1393-12-15 17:59
3950
11
11356
نتییجه نگرفتن از چند ماه حاشیه ؛

شکاف در فراکسیون اکثریت منتقد شهردار گرگان / 4 نفر از منتقدین به ماندن صادقلو اصرار دارند!

بعد از چند ماه حاشیه پیرامون مدیریت شهری گرگان ، بنظر می رسد 4 عضو منتقد شهردار آرام آرام از فراکسیون 9 نفره جدا شده و نظرات خود را به حامیان شهردار نزدیک می کنند.

به گزارش گلستان ما ؛ بعد از چند ماه درگیری و بحران سازی پیرامون مدیریت شهری گرگان و تشکیل دو فراکسیون اقلیت تحت عنوان حامیان و فراکسیون اکثریت با نام منتقدین شهردار ، اینک بنظر می رسد شرایط در حال دگرگونی است .

فراکسیون اکثریت که جزو طیف منتقدین شهردار گرگان بوده و در قالب 9 نفر از اعضای شورا به دنبال طرح سوال ، استیضاح و البته برخی به دنبال عزل شهردار بودند . از بین این 9 نفر ،  برخی افراد مانند فدوی ، پایین محلی ، پزشکپور و کبیر تقریبا فقط طرح سوال را امضا کردند و خواهان جوابگویی شهردار به سوالات هستند و به دنبال برکناری و یا استیضاح صادقلو نیستند .

این افراد اگر چه در ظاهر خود را با فراکسیون اکثریت همگام نشان می دادند اما در باطن صادقلو را شهردار خوب و کارکشته ای می دانند که می تواند شهر را متحول کند .

از طرفی نورا عضو دیگر شورا بیش از اینکه به شهردار معترض باشد از نحوه عملکرد رئیس دوره چهارم شورا یعنی ربیعی و سخنان او ناراحت است و اینکه تفکر شورایی در شورای چهارم جایی نداشته و بی قانونی در این دوره بیشتر از ادوار دیگر بوده است .

در این بین 4 عضو دیگر شورا یعنی قدس مفیدی ، کلاتی ، جرجانی و سبطی  هدف گذاری خود را روی شهردار قرار داده اند و بنظر می رسد تنها عزل شهردار و انتخاب فرد جدید می تواند رضایت آنها را جلب کند .

البته حامیان شهردار گرگان هم که متشکل از 4 نفر یعنی ربیعی ، گرزین ، یوسفی و هزارجریبی هستند که گاها حتی بخاطر حفظ صادقلو و استفاده از تجربه وی برای پیشرفت گرگان ، حتی حاضرند به بهانه های مختلف جلسات شورا را تعطیل کنند .

 این گروه فعلا ترجیح داده تا با استراتژی سکوت به زمان افتتاح زیرگذر نزدیک شوند تا از این همه فشار و انتقاد همکاران خود رهایی یابند.

با این مقدمه و شناسایی ترکیب افراد مختلف عضو شورا براحتی می توان امروز دریافت که برخی از آن اعضای 4 نفره شامل فدوی ، پزشکپور ، پایین محلی و کبیر از وضعیت فعلی ناراضی هستند و اگر در شرایط فعلی نظر آنها در مورد استیضاح و یا انتصاب سرپرست شهرداری پرسیده شود ، مخالفت جدی خواهند کرد.

سخنان اخیر صفرعلی پایین محلی در جلسه شورای شهر که با انتقاد علی کلاتی عضو دیگر شورا مواجه شد ناظر به هین نکته بود . پایین محلی می گوید ما از شهردار سوال کردیم و او هم باید جواب بدهد اما دلیل نمی شود وقت جلسات را با حاشیه و سر و صدا بگیریم و کار مردم بر زمین بماند . او معتقد است شهردار از لحاظ عمرانی خیلی قوی است اما در زمینه فرهنگی نقاط ضعفی دارد.

همچنین کبیر که تمام هم و غمش بسکتبال گرگان است ، نیک می داند که صادقلو شهردار گرگان در طول یکسال اخیر از بسکتبال گرگان حمایتهای خوبی کرده و کبیر می داند که اگر حمایتهای شهردار نبود او نمی توانست چند بازیکن خارجی جذب کند لذا او گرایش زیادی به سمت صادقلو دارد اما شاید به دلیل نزدیکی به ائتلاف توسعه پایدار گرگان و چراغعلی و ... شاید نمی تواند عقیده باطنی خود را صراحتا اعلام کند.

اخیرا شنیده شده که دو عضو دیگر این ترکیب یعنی پزشکپور و فدوی که به نوعی هر کدام به دلیل جایگاه خاص اجتماعی ، مدرک تحصیلی و سن و سالشان جزو عقلای قوم به شمار می روند ، وضعیت فعلی را در شأن شورا ندانسته و از بوجود آمدن این فضا ناراحت هستند که چرا در هر کوی و برزنی صحبت از بحران شورا مطرح می شود .

همه این اعضا می دانند که دروه بعدی هم وجود دارد و مردم به خوبی رفتار ، گفتار و مواضع آنها را رصد می کنند و امروز به دلیل این حواشی ایجاد شده و برخی تنگ نظری ها و ناملایمت ها ممکن است از صندوق آرا و چشم مردم بیفتند .

امروز آنها می دانند که نباید تمام پل های پشت سرشان را خراب کنند و افق آینده کاری خود را با اصرار غلط یا درست به سرابی تبدیل نکنند ، آنها امروز پشت سر بحرانی که بوجود آوردند توصیه ایت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان ، استاندار گلستان ، فرماندار گرگان ، علمای مطرح شهر گرگان ، محققین و پژوهشگران گرگانی ، مردم عادی گرگان و ... را دارند و نیک می دانند اگر بخواهند از کنار این موارد به همین راحتی و بی توجه عبور کنند ممکن است جایگاه خود را سست و بی خاصیت ببینند .

 

 انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

رحمت

ما مردم گرگان در حمایت از شهردار برای افتتاح زیر گذر معلم میایم و حمایت میکنیم، اعضای مخالف شورا شما هم بیایید و ببینید لطفا با چشم های شسته بیایید (نگران نباشید ما فقط در حمایت شهردار شعار خواهیم داد!)، از همین جا از همه میخوام حضور پیدا کنن تا بعضی ها ببینند...

0
0
پاسخ
1393-12-13 07:49
فرجی

شجاعت این 9 نفر مثال زدنی است. آنها بخوبی می دانند صادقلو جز ویرانی رای گرگان نتیجه ای ندارد. پروژه های صادقلو عمر کوتاهی دارند. تازه انوقت هست که مردم دست این 9 نفر را خواهند بوسید و از انها تشکر خواهند کرد. رو سیاهی هم ه زغال می ماند و سایت شما که به ثمن بخس خود را قروخته اید.این چندمین کامنت من است. می دانم این را هم نمیگذارید

0
0
پاسخ
1393-12-13 10:11
میرکریمی

وقتی به شهرهای هموزن گرگان نگاه می اندازیم وامکانات واقدامات موثر شهری را می بینیم افسوس می خوریم که چرا هنوز مشکلات ترافیکی آبگرفتگی عدم ساماندهی بعضی صنوف و...راشاهدیم واکنون که صادقلو آستینها رابالا زده این همه سنگ اندازی می کنیم یکی از اعضا خود رابا سابقه ترین عضو شورا می داند وظاهرأدربرکناری شهردار از تمام ظرفیت استفاده می نماید از ایشان می پرسیم پاسخ مطالبات به حق مردم را چه کسی می دهد

0
0
پاسخ
1393-12-13 17:23
انتشار

شهردار گرگان در نخستین گفت وگوی اختصاصی و مفصل شرکت کرد / بخش اولhttp://gorganonline.com/content/2637/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D8%B1%DB%8C%D8%AD-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%82%D9%84%%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%A7%D9%86%D8%B4

0
0
پاسخ
1393-12-13 20:49
kaka

با تشکر ویژه از آقایان پایین محلی ، پزشکپور ، دکتر فدوی و کبیر که راه خود را از بقیه منتقدین جدا کردند و منافع مردم و آبادانی شهر گرگان را بر برخی منافع شخصی و گروهی بی ارزش ترجیح دادند .قطعا این اقدام ارزشمند شما در این مقطع تاریخی گرگان ماندگار خواهد بود .باز هم مچکریم .

0
0
پاسخ
1393-12-13 22:22
مرتضی . ا

ضرب المثل مشهوری هست که می گوید :""" زمستان می گذرد و روسیاهی به ذغال می ماند """متاسفانه برخی همگام با زمان و فضای روز و تحولات فرهنگی و اجتماعی شهر پیش نمی روند در حالیکه از همین مردم رای گرفته اند .

0
0
پاسخ
1393-12-13 22:24
محمد

آقایان پزشکپور، فدوی ، پایین محلی و آقای کبیر متشکریم ، متشکریمممممممممم،خانم نورا از شما هم میخواهیم به حامیان شهردار بپیوندید، از قرار معلوم مهندس ربیعی رییس شورا پا در میانی کرده تا مشکلی که اخیرا ایجاد شده برطرف شود، لذا خواهشمندیم دست از لج بازی بردارید و با مردم همصدا شوید .

0
0
پاسخ
1393-12-14 04:30
سید

دوستان زمان هر چه می گذرد بیشتر می فهمیم که مردم با انتخاب امثال ک( که ادعای مذهبی دارد) و ج (که با پول رای آورده) دچار چه اشتباهی شده اند

0
0
پاسخ
1393-12-14 17:32
شهروند

زنده باد شهردار////زنده باد مرد عمل

0
0
پاسخ
1393-12-15 23:48
بهرام جان

بچه هاي گرگاني ميگن:حاجی ... حيا كن .... صادقلو را رها كنحاجی ... چرا مي ترسي صادقلو كاريت نداره حاجی ... بيا توبه كن..... صادقلو را نگاه كنشهر ما را مي سازه .... چرا دلت مي سوزه تو كه با مردم نيستي ...بگو پس با كي ها هستي؟حاجی ... برو حيا كن...صادقلو را رها كن.

0
0
پاسخ
1393-12-16 13:35
فريز

خدا را شكر دعاهايم اجابت شدو شهردار ماندگار شدگروه حاميان اصلي شهردار 4 نفره (يوسفي - ربيعي - گرزين - هزارجريبي ) گروه جديد هم اضافه شدند( كبير - پزشكپور - پايين محلي - فدوي ) . آقايان ( كلاتي - سبطي - قدس - جرجان - خانم نورا ) تا دير نشده برگرديد مردم را بيشتر از اين ناراحت نكنيد...

0
0
پاسخ
1393-12-16 13:57

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.