1394-02-14 06:49
4036
8
14188
گلستان ما بررسی می کند:

محیط زیست عامل عقب ماندگی استان گلستان است / لزوم برخورد با دغدغه های غیر کارشناسی و گاها سیاسی !

لازم است نماینده ولی فقیه در استان گلستان و استاندار گلستان در این خصوص، حدود ورود محیط زیست به برخی طرح های توسعه ای استان تصمیم جدی بگیرند و کمی محکمتر در مقابل دغدغه های شخصی و احساسات کودکانه برخی مدعیان محیط زیست بایستند چرا بالاخره دولتمردان باید جوابگوی مردم در قبال توسعه استان بعد از 20 سال باشند.

به گزارش گلستان ما ؛ استان گلستان با یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت درجغرافیای زیبا در شمال کشور پهناور ما پهلو گرفته اما در نگاه رهگذران عبوری از گلستان شاید استان ما توسعه یافته و بهشت موعود دیده شود در حالی که اینطور نیست .

نزدیک به 18 سال از استان شدن گلستان می گذرد و گامهای مهم و اساسی در دولتهای مختلف برای توسعه استان گلستان برداشته شده است که لغو مصوبه ممنوعیت صنعتی بودن استان گلستان در زمان دکتر محمود احمدی نژاد را می توان یکی از این موارد عنوان کرد.

در همان دوران بحث ایجاد پتروشیمی گلستان قوت گرفت و با تلاش نمایندگان مردم در مجلس و مدیران وقت و همچنین حضور گسترده 94 هزار نفر ازمردم استان در خریداری سهام پتروشیمی این کار مهم صورت گرفت تا جایی که پیش بینی می شد بیش از 10 هزار نفر از جوانان استان در این طرح مشغول بکار شوند.

اما در ادامه کار محیط زیست با شائبه های پوچ و بدون کارشناسی و دست اندازی های چند فعال مدعی محیط زیست مانع از اجرای ادامه این کار شده است تا جایی که استاندار گلستان نیز متقاعد شده است که پتروشیمی برای گلستان کاربردی ندارد و البته زنگنه وزیر نفت و روحانی رئیس جمهور نیز چنین برداشتی دارند.

بحث ساخت پارک موزه دفاع مقدس در جوار هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس در تپه نورالشهدا ناهارخوران گرگان نیز برگی دیگر از موانع ایجاد شده محیط زیست در جهت توسعه فرهنگی استان گلستان بود که البته علیرغم مخالفت های سیاسی و غرض ورزانه برخی مدعیان محیط زیست این محدوده هیچ ربطی به محیط زیست نداشت و مالک آن منابع طبیعی بود که به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان برای ساخت پارک موزه واگذار شد و از طرفی یک مکان فرهنگی چه مشکل زیست محیطی می تواند ایجاد می کند!

جاده ابر در مسیر علی آباد به شاهرود نیز از دست اندازی های برخی مدعیان محیط زیست در استان گلستان بود که علیرغم موافقت بیش از 150 نماینده مجلس اما با مخالفت های این افراد فعلا منتفی شده و توسعه استان در بخش حمل و نقل نیز لنگ شده است .

این افراد در ادامه خواهان طرح عظیم جابجایی جاده جنگل گلستان به مشهد به مسیر دیگری هستند و به بهانه مرگ چند حیوان در مسیر عبوری می خواهند هزینه سرسام آور چند صد میلیاردی را به کشور تحمیل کنند که خوشبختانه رئیس جمهور در نشست خبری در گلستان توجهی به این خواسته نکرد.

اما اخیرا این عده جری تر شده و حتی عنوان می کنند که جلوی طرح گردشگری جزیره آشوراده را نیز می گیرند ، طرحی که رئیس جمهور آن را جزو مصوبات سفر خود آورده و استاندار گلستان نیز این مصوبات را ناموس استان دانسته است .

بعد از اینکه دکتر شیرکوند معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور به استان گلستان آمد در نشست خبری با خبرنگاران شرکت کرد تا موانع توسعه استان گلستان در زمینه گردشگری برچیده شود اما متاسفانه حضور دو فعال محیط زیستی در قالب خبرنگار و پرسیدن سوالات بی اساس برای گرفتن وقت جلسه در این نشست باعث شد تا دکتر شیرکوند بدون جواب دادن به سوالات دیگر خبرنگاران جلسه را ترک کند.

این اتلاف وقت جلسه با سوالات غیر کارشناسی و فرافکنی پیرامون طرح آشوراده اگر چه به گفته دکتر شیرکوند که سطح آگاهی خبرنگاران استانی را تحت الشعاع قرار دارد ، با واکنش دیگر خبرنگاران گلستانی نیز مواجه شد که نباید در مقابل مهمان کشوری اینجوری با آبروی استان بازی می شد.

به هر حال بنظر می رسد محیط زیست استان گلستان و برخی مدعیان محیط زیست مهمترین مانع توسعه استان هستند و تا این نگرش های سیاسی و گاها غرض ورزانه در بدنه اداره محیط زیست وجود دارد نباید دلخوش به تغییر اوضاع زندگی مردم و معیشت آنها باشیم و از طرفی مشکلات بیکاری جوانان استان نیز هیچوقت حل نخواهد شد و توسعه استان نیز بیشتر به سرابی شبیه است.

لازم است نماینده ولی فقیه در استان گلستان و استاندار گلستان در این خصوص، حدود ورود محیط زیست به برخی طرح های توسعه ای استان تصمیم جدی بگیرند و کمی محکمتر در مقابل دغدغه های شخصی و احساسات کودکانه برخی مدعیان محیط زیست بایستند چرا بالاخره دولتمردان باید جوابگوی مردم در قبال توسعه استان بعد از 20 سال باشند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

محمد

با سلام و تشکر از مواضع به حق و هوشمندانه حضرت آیت ا... نورمفیدی معتقدم کلید توسعه استان گلستان گردشگری و جزیره آشوراده است در دنیا واقعا استفاده درست از چنین پتانسیل های میشود و بهانه محیط زیست اصلا درست نیست . واقعا اگر نگران محیط زیست هستند چرا اداره کل محیط زیست و خانه های سازمانی در جنگل بکر ناهار خوران ساخته اند ؟

0
0
پاسخ
1394-02-14 08:31
REZA1539

محیط زیست تبدیل شده به محیط ایست . این محیط ایست فقط و فقط برای استان گلستان دلسوز شده دیگه تو این کشور هیچ شهری جاده سازی گردشگری و......ندارد .فقط این استان گلستان است محیط ایست خیلی دلسوز شده انشاالله با روی کار امدن مجدد دولت دکتر احمدی نژاد همه اینها حل خواهد شد . فقط این را میخواهم بدانم مسئولین عزیز این مردم چه گناهی دارند که فدای سیاسی بازی شما شدند

0
0
پاسخ
1394-02-14 09:55
کارمند میراث

بله کاملا درست است .متاسفانه وقت نشست خبری دکتر شیرکوند را فقط 2 نفر از همین مدعیان تلف کردند که مورد اعتراض همه واقع شد .برخی از اینها فقط ادعا دارند و به دنبال منافع خودشان هستند .

0
0
پاسخ
1394-02-14 16:19
محمد گرگانی

جناب آقای نورمفیدی و اقای صادقلو استاندار محترم نسبت به پیگیری مصوبات کلیدی از جمله پتروشیمی و جزیره اشوراده و جاده ابر و جنگل گلستان بمنظور اجرای آن که توسط محیط زیست سنگ اندازی می شود اقدام نمایید چرا که باعث پیشرفت اقتصادی کل استان هستند.با تشکر فراوان

0
0
پاسخ
1394-02-14 17:45
1539

جای سوال دارد چرا اقای نورمفیدی با احداث جاده ابرسخت مخالف است در استان گلستان از هر کسی سوال میکنی جواب میدهداقای نورمفیدی مخالف جاده ابر میباشد چرا؟ مردم این چنین انتظاری را ندارند

0
0
پاسخ
1394-02-14 20:35
کارمند دولت

حضرات آیاتی که دغدغه توسعه اقتصادی دارید، توسعه زمانی معنای توسعه می دهد که پایدار باشد، همه جانبه باشد، دربرگیرنده همه ابعاد شامل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و زیست محیطی باشد. توجه به بعد اقتصادی لزوماً و صرفاً متضمن همه آنچه که شما می خواهید، نمی شود. بهتر است آقایان معترض متعصب یک مقدار بیشتر از نوک بینی شان را ببینند.

0
0
پاسخ
1394-02-20 08:21
sgfsr

جلوی طرحهای ضد محیط زیستی مثل پتروشیمی باید گرفته شود که دولت نیز متوجه خسارتهای ان برای مردم و محیط زیست شده.... و پارک میتوانست در دشتهای اق قلا که زمینهای بسایری دارد اجرا شود با این کمبود اب و خشکی استان وقتی امکان زندگی نداشته باشی توسعه به چه درد میخورد یک کم فکر نسهای بعد هم باشید

0
0
پاسخ
1394-05-13 08:31

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.