1393-12-14 05:06
1868
9
11405
چه کسی پاسخگوست ؟

انتخابات انجمن صنفی در هاله ای از ابهام / انتقاد اصحاب رسانه گلستان به انتخابات مشکوک انجمن صنفی روزنامه نگاران!

جمع کثیری از خبرنگاران و روزنامه نگاران گلستانی از برگزاری مشکوک انتخابات انجمن صنفی روزنامه نگاران استان گلستان انتقاد کرده و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را مسبب عواقب این حرکت می دانند.

به گزارش گلستان ما ؛  اوایل هفته بود که شنیده شد آگهی مجمع عمومی انجمن صفی روزنامه نگاران استان گلستان که در دو هفته نامه یاپراق و همزیستی منتشر شده و اشاره داشته که این مجمع در روز پنجشنبه 14 اسفندماه ساعت 10 در سالن شماره 2 تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود .

بعد از شنیدن این موضوع 4 عضو از 5 عضو هیئت مدیره انجمن صنفی از برگزاری آن اظهار بی اطلاعی نموده و گفته اند که از انتشار این آگهی بی خبرند و بازرس قانونی این انجمن نیز اعلام کرد که از این موضوع خبر ندارد .

گفته شده که در این جلسه انتخابات اعضای هیئت مدیره ، گزارش بازرسان و تصویب اساسنامه جدید در دستور کار قرار دارد.

سید جواد حسینی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران استان گلستان ضمن اعلام اینکه نمی توانند چنین انتخاباتی را برگزار کنند بیان کرد: باید اساسنامه جدید تهیه و بعد در مجمع عمومی برای تصویب ارائه شود.

در عین حال احمد رایجی یکی دیگر از اعضای هیئت مدیره که گفته می شود یکی از عناصر فعال پشت صحنه این حرکت مشکوک برای انتخابات انجمن صنفی است، اعلام کرده که فقط اعضای انجمن می توانند در انتخابات شرکت کنند .

این در حالیست که این انجمن چند سالی است غیر فعال بوده و هیچ گونه عضو گیری فعال در سطح خبرنگاران نداشته و افرادی که الان پیشقدم این جریان شده اند در 10 سال اخیر هیچ سابقه و اثری از خود در مطبوعات و رسانه های استان ندارند.

در همین حال جمع کثیری از خبرنگاران و روزنامه نگاران استان گلستان اعلام کردند که با توجه به غیر فعال بودن انجمن صنفی طی این سالها ، فرصت ثبت نام پیدا نکرده و اگر قرار است این تشکل با نام خبرنگاران و روزنامه نگاران در عرصه استان گلستان فعالیت کند باید به نمایندگی از اکثریت خبرنگاران و روزنامه نگاران استان انتخاب شود.

اما چاپ یواشکی آگهی مجمع عمومی در دو نشریه کم مخاطب و بی اطلاعی 4 عضو هیئت مدیره و عدم اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مبین این نکته است که همه چیز برای یک انتخابات بی دردسر و کم تعداد با یک حاشیه انتخاب امن آماده شده تا این انجمن همچنان در اختیار یک جریان خاص باشد .

در عین حال تعداد زیادی از خبرنگاران و روزنامه نگاران استان گلستان اعلام کردند که انجمن صنفی با این وضعیت و این تعداد عضو نمی تواند نماینده صنفی آنها باشد و اگر انتخابات فردا نیز با تعداد کم و مختصر برگزار شود به هیچ وجه مورد قبول آنها نبوده و اعتراض رسمی خود را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام خواهند کرد و از اداره کار که مجوز دهنده انجمن صنفی است ، می خواهند که این انتخابات مجدد برگزار شود.

یکی از روزنامه نگاران با سابقه استان گلستان اعلام کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می بایست همه خبرنگاران و روزنامه نگارانی استان گلستان را طی فراخوانی در این نشست دعوت می کرد و از نظرات و پیشنهادات آنها استفاده می کرد چرا که قرار است این تشکل برای این قشر برنامه ریزی و فعالیت کند.

پیش بینی می شود در صورت انتخاب افراد خاص انجمن صنفی روزنامه نگاران به همان حاشیه های سالهای اخیر دچار شده و با گره زدن اهداف صنفی این تشکل به سیاست نه تنها خدمتی به خبرنگاران و روزنامه نگاران نخواهند کرد بلکه همواره فرصت سوزی و تهدیدی برای فعالان این عرصه به شمار می روند .

 

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

یک روزنامه نگار آگاه

آنهایی که دیگران را متهم به سیاسی کاری در مطبوعات می کنند خودشان در خانه مطبوعات گلستان همه اهرم های قدرت را در دست گرفته و با کمال وقاحت دیگران را متهم به سیاسی کاری کرده و با بی انصافی با مسائل برخورد می کنند. جناب آقای فرامرز گلستانی روزنامه نگار باید در بیان مطالب با صداقت ، انصاف و عدالت رفتار نماید امروز متاسقانه سایت گلستان ما توسط افراد و گروههای خاص پشت پرده اداره شده و در برابر عملکرد خود به هیچکس پاسخگو نیست!!!

0
0
پاسخ
1393-12-13 19:53
خبرنگار

سلاممن هم با نگارنده موافقم این اقایون الان اومدن بی خبر چکار کنن ماکه هرچی دنبالشون گشتیم پیداشون نکردیم.

0
0
پاسخ
1393-12-13 19:57
رجا

من به عنوان یک خبرنگار با سابقه هنوز در حیرتم که کار این انجمن صنفی چیست چرا رنگ و بویی نداردچرا به برخی اشخاص خاصی محدود و محصور شدهاز این انتخابات یواشکی هم خبر نداشتم .تشکر از اطلاع رسانی بموقع تون

0
0
پاسخ
1393-12-13 19:57
فخر محمدی

احمد دوست داریم ، هر جا بری ما هم میریم

0
0
پاسخ
1393-12-13 19:58
خبرنگار 2

این بنده خدا حتی به اعضای هیئت رئیسه اش جواب نمی ده و خبرشون نکرده می خواد خبرنگارا رو دعوت کنه !!!!!

0
0
پاسخ
1393-12-13 20:04
خبرنگار 2

آقا جان من فکر کنم فهمیدم چرا اینا یواشکی کار کردنحتما چون دیدن جایگاهی بین خبرنگارا ندارن این کار رو انجام دادن

0
0
پاسخ
1393-12-13 20:08
صادقعلی

بازرس این انجمن چه کار میکند. مگر این انجمن بازرس انتخاب نکرده است چرا کاری نمیکند، هی شکلات خوردن که کار نیست

0
0
پاسخ
1393-12-13 20:50
دلواپس

یکی به داد این ماجرای زیراب زنی ملی باشه....چرا عده ای محدود که جدیدا وارد عرصه خبرنگاری شده اند به دور از اخلاق با تهران ارتباط برقرار میکنند و رابطه ای نان بقیه رو آجر میکنند و سرپرستی بقیه رو از روزنامه های کثیرالانتشار میگیرند؟آیا درسته که بخاطر داشتن رابطه در ......... نان بقیه رو آجر کرد؟از فرهنگ و ارشاد گلستان شدیدا خواستار به بررسی این موضوع هستیم شدیدا.

0
0
پاسخ
1393-12-14 08:13
خبرنگار

من چند سالیه که بطور جدی در گلستان کار خبری انجام میدم اما متاسفانه هنوز ندیدم کسی به فکر این قشر باشه. الان هم که یک رسانه پیدا شده تا ما رو با حقوق واقعی و مغفول موندمون آشنا کنه و قصد احقاق حق داره بی انصافیه که سکوت کنیم.من این حرکت گلستان ما رو تحسین می کنم و به عنوان یک خبرنگار خواستار پیگری این مسئله هستم.

0
0
پاسخ
1393-12-14 09:10

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.