستان بیفتد.اگر چنین باشد که وای بر ما. اینگونه که از خبر ها بر می آید خیلی ها و از جمله سایت وزین گلستان ما بسیج شده اند تا با آتش گلستان ، مهاجر را بسوزانند.اما همه این دوستان بدانند آتش که در جنگل بیفتد ، تر و خشک را با هم می سوزاند .

1
0
پاسخ
1393-06-02 06:35
سجاد

چرا شلوغش میکنید ؟ مگر برای اولین باره که جنگل گلستان آتش میگیره ؟؟ وقتی بعضی برای رسیدن به اهداف جناحی یا مالی جنکل رو آتش میزنند جناب آقای دکتر مهاجر چکار کنند ؟؟؟؟؟

1
0
پاسخ
1393-06-08 04:30
محمد تیموری

من که به نوبه خود آقای دکتر دربیکی را خیلی قبول دارم و براش آرزوی موفقیت میکنم.من زیاد ایشان رو ملاقات کردم و همیشه در حال تحقیق و مطالعه بوده و لحظه ای از مطالعه غافل نمیشه.

1
0
پاسخ
1393-06-12 08:33
محمد تیموری

[quote name="سجاد"]چرا شلوغش میکنید ؟ مگر برای اولین باره که جنگل گلستان آتش میگیره ؟؟ وقتی بعضی برای رسیدن به اهداف جناحی یا مالی جنکل رو آتش میزنند جناب آقای دکتر مهاجر چکار کنند ؟؟؟؟؟[/quote]حتما یه چیزی بوده که مردم میگن؟؟!!

1
0
پاسخ
1393-06-12 13:04
یوسف

سلام به همه عزیزانهر دوی این عزیزان استادان بنده حقیر بوده اندهر کدومشون ویژگی های خاص خودشون و روش خودشون رو دارنبنظرم آقای دربیکی هنوز تجربه کافی برای مدیریت ندارنآقای قائمی سفرهای تحقیقاتی و پژوهشی زیادی به آکثر کشورهای مهم و خاص در عرصه محیط زیست داشتن و با مشکلات و پیچیدگی ها بصورت مستقیم مواجه شدن و علم ایشان فقط وابسته به کتابهای علمی نیست و تجربه فراوانی دارند.تا این عزیزان هستن باید ازشون نهایت استفاده رو ببریم.با تشکر

1
0
پاسخ
1393-09-06 08:45

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.