1394-02-16 04:17
1418
0
14272
سعید جلیلی در جمع مردم گرگان :

فکت شیت آمریکایی به دنبال حفظ ساختار تحریم هاست / غرب از غنی سازی افرادی چون شهید شهریاری می ترسد / تجربه ملت ایران می گوید آمریکا قابل اعتماد نیست

رئیس سابق تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت :اقتصاد آخرین سنگری است که دشمن ااست اگر در این خاکریز شکست بخورد دیگر چیزی ندارد لذا اینکه رهبری می گوید در شرایط خیبر هستیم کاملا واقع بینانه است و چون غرب اهرم دیگری برای فشار به ما ندارد در فکت شیتی که منتشر کرده گفته ساختار تحریم ها باید حفظ شود.

به گزارش گلستان ما؛ دکتر سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای راهبردی روابط خارجی عصر امروز سه شنبه 15 اردیبهشت ماه در جمع مردم گرگان در حوزه علمیه امام صادق (ع) اظهارکرد: ملتها تجربه های تلخ و شیرین زیادی دارند و یکی از این تجارب اینست که یک ملتی در زندگی اجتماعی خود آنچیزی که را که باور داشته باشد تجربه کند که ملت ما اینگونه است.

جلیلی افزود: در طول تاریخ پدران و مادران ما متدین بودند و آیات قران و روایات را با جان و دل می خواندند و باور داشتند اما امکان این را نداشتند که این آیات را در زندگی اجتماعی تجربه کنند اما ملت ما در این 36 سال توانست این تجربه گرانبها را داشته باشد.

وی با بیان اینکه این تجربه اجتماعی باعث هراس استکبار شده است تصریح کرد: چه شد که امروز 6 کشور قلدر جمع شدند یک طرف و یک طرف هم ایران و با هم بر سر این بحث می کنند که ایران انرژی هسته ای داشته باشد یا نه و این امر باعث شده تا در سایر کشور ها و حوزه آمریکای لاتین مردم بگویند که استکبار در مقابل ایران اظهار عجز می کند .

عضو مجمع تتشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: حتی امروز به صراحت اعلام می کنند که مسائل و مشکلات منطقه بدون حضور ایران حل نمی شود ، مگر چه اتفاقی افتاده که چنین سخنانی می گویند ؟ چند قدرت دنیا علیه داعش ائتلاف ساختگی تشکیل می دهند اما نمی توانند کاری بکنند اما یک قاسم سلیمانی تمام این معادلات آنها را بر هم زده و به صراحت به قدرت ایران در منطقه اذعان می کنند.

سعید جلیلی با اشاره به اینکه ملت ایران اراده کرد و دعوت خدا و پیامبر را اجابت نمود، افزود: حالا ملت این تجربه گرانسنگ را به عزتی عظیم تبدیل کرده و امروز این در باور ایرانیان گنجانده شده است.

وی خاطرنشان ساخت: در مصر آقای فهمی هویدی یک مقاله ای نوشت  و گفت : زمانی که ایران انقلاب کرد و پیروز شد چند ماه قبل از آن ما پیمان کمپ دیوید را امضا کردیم و شدیم هم پیمان آمریکا و 30 سال با آن کشور متحد بودیم اما ایران در این سی سال نه تنها متحد آمریکا نشد بلکه مبارزه کرد و حالا ببینید ایران بعد از سی سال چی شد و ما چی شدیم !

تحریم کنندگان امروز صدام را به جنگ علیه ما تحریک کردند

دبیر سابق شورای امنیت ملی بیان کرد: اینکه آمریکا می گوید گزینه روی میز اتفاقا اولین گزینه ای که بعد از انقلاب بکار گرفت همین گزینه نظامی بود که هشت سال جنگ را به ما تحمیل کرد و صدام به تحریک همین تحریم کنندگان امروز علیه ما جنگ می کرد.

دکتر جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: همین آلمان بود که به عراق سلاح شیمیایی داد و همین فرانسه بود که هواپیمایهای سوپر اتاندارد به صدام می داد و کشورهای منطقه که سلاح نداشتند به بعثی ها پول دادند.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی ایران اظهار داشت: امروز دشمنان ما اگر چه می توانند اذیت و آزار کنند اما آسیب جدی نمی توانند به ما برسانند و تمام تلاششان اینست که این پیروزی های ما را بپوشانند و این قدرت نرم مبتنی بر تجربه اسلامی است که آنها را هراسان کرده است .

وی افزود: چرا 6 کشور دنیا جمع می شوند که سانتریفیوژ ما کار نکند ، کشورهایی که خودشان 5 هزار کلاهک هسته ای دارند چرا کار کردن چند هزارتا سانتریفیوژ برایشان مهم است ؟ مگر پاکستان کنار ما بمب هسته ای ندارد و یا هندوستان سلاح هسته ای ندارد .

جلیلی گفت: امروز ملت ایران تجربه گرانسنگی دارد و هر وقت با ایمان مبنتی بر عمل صالح به میدان آمده همانند هشت سال دفاع مقدس موفق بوده ولی امروز دشمنان ما بیش از 170 شبکه ماهواره ای علیه ما بکار گرفته اند ، تامین و پشتیبانی این همه شبکه علیه ایران نشانه چیست ؟

ملت ما تجربه کرده شیاطین قابل اعتماد نیستند

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اگر انرژی هسته ای چیز مهمی نیست چرا پس اینقدر ناراحتید تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری می گوید ما به آمریکا اعتماد نداریم تجربه ملت ماست ، ملت ما تجربه کرده شیاطین قابل اعتماد نیستند.

وی اظهارکرد: دانشمندان فیزیکدان نمازشب خوان ما مثل شهید شهریاری که جان خود را در این راه از دست دادند و ریالی هم نگرفتند و هر چه داشتند در راه ملت فدا کردند سوخت 20 درصد را تولید کردند و آمریکا و غرب نگرانی غنی سازی سه درصد و 20 درصد و ... نیست بلکه نگران غنی سازی و تربیت چنین انسانهایی است .

سعید جلیلی گفت: روزی بود که در مذاکرات با ما بر سر 3 درصد چونه می زدند ولی بعدها با 20 درصد هم کنار آمدند و این قدرت اندیشه اسلام ناب است و تمام ویژگی ما این بود که تمام محاسبات دشمن را بر هم زدیم و دشمنان فهمیدند که امروز قدرتی شکل گرفته که برای آزادی و استقلال خود تعیین تکلیف می کند .

هر جا بیشتر تحریم شدیم یشتر موفق بودیم

جلیلی ادامه داد: در هر حوزه ای که بیشتر تحریم شدیم بیشترین موفقیت ها را کسب کردیم مانند حوزه دفاعی و امریکا این را به خوبی فهمیده است ، اسراییلی که در سال 1948 و 1967 اراضی اشغالی زیادی گرفت اما در جنگ 33 روزه با حزب الله و جنگ چندین روزه با حماس شکست سختی خورد و امروز حزب الله با کوچکترین حرکت به آنها تودهنی می زند.

کاندیدای ریاست جمهوری سال 92 اذعان کرد: نکته دومی که دشمن به دنبال آن است انحراف مسیر مبارزات ماست چون می داند در مواجهه با ما شکست می خورد و نکته مهم اینست که حزب الله شیعه و حماس سنی هر وقت به میدان آمدند به پیروزی رسیدند لذا دشمن در صدد انحراف این مبازرات است و نوک حمله را می خواهد به سمت خود مسلمین بر گرداند و حمایت از داعش دقیقا در این راستا می باشد.

جلیلی گفت: اقتصاد آخرین سنگری است که دشمنان ما به دنبال ان هستند و اگر در این خاکریز شکست بخورد دیگر چیزی ندارد لذا اینکه رهبری می گوید در شرایط خیبر هستیم کاملا واقع بینانه است و چون غرب اهرم دیگری برای فشار به ما ندارد در فکت شیتی که منتشر کرده گفته ساختار تحریم ها باید حفظ شود.

 انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.