1393-12-15 18:12
2259
0
11412
معضلی که هنوز رفع نشده ؛

اجحاف شورای شهر گرگان در حق خبرنگاران !

شورا فقط از نشریات مکتوب در ازای چاپ نطق پیش از دستور اعضا در هفته نامه حمایت مالی می کند و به خبرنگاران زحمتکش خبرگزاری ها و سایتها که با سرعت و دقت تعداد اخبار بیشتری را ارسال می کنند مبلغی تعلق نمی گیرد .

به گزارش گلستان ما ؛ یکی از مباحث مهمی که شورای شهر گرگان درطول یکسال اخیر نسبت به آن بی اعتنا بوده بحث خبرنگاران و حضور آنها در صحن علنی و نحوه حمایت و  کمک های نقدی به این قشر زحمتکش می باشد .

امروز بر همه کسانی که اندک حضوری در مسائل اصلی مدیریتی دارند مشخص است که تمامی برنامه ها ، جلسات و نشست ها پیوست مالی دارد و صفر تا صد یک موضوع نیز در نظر گرفته می شود و یکی از این موارد هزینه هایی است که می بایستی برای بحث انعکاس اخبار و بازتاب مسائل مهم و ... مورد توجه قرار بگیرد.

از طرفی اعضای شورای شهر گرگان نیز می دانند که اگر خبرنگاران نباشند و یا اگر آنها نخواهند ، حتی بزرگترین کار و خدمت آنها را انعکاس دهند و یا آن را طور دیگر جلوه دهند ، نمی توانند کاری از پیش ببرند و به نوعی خبرنگاران بازوان آنها در پیشبرد فعالیتهای اجرایی و نظارت بر بقا سلامت اداری و نفس آنها نیز هستند.

در همین حال جلسات علنی شورای شهر گرگان بعد از ظهر شنبه ها برگزار می شود و خبرنگارانی به این جلسه دعوت می شوند که 90 درصد آنها خبرنگاران خبرگزاری ها و سایتها هستند که در فضای اینترنت کار می کنند و چند درصدی هم هفته نامه ها و نشریات مکتوب حضور پیدا می کنند .

در این بین این خبرنگاران خبرگزاری ها وسایتهای خبری هستند که اخبار جلسات شورا و اعضای محترم آن را لحظه به لحظه و با سرعت و دقت می نویسند و بعضا در همان صحن علنی با لپ تاپ تایپ می کنند و هنوز جلسه به پایان نرسیده خبر روی خبرگزاری یا سایت می باشد . و یا اخبار کمیسیون های مختلف که در طول هفته برگزار می شود و مصاحبه های لحظه ای و آنی را همین خبرگزاری ها وسایتهای خبری پوشش می دهند.

همچنین از لحاظ تعداد خبر و سطور نوسته شده و بکاربردن عکس های مختلف تبلیغاتی که در مطرح کردن اعضای شورا موثر است ، باز این خبرگزاری ها وسایتهای خبری هستند که بیشترین همکاری و انعکاس را دارند .

از آن طرف هفته نامه ها و نشریات مکتوب هفته ای یک بار چاپ می شوند و با توجه به محدودیت فضا امکان کار کردن بیش از یک خبر از شورا تقریبا وجود ندارد و از طرفی با توجه به سیاه و سفید بودن و کمبود فضا نمی توان از عکس های گرافیکی استفاده کرد .

اما مصوبه شورا در حمایت از خبرنگاران و نشریات نیز جالب است ، شورا فقط از نشریات مکتوب در ازای چاپ نطق پیش از دستور اعضا در هفته نامه حمایت می کند و به آنها مبلغی می دهد و به خبرنگاران زحمتکش خبرگزاری ها و سایتها که هر هفته بیشتر و زودتر از همه می آیند و با سرعت و دقت اخبار خود را ارسال می کنند مبلغی تعلق نمی گیرد .

این ظلم مضاعف در حق خبرنگاران فضای مجازی  با چند تن از اعضای شورا در میان گذاشته شده و البته برخی ازآنها از این موضوع خبر دار نبوده و ضمن اذعان به بی عدالتی به این خبرنگاران خواستار رفع این مشکل شدند .

حال باید دید اعضای شورا چگونه می توانند این موضوع مهم و حیاتی را حل کنند تا در حق خبرنگاران اجحاف نشود.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.