1393-12-15 23:29
5850
28
11487
پاسخ‌‌های صریح صادقلو به انتقادات مخالفانش :

حتما 4 سال شهردار گرگان هستم / ائتلاف توسعه پایدار كماكان مخالف بنده هستند / 19 سوال منتقدین خود جای سوال دارد / رسانه ها عملکرد مرا در شهر نقد کنند / پسرم اصلا در موضوعات دخالت نمی کند

صادقلو گفت : تا زمانی که ابلاغ وزیر کشور در دست من است هیچ مانع و اراده قانونی برای انجام مدیریت شهردار نیست و هیچ کس توان سلب مسؤلیت بر خلاف مجاری اداری را ندارد.

به گزارش گلستان ما به نقل از گرگان آنلاین ؛ شهردار گرگان این روزها فشارهای فراوانی را تحمل می‌كند. منتقدان و موافقان ماندن یا نماندن وی چه در شورا و چه در بیرون از شورا حاشیه‌های زیادی را پدید آورده‌اند كه تداومش قطعاً به نفع مدیریت این شهر نیست. در گفت و گو با «حسین صادقلو» تلاش كردیم تا همه پرسش‌های منتقدان را مطرح كنیم و انصافا هم بدون ناراحتی سعی كرد به همه آن‌ها پاسخ دهد.

شهردار گرگان چندان اهل گفت و گو با رسانه‌ها نیست. وقتی هم دعوت همشهری را برای گفت و گو پذیرفت متوجه شدیم كه نخستین مصاحبه‌اش را با یك نشریه انجام می‌دهد. در همین نخستین گفت و گو هم میهمان صفحه تعامل همشهری گلستان شد و به پرسش‌های صریح و بی‌پرده خبرنگاران این روزنامه پاسخ داد.

صادقلو علاوه بر شهرداری در چند شهر مازندران، تجربه شهرداری گرگان را هم دارد. اما در همان سال 81 نیز در حالی‌كه چند ماه بیشتر از شهردار شدنش نگذشته بود در ایام عید نوروز از سوی شورای شهر وقت استیضاح و بركنار شد. حال باید دید در حالی‌كه در روزهای نزدیك به نوروز به سر می‌بریم دوباره و بعد از این همه سال، سرنوشت برای وی چه رقم خواهد زد.

منتقدان شما معتقدند كه شهردار گرگان ارتباط خوبی با رسانه‌ها ندارد. تا الان هم كه یكسال از روی كار آمدن شما گذشته است یك نشست خبری هم نداشته‌اید.

اتفاقاً من ارتباط خوبی با رسانه‌ها دارم اما ترجیح می‌دهم خبرنگاران به جای شنیدن صحبت‌های من، عملكرد مرا در شهر مشاهده كنند و آن‌ها را در رسانه‌های خودشان نقد و بررسی كنند. اگر قرار باشد اوقات زیادی را به حرف زدن اختصاص دهم خدمات شهری دچار تزلزل می‌شود.

 یک ماهی است که مدیریت شهری گرگان متزلزل است و موافقان و مخالفان ماندن شما حاشیه‌های زیادی را به وجود آورده‌اند. نظر شما چیست؟

فكر نمی‌كنم مدیریت شهری متزلزل باشد. مدیریت شهری در گرگان پابرجا است. نگاه بعضی از دوستان شورایی این است که من به دلیل بازنشسته بودن و داشتن مأموریت یک ساله از وزارت کشور مدت مأموریتم به پایان رسیده است و  باید هر سال حكم بنده تمدید شود.

برای این تمدید هم نیاز به رأی‌گیری اعضای شورا وجود دارد. در صورتی که این نگاه مخالف با قانون و خالی از اعتبار است. بسیاری از وزرا بازنشسته هستند و هر سال حكم آن‌ها باید تمدید شود. اما مجلس هر سال برای ابقای آن‌ها رأی گیری نمی‌كند.

پارلمان شهری یا همان شورای شهر نیز به تأسی از این قانون نباید برای هر سال حکم اجرایی من رأی‌گیری کند. در ضمن تبصره 3  ماده 71 قانون شوراها تکلیف کرده است كه انتخاب شهردار در اولین جلسه و برای مدت 4 سال صورت بگیرد.  از آن گذشته وقتی شورای شهر مرا مطابق قانون انتخاب کرد وزارت کشور در صدور حكم به همین بند قانون استناد كرد.

در حقیقت ابلاغ شهردار برای 4 سال اعتبار دارد مگر آن که مغایرت‌های قانونی همچون استیضاح، استعفا و فوت یا اشکال قضایی رخ دهد. من حتماً برای 4 سال شهردار گرگان هستم و به شهروندان این شهر خدمت خواهم کرد.

البته برای برخی از دوستان شورایی خود متأسفم . آنها باید مسائل پیش‌آمده را مدیریت كنند و از شهد توانمندی و تجربه 28 ساله من در شهرداری شهرهای مختلف بهره‌مند شوند. در همین یك سال اخیر هم اقدامات فراشهری در گرگان انجام شده که در تاریخ عملکرد شهرداران این شهر سرآمد همه شهرداران است.

اما همین وزارت كشور به تازگی نامه‌ای به استانداری گلستان ارسال كرده است و در آن از پایان زمان یکساله شما خبر داده است.

اتفاقاً آن نامه، نامه بسیار خوبی است و نباید آن را سلیقه‌ای خواند. طبق آن نامه، شورای شهر باید كارهای مربوط به تمدید ادامه مأموریت را انجام دهد نه این که ابلاغ جدیدی صادر شود. تازمانی که ابلاغ وزیر کشور در دست من است هیچ مانع و اراده قانونی برای انجام مدیریت شهردار نیست و هیچ کس توان سلب مسؤلیت بر خلاف مجاری اداری را ندارد.

اما بعضی از اعضا می‌گفتند كه در جلسه شنبه گذشته شورای شهر كه لغو شد قرار بر انتخاب سرپرست برای شهرداری گرگان بود

اعضا نمی‌توانند به این‌گونه سرپرست انتخاب کنند و اگر قصد عزل شهردار را دارند باید سرپرست انتخاب كنند. آن هم با طی مراحل قانونی. ماده 73 قانون شوراها به صراحت بیان کرده است که اعضای معترض به عملکرد شهردار ابتدا باید سؤالات خود را به رئیس دهند. این كار انجام شده است.

رئیس شورا هم نظرات اعضا را به من ابلاغ کرد و مهلت مناسب 3 ماهه‌ای را برای پاسخگویی در اختیارم قرار داد. ظرف این سه ماه درخواست‌های مطرح شده بررسی و محقق و پاسخ مناسب داده می‌شود. بعد از آن اگر اعضای شورا راضی نبودند طرح سؤال و مراحل قانونی برای استیضاح انجام می‌شود.

امكان دارد بعد از افتتاح زیرگذر میدان معلم استعفا بدهید؟

اصلا. من تا پایان مدت زمان 4 ساله مأموریتم با قدرت به كار ادامه می‌دهم .

وارد بحث تعامل شما با شورای شهر بشویم. آقای صادقلو با 7 رأی موافق شهردار گرگان شد اما اكنون با 9 رأی مخالف مواجه است. چگونه كار به اینجا رسید؟

گرچه در نگاه كلی اینطور به نظر می‌رسد اما اگر دقیق‌تر نگاه كنیم موضوع به گونه دیگری است. من در حالی 7 رأی موافق را برای شهرداری گرگان گرفتم كه اعضای گروه 4 نفره توسعه پایدار به دلیل بومی نبودنم به من رأی ندادند. البته من و بستگانم همه در گرگان زندگی می‌کنیم و گرگانی هستیم.

در زمان انتخاب هیأت رییسه سال دوم شورای شهر، نوع رأی‌گیری به گونه دیگری انجام شد و در آخر همان گروه 4 نفره ائتلاف توسعه پایدار كماكان مخالف بنده ماندند. اما آن اتفاقات زمان انتخاب هیأت رییسه در نهایت به تقابل 9 نفر با شهردار رسید.

یعنی شما فكر می‌كنید قربانی مسائل انتخابات هیأت رییسه شورای شهر شدید؟

من نگاه قربانی شدن را قبول ندارم. لیاقت اجرایی من به گرگان ثابت شده است و مردم از خدمتگزارشان پشتیبانی می‌كنند. اعضای شورا باید به نظرات مردم توجه کنند چرا که بی‌توجهی به نظر مردم در دموکراسی پذیرفته نیست.

اما اعضای منتقد شما 19 سؤال را مطرح كرده‌اند.

سؤال بسیار پخته‌ای را مطرح كردید. افرادی که اهل نقد عملکرد عمرانی و بررسی جزییات هستند اگر این 19 سؤال را مطالعه کنند متوجه می‌شوند که تعداد زیادی از این پرسش‌ها اصولاً مربوط به شهرداری نمی‌شود و به اداراتی مانند محیط زیست برمی‌گردد. اما یك سؤال دارم.

بعضی از مطالباتی كه اعضای شورا در همین یكسال از بنده دارند و البته به حق هم است در زمان شهرداران قبلی سال‌ها بر روی زمین مانده بود و ما آن‌ها را در این دوره به سرانجام رساندیم. چرا این مسائل دیده نمی‌شود؟ چرا برای این كارها در آن زمان از شهرداران سوال نمی‌شد؟

تله کابین شهر گرگان از سالها پیش قراردادش بسته و هزینه‌های چند صد میلیونی برایش پرداخت شده بود. من توفیق پیدا کردم این قرارداد بی‌هویت و غیرقانونی را تعیین تكلیف كرده و فسخش كنم تا فضا برای سرمایه‌گذاری مناسب در این حوزه آماده شود.

همچنین قرارداد هتل ناهارخوران که آنقدر غیرحقوقی بسته شده بود؛ بعد از 11 سال با مدیریت اقتصادی، توانستم آن را به سرمنزل برسانم. برخی از سوالات هم مطالبات روی زمین مانده است. خطاب من به برخی اعضای محترم این است كه این مطالبات در دوره‌های قبل از من هم بود چرا آن زمان در طول سال‌ها از شهرداران قبل از من نخواستید؟ چرا اکنون و در کمتر از یک سال انتظار اجرایی شدن آن‌ها را از من دارید؟

پيش‌بيني خودتان براي ماندن يا نماندن چيست؟

من حتماً براي 4 سال شهردار گرگان هستم. و تا روزی که برابر قانون اين مسئوليت بر عهده من باشد به مردم گرگان خدمت‌رسانی مي‌كنم.

يكي از انتقادات طرح شده به شما جابجایی‌های خلق‌الساعه و بدون کارشناسي در بدنه شهرداری است. در اين باره توضيح مي‌دهيد؟

این حق قانونی و مدیریتی من است در زمانی که می‌بینم مدیران شهرداري توانايي خدمت به مردم را کمتر دارند با اقداماتي اين نقيصه را رفع كنم. به همين دليل یک گروه از مدیران را در همان چند ماه اول خدمت و بر اساس شناختی که به‌ وجود آمد تغيير دادم. جايگاه برخي از مدیران را هم ارتقا دادم. هم‌اكنون هیچ تنزل جايگاهي وجود ندارد.

واقعیت این است که مدیریت‌های اداري شهرداری بايد با کارآمدی بسیار و به روز رسانی بالا باشد. نمی‌توان مدیری را که هنوز خود را با سيستم مدیریتي جدید تطبیق نداده است تحمل کرد.

اما اينطور كه مي‌گويند همين چند روز شما شهردار منطقه 2 را به خاطر اختلاف با معاونتان تغيير داده‌ايد.

مگر شهردار منطقه 2 تغيير كرده است؟ من همين چند ساعت قبل از شما با او صحبت كردم و با قدرت بر سر كارش است. البته با توجه به اينكه وي دانشگاه هم تدريس مي‌كند خودش حس مي‌كرد كه شايد اخلالي در كار به وجود بيايد اما در نهايت توانست موضوع را مديريت كند و بر سر كارش بماند.

(پس احتمالا اين گفته منتقدان كه فرزند شما نقش زيادي در اين جابجايي‌ها دارد و حتي برخي از كارمندان به دليل اينكه ايشان را نشناخته‌اند تغيير كرده‌اند را نيز تكذيب مي‌كنيد؟

صد در صد. پسر من اصلا در اين موضوعات دخالت نمي‌كند. نبايد به برخي از حرف‌هايي كه اين روزها در فضاي مجازي زياد شنيده مي‌شود اعتنا كرد. شما يك مورد براي من مثال بزنيد كه نيرويي به دليل همين موضوعي كه گفتيد جابجا شده باشد. من حتما آن را جبران مي‌كنم. به واقع اصلا چنين موردي وجود ندارد.)

به سراغ عملكرد عمراني شما برويم. منتقدان شما مي‌گويند كه آقای صادقلو همه انرژی و هزینه شهرداري را برای پروژه زیرگذر میدان معلم اختصاص داده و بقيه شهر تعطيل شده است. نظر شما چیست؟

211 پروژه عمرانی در سال 93 و در شهر گرگان يا انجام شده يا در حال انجام است. حتی یک پروژه هم وجود ندارد كه به دلیل نداشتن اعتبار و یا تزریق اعتبارش به پروژه میدان معلم متوقف شده باشد. در مجموع اصلا هيچ كدام از پروژه‌هاي ما جز یک یا دو مورد متوقف نشده است.

از اين 2 پروژه هم یکی در حریم رودخانه است و اداره آب منطقه‌اي آن را متوقف کرده كه در حال حل مشكل هستيم. یکي ديگر هم مورد مربوط  به خانه طبیعت است که اداره منابع طبیعی متوقف کرده و به تازگي هم ایراداتش رفع شده است. من به دوستان منتقد توصيه مي‌كنم به جاي كلي‌گويي، يك مثال بزنند.

اين را هم بگويم اگه توجه و احساسات شهروندان که به ‌صورت‌های مختلف و با نصب پلاکادر، مراجعات حضوری، نگارش‌های مکتوب و حضور در پروژه‌ها تقدیر و تشکر خود را از عملکرد بنده و مجموعه شهرداری اعلام كردند نبود شاید ما در تداوم و توسعه عمران و آبادانی اینقدر جلو نمی‌رفتيم.

پروژه زیرگذر میدان معلم به گفته شما 10 ماه زودتر به بهره‌برداري مي‌رسد. آیا  اين امكان از ابتدا وجود نداشت؟

در بودجه سال 93، 3 پروژه زیرگذر و روگذر به تصویب شورای شهر رسید. هزينه‌كرد اين 200 ميليارد تومان بر اساس آن‌ها بسته شد. یکی از اين تقاطع‌هاي غير همسطح، مربوط به پروژه زیرگذر و روگذر سه‌راه گلشهر بود. اما در هنگام اجرايي شدن آن به دلیل وجود معارض كه داستان جداگانه و مفصلي دارد عملیات ساخت تقاطع با تصویب شورای شهر به تعویق افتاد.

اما جذب بودجه ما به صورت روزشمار جلو می‌رفت و باید پول را هزینه می‌کردیم. وقتی دیدیم نمی‌توان پروژه گل‌شهر را انجام داد به سراغ پروژه زيرگذر ميدان معلم رفتيم و زمان‌بندی آن را دوباره مديريت كرديم. مشاور هم نمودار cpm جديد را بررسی و تأييد كرد. البته ما به هيچ عنوان کیفیت را فدای زمان نکردیم. جداي همه فوايد باید این واقعیت را پذیرفت که هرچه این پروژه زودتر تمام شود شهروندانی آن مناطق کمتر دردسر مي‌كشند.

چقدر از بودجه سال 93  تاکنون محقق شده است؟

بودجه سال 93، 200 میلیارد تومان بود که تا امروز به پایان مرز 200 میلیارد تومان نزديك هستیم و من مطمئنم كه در روز 29 اسفند كمي بيشتر از اين مبلغ محقق مي‌شود.

اما يكي از اعضا معتقد است كه اگر بررسي تفريغ بودجه صورت بگيرد ما حدود 60 ميليارد تومن هم كسري داريم.

اصلا نمي‌شود اينگونه گفت. من فكر مي كنم آن دوست محترم از موضوع تفريغ بودجه آگاهي كامل نداشته باشند. تحقق بودجه را بايد در روز 29 اسفند محاسبه كرد كه ما قطعا نتيجه محاسبات و بررسي‌هايمان را منتشر مي‌كنيم.

ما سال‌ها در شهرداری تراکم فروشی براي تحقق بودجه تكيه داشتیم. اما امسال و در حالي كه در صنعت ساختمان سال راكدي را داشتيم اما شما چند برابر بودجه سال قبل را محقق كرديد. اين اتفاق چگونه رخ داد؟

واقعیت این است که اگر شهرداری و شورای شهر اساس بودجه را به درآمدهای روزانه و فروش تراکم اختصاص دهند روزی حتماً با مشکل مواجه مي‌شوند. خوشبختانه در اين دوره و بعد از برگزاری جلسات متعدد، آیین‌نامه و شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری تصویب و اجرا شد. اين اتفاق در كمتر از 5 شهرداري در كشور رخ داده است.

حاصل اين آيين‌نامه و تشكيل كميسيون سرمايه‌گذاري در استان، عقد قرارداد سرمایه‌گذاری مشارکت پاركينگ شهرداري در خيابان 5 آذر با بخش خصوصی است كه در آن 46 درصد از پروژه به شهرداري اختصاص پيدا كرده است. علاوه بر اين، موارد سرمایه‌گذاری دیگر هم در ترمینال شهید قندهاری، ترمینال شرق، اراضی شهرداری در سروش جنگل و عرصه شهرداری در جانباز 36 مورد بررسي قرار گرفته است.

يكي از اعضاي شورا معتقد است كه قرارداد خيابان 5 آذر به تركمانچاي شبيه است.

عرض كردم با اين كلي‌گويي‌ها به جايي نخواهيم رسيد. اين قرارداد در كميسيون سرمايه‌گذاري استان كه معاون استاندار در آن حضور دارد بارها مورد بررسي قرار گرفت تا تصويب شد. همچنين قبل از نهايي شدن من متن آن را براي سازمان بازرسي فرستادم و تأييديه آن را گرفتم.

نگاه شهرداري به مسائل فرهنگي چگونه است؟ آيا برخي از صحبت‌ها مبني بر اينكه شما به موضوعات فرهنگي ورود پيدانمي‌كنيد درست است؟

البته اين صحبت‌ها در كل درست است. شهرداري اصلاً نهاد فرهنگی نیست. در ماده 55 قانون شهرداری تکالیف من نوشته شده است و من باید در آن راستا انجام وظیفه کنم. اما با این وجود ما در کنار شهرداری یک سازمان فرهنگی داریم که با بودجه 4 میلیارد تومان وظايف فرهنگی‌اش را انجام مي‌دهد. گرچه جداي از اين موضوع و در عمل شهرداری کمک‌های فرهنگی فراوانی هم در مناسبت‌های مختلف انجام داده است.

***

بعد از انتشار دو گفتگو در قالب صفحه تعامل، خوانندگان همشهري گلستان ديگر با اين ستون صفحه تعامل آشنا هستند. ستوني كه به پرسش‌هاي رسيده مردمي اختصاص دارد كه ميهمان صفحه به آن‌ها پاسخ داده است. از ميان تعداد فراوان سؤالات رسيده براي گفت و گو با شهردار گرگان، 2 سؤال را از صادقلو پرسيديم.

آیا شهرداري سال بعدی تیمداری بسکتبال را انجام مي‌دهد؟

تا زمانی که لیگ به پایان برسد تیمداری مي‌كنيم اما بعد از آن و بنا به بخشنامه جديد وزارت كشور كه شهرداري‌ها را از تيمداري منع كرده است از تیمداری خودداری خواهيم كرد. البته تیم شهرداري گرگان را تنها نخواهیم گذاشت و با يافتن اسپانسرهای مناسب در كنار تيم باقي مي‌مانيم.

زيارت به تازگي جزو مناطق شهري گرگان شد. در رابطه با ساخت و ساز بي‌رويه در اين منطقه چه كرده‌ايد؟

زیارت همان‌گونه كه گفتيد جزو منطقه 1 و ناحیه 7 حریم شهر گرگان است. هم‌اكنون مشاور در حال تهيه طرح تفضیلی براي آن است كه فكر مي‌كنم قبل از پايان 6 ماهه نخست سال بعد تصويب و اجرا شود. بعد از آن ساماندهی خانه‌هاي زیارت انجام مي‌شود. تعدادی از خانه‌ها حتماً خراب می‌شوند چون پایداری ندارند و تعدادی دیگر هم مجبور به استحکام‌سازی مي‌شوند.

اين اقدامات هم فارغ از اينكه مالك خانه چه كسي است صورت مي‌گيرد. در واقع شهرداری پروانه ساختمانی یا تخلف ساختمانی را براي عرصه یا اعیان تعریف می‌کند و شخص مالک برای اومهم نیست.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

مرتضی . ا

احسنت بر صادقلوبسیار خوب و منطقی و قانونی پاسخ گفته اند .اگر اندکی مواجهه با مردم و ارباب رجوع را اصلاح کند ، یک شهردار بی نظیر است .

0
0
پاسخ
1393-12-15 07:32
جلالی

ای کاش شهردار توضیح و پاسخ 19 سوال رو به صورت کلی و اجمالی در جلسه علنی یا غیر علنی شورای شهر ارائه می کرد تا همه بهانه ها را از منتقدین بگیرد .اگرچه منتقدین به دنبال هیچ پاسخ و جوابی نیستند .

0
0
پاسخ
1393-12-15 07:34
جوان

خوب بود راجع به پسرش بیشتر توضیح می داد

0
0
پاسخ
1393-12-15 07:36
شهروند

امیدوارم منتقدین و مخالفان شهردار پاسخ خود را دریافت کرده باشند و اگر سوال یا ابهام خاصی دارند به صورت موردی و مشخص سوال کنند تا جواب بگیرند نه اینکه کلی گویی کنند .البته دیگر مردم گرگان خیلی چیزها را فهمیده اند .

0
0
پاسخ
1393-12-15 07:38
م . صفایی

برای ائتلاف توسعه پایدار گرگان به ریاست چراغعلی بسیار متاسفم که به ظاهر دغدغه توسعه و آبادانی گرگان را دارند ولی در عمل بیشتر ضربه و خسارت را به گرگان و مردمش وارد می کنند .لطفا کمی بزرگ شوید به گرگان سال 1400 بیندیشید که با تداوم وضع قبل از صادقلو بکجا می رسید .امیدوارم اعضای ائتلاف توسعه پایدار به خود بیایند و به این معرکه پایان دهند .

0
0
پاسخ
1393-12-15 07:43
رمضانی

سلاماحسنت بر صادقلوی شهردار. بسیار عالی. در صف کوتاه مخالفان شهردار هیچ منتقدی ندیدیم. منتقد نیستند تخریب گر هستن. صادقلو دوستت داریم. نامردی اگه کوتاه بیای! ما شهر می خواییم. شهری با پویایی یک سال اخیر. واقعا در طول عمرم اینقد حض نکرده بودم. به جرأت میگم تا قبل از شما اصلا شهردار نداشتیم. ای دل غافل چه ... بودند شهرداران عزیز قبلی ما! دم شما گرم صادقلوی عزیز. چون به ملت خدمت می کنی چش مایی.

0
0
پاسخ
1393-12-15 13:39
پهلوانی

بجای اینجا برو تو شورا جواب بده چرا فرا فکنی

0
0
پاسخ
1393-12-15 13:43
رستماني

سلام. من به عنوان يكي از هنرمندان گرگان در حوزه هنرهاي نمايشي كه سال ها در حال فعاليت هستم از آقاي صادقلو به خاطر استفاده از مديران شايسته تشكر مي كنم. به خصوص انتصاب آقاي مظفري در سازمان فرهنگي ورزشي كه واقعا نگاه خوبي نسبت به فعاليت هاي هنري دارند و اكثر گروه هاي نمايشي از عملكرد ايشان رضايت دارند. همين طور شهرداران مناطق ايشان كه شنيده ام مديران شايسته اي هستند. در مجموع نظم و زيبايي در سطح شهر نيز مشهود و ملموس است و به گرگاني هاي عزيز تبريك مي گم و اميدوارم شاهد پيشرفت روز افزون گرگان باشيم.

0
0
پاسخ
1393-12-15 16:06
م . رضایی

تبار شناسی اعضای شورای شهر گرگان در وضعیت کنونی از لحاظ جنس مواجهه با شهردار :1. کلاتی : شاه کلید گروه منتقدین2. سبطی : مدعی شهردار شدن بعد از عزل صادقلو 3. جرجانی : مدعی شهردار شدن بعد از عزل صادقلو 4. نورا : مخالف با دلیل با شهردار5. پایین محلی : مخالف با دلیل با شهردار6. قدس مفیدی : مخالف با دلیل با شهردار7. پزشکپور : مخالف بی دلیل با شهردار 8. فدوی : مخالف بی دلیل با شهردار 9. کبیر : مخالف بی دلیل با شهردار10. ربیعی : حامی شهردار11. گرزین : حامی شهردار12. یوسفی : حامی شهردار13. هزارجریبی : حامی شهردار** نکات مهم :1. این تبارشناسی تقریبی و حدودی است .2. گروه 9 منتقدین کنونی کاملا شکننده است .3. منتقدین در عزل شهردار همه با هم هستند .4. منتقدین بر سر تعیین شهردار بعدی چالش جدی دارند .** کلام آخر :مردم و شهر گرگان ، طعمه و بازیچه ای برای رسیدن بعضی ها به منافع اقتصادی و سیاسی شده اند .

0
0
پاسخ
1393-12-15 16:32
م . رضایی

بررسی گروه بندی اعضای شورای شهر گرگان در ضعیت کنونی :** 13 گروه یک نفره : هر عضو شورا برای خودش یک گروه و باند است .** ده ها گروه 2 و 3 نفره متفاوت و گاها متضاد .** گروه بندی شاخص منفعتی و سیاسی :1. گروه سبطی : تعداد 4 نفرمتشکل از سبطی ، کبیر ، قدس مفیدی ، پزشکپور .2. گروه جرجانی : تعداد 4 نفر متشکل از جرجانی ، نورا ، فدوی ، پایین محلی .3. گروه کلاتی : تعداد 1+ ... نفرمتشکل از کلاتی + گروه 1 + گروه 2 .4. گروه ربیعی : تعداد 4 نفر متشکل از ربیعی ، گرزین ، هزارجریبی ، یوسفی

0
0
پاسخ
1393-12-15 16:33
kaka

منتقدین محترم شهردار در شورای شهر ؛ نیک بدانید که شما نماینده و امانتدار مردم هستید در عین حال اطلاع کامل دارید که اکثریت شهروندان از عملکرد شهردار رضایت کامل داشته ، پس چرا اصرار به تغییر ان دارید،به نظر آنچه که می تواند این قضیه را حل نماید انحلال شورای شهر فعلی بوده که معدودی بدخواه و مخالف با توسعه و عمران شهر گرگان بر مسند قدرت تکیه زده و از ان به نفع خود سوء استفاده می نمایند.جناب اقای صادقلو افرین بر شما که با نظم و انضباط و قانون مداری و سرعت در اجرای پروژه ها از اعمال خلاف قانون رایج در شهرداری و رانت خواری جلوگیری نموده و شهروندان گرگانی این را خوب می دانند و از شما حمایت می نمایند؛اقای استاندار و نماینده محترم ولی فقیه لطفا نسبت به اعمال خلاف قانون شورا ایستادگی نموده و مانع از انجام ان شوید

0
0
پاسخ
1393-12-15 16:34
م . رضایی

من واقعا از دادن رای به برخی از این اعضای شورای شهر پشیمانم و در دوره ی بعد تمام تلاشم رو میکنم که این افراد رای نیارن واقعا برایشان متاسفم

0
0
پاسخ
1393-12-15 16:36
شهروند

واقعا از بعضی از اعضای شورای شهر ( تعدادی محدود ) متنفرم که اینقدر ... و خام هستند و هدفی جز ... به مردم در سر نمی گذرانند....و تشکر میکنم از شهردار محترم بخاطر رنجی که تحمل میکند ...خدا قوت

0
0
پاسخ
1393-12-15 18:22
اخوندزاده

واقعا که . بزدل های ترسو که جرات نکردید نظر من را در سایت بگذارید. من از تمام لحظات نظر گذاشتنم تا ثبت ، فیلم گرفتم . اگر نظرم را نگذارید ، انرا در سایت های دیگر استان گلستان پخش میکنم تا پشیمان شوید

0
0
پاسخ
1393-12-15 21:45
شهروند

درود بر حسين صادقلو.....

0
0
پاسخ
1393-12-15 23:56
H

م. صفاییچه ربطی به مهندس چراغعلی دارد بنده خدامنطقی ببین مقصر اصلی کلاتی و اون 4 نفر غیر گرگانی هستن

0
0
پاسخ
1393-12-16 04:59
اتامان اخوندزاده

اقای صادقلو. ای کاش راجع به ولیعهد تان ، اقای علی صادقلو بیشتر توضیح می دادید. مگر همین علی اقای صادقلو الان من را تهدید به ورشکستگی نکرده است ؟مگر پسر شما جلوی پیشرفت کار رستوران میامه را توسط دخالت در شهرداری نگرفته است ؟تا کی ما سکوت کنیم .از گلستان ما خواهش می کنم نظرم را بگذارند تا شاید جواب درستی بشنوم.

0
0
پاسخ
1393-12-16 16:11
شهروند گرگانی

عرض سلام و خسته نباشید به شهردار محترم جناب آقای صادقلو دارم/ خدا قوتبه وضوح میشه پیشرفت رو توی شهر گرگان دید. پیشرفتی که تا قبل از این شاهدش نبودیم.آقایون اعضای شورای شهر خیلی باید عاقل تر ازین باشند که تو این وضعیت بخواهند شهردار رو عزل کنند

0
0
پاسخ
1393-12-18 18:42
حسين

به ظاهر كار ها نگاه نكنيد.عوامفريبي وسرلوحه كار اين شهرداره.آقايون شورا با قوت كارتون رو انجام بدين.اگر پشت سر اين شهردار رامياني ها هستند (استانداري و...نه دولت آقاي روحاني)پشت سر شما مردم گرگان هستند.آقاي كلاتي خالصانه كار مي كنند اگه مي خواست سياسي كار كنه الان بايد در صف موافقان باشه

0
0
پاسخ
1393-12-19 13:31
جمع کثیری از مردم.!!

جا دارد ضمن عرض خسته نباشید به آقای صادقلو، به ایشان یادآوری کنم که اگر یادشون رفته برای مثال آقای م م ح در واحد... که همه میدانند برای سوء تفاهم ساده ای که با پسر بزرگوارتون بوجود آمده بود عزل کردید و به شهرداری منطقه فرستادید.ضمنا میخواستم چند تا مثال هم برای آقای صادقلو از پروژه های عمرانی که تا همین یکی دو ماه پیش غیر فعال بود بزنم1- پارک قلعه خندان2-سی متری پارتیا3-پل سی متری پارتیا3-سالن های ورزشی4- بازگشائی معابر و... بعد هم خواستم بگم آقای صادقلو ما می دونیم اون جمع کثیری از مردم که بنرهای تقدیر و تشکر از رو جلوی شهرداری نصب میکنند کی هستند یا بهتر بگم کدوم واحد هستند.!!!!اگر قرار پروژه های عمرانی با خبرنگاران حرف بزنند پس چرا بعد از یکسال جدیدا یاد خبرنگاران ، صدا و سیما، تلویزیون شهری و بنرهای تبلیغاتی افتادین.!!!آقا شما هم بهتره با مردم رو راست باشید.!!!مثال ها خیل زیاده ولی گوش شنوا نیست.!!!!

0
0
پاسخ
1393-12-19 17:45
ئ.ح

سلام می خواستم بدونم اگه مشکل قرارداد هتل ناهارخوران با مدیریت اقتصادی جناب شهردار به سرمنزل رسیده ، پس چرا از اول سال 93 هتل ناهارخوران تعطیل شده، یعنی مستأجر اجاره پرداخت نمیکرد ، لطف کنید موضوع رو شفاف بیان کنید قرارداد غیر حقوقی یعنی چی؟

0
0
پاسخ
1393-12-21 12:26
یک معلم

سلام آقای شهردار خدا قوت خدا بهتون خیر بده!هر روز شاهد فعالیت های زیر گذر معلم بودم .از تلاش ها و پی گیری تمام کسانی که در این امر سهیم بوده اند تشکر و قدردانی می کنم.فقط یک خواهش بگذارید نام معلم روی زیر گذر بماند.

0
0
پاسخ
1393-12-21 13:47
جمعه باشقره

من ساکن گرگان نیستم ولی گلستانی هستم از عزل شهردار هم مطلع نیستم ولی امسال که گرگان میام شاهد تعغیرات مثبتی شدم که کاملا محسوس است که افراد دلسوز و با کفایتی در این شهر مشغول کار هستند خدا قوت بهشان بده مطمنم که این افراد با این دست اندازها دلسرد از خدمت به این مردم شریف که لایق خدمت هستند نخواهند شد

0
0
پاسخ
1393-12-21 16:08
ئ.ح

من در خصوص قرار داد غیر حقوقی هتل ناهارخوران که آقای شهردار در مطالب بالا به اون اشاره کرده سوال داشتم لطف کنید نظر من رو هم درج کنید؛ میخوام بدونم مگه تا بحال شهرداری از اونجا درآمد نداشته که الان اونجا رو تعطیل کرده؟ و منظور آقای شهردار از قرارداد غیر حقوقی یعنی چی؟

0
0
پاسخ
1393-12-22 11:09
دکتر اتامان اخوندزاد

دوست عزیز که خودت را با اسم من معرفی کرده و از اقای صادقلو انتقاد می کنی من اتامان اخوندزاده هستم و هیچ مشکلی با ایشان و پسرشان ندارم . لطفا از اسم بنده سو استفاده نکن و از مدیر سایت خواهش میکنم اطلاع رسانی کنید تا همه ای دوروغگو را باور نکنند که با اسم من انتقاد میکند

0
0
پاسخ
1394-04-07 00:33

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.