1394-02-15 07:42
1605
0
14241
سعيد جليلي در ديدار با آيت الله نورمفيدي؛

دنیا منطق 1+5 را قبول ندارد / فکت‌شیت آمریکایی جایی برای خوش‌بینی باقی نمی‌گذارد

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: حدود هفت سال است که شش قدرت جهان با ایران مذاکره می‌کنند، این قدرت‌ها می‌خواهند خود را جامعه جهانی معرفی کنند، در حالی که دنیا منطق آنها را قبول ندارد.

به گزارش گلستان ما؛ سعید جلیلی صبح امروز در دیدار با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در پاسخ به سئوال وی مبتنی بر چگونگی روند مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: دشمنان می‌خواهند شعارهای خود را به ایران تحمیل کنند لذا اگر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنا قرار گیرد موفقیت‌های خوبی برای کشورمان به دست می‌آید.

وی تصریح کرد: طرف مقابل یک فکت‌شیت منتشر کرد که در آن زیاده‌خواهی‌ها کاملا مشخص است و حتی بسیار فراتر از بحث‌های متعارف بوده که جای خوش‌بینی به دشمن را باقی نمی‌گذارد.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی با تاکید بر اینکه ماهیت انقلاب اسلامی مبارزه با نظام سلطه است، افزود: تحولات منطقه نشان می‌دهد که نظام سلطه دست از تزویر و دشمنی برنمی‌دارد و کسانی که یکی از شعارهای آنان مبارزه با ترورسیم بود، اکنون در منطقه پشتیبان و مدافع تروریسم شده‌اند.

جلیلی سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال مردم مظلوم یمن را ظالمانه خواند و گفت: کسانی که برای کوچکترین تخلف قطع‌نامه صادر می‌کنند اکنون در مقابل سنگین‌ترین حملات نظامی که به مردم یمن صورت می‌گیرد، سکوت اختیار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ایران یک قدرت غیر قابل انکار است، خاطرنشان کرد: کشورهای طرف مقابل به جز آلمان هر کدامشان هزاران کلاهک هسته‌ای دارند آن وقت از وجود چند سانتریفیوژ در ایران احساس نگرانی می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودم ساخت بمب هسته‌ای، تصریح کرد: حدود هفت سال است که شش قدرت جهان با ایران مذاکره می‌کنند، این قدرت‌ها می‌خواهند خود را جامعه جهانی معرفی کنند، در حالی که دنیا منطق آنها را قبول ندارد.

جلیلی با اشاره به برگزاری جنبش عدم تعهد در تهران، گفت: در جنبش عدم تعهد دو سوم کشورهای عضو فعالیت هسته‌ای ایران را قبول کرده‌اند.

وی بیان داشت: تحولات منطقه در سوریه و عراق نشان داد که آنهایی که سال‌ها ایران را متهم به تروریسم می‌کردند خودشان طرفدار تروریسم هستند و ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد.

جلیلی گفت: شورای امنیت سازمان ملل ظلم به مردم مظلوم یمن را نه تنها محکوم نکرده است بلکه از این رفتارها حمایت می‌کند، این تحولات نشان می‌دهد ایران در مسائل تروریسم هسته‌ای و حقوق بشر نه تنها متهم نیست بلکه در این مسائل مدعی است./فارس

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.