1393-12-13 02:50
2096
9
11330
فرماندار گرگان در نشست صميمي با اصحاب رسانه عنوان كرد:

مردم از خروجي فعاليت شهرداري رضايت دارند / مخالفين و موافقين شهردار با تكيه بر مشتركات به توافق برسند / مناقشات زيبنده شورايي كه افراد تحصيل كرده زيادي دارد نيست

فرماندار مركز استان گلستان با بيان اينكه اين مناقشات زيبنده شوراي كه افراد تحصيل كرده زيادي دارد نيست و مردم چنين انتظاري از آنها ندارند ، گفت : اختلاف در همه جا وجود دارد و گرگان كه به نظر من يك آرمان شهر مي تواند باشد قطعا نمي تواند بدون اختلاف باشد و مي شود اختلافات به وجود آمده را مديريت كرد.

به گزارش گلستان ما ؛ دكتر يحيي خاكي فرماندار شهرستان گرگان در گفتگو با خبرنگاران استان گلستان با اشاره به اينكه تشكل هاي اجتماعي بايد توسعه پيدا كنند، اظهاركرد: در كنار فعاليت تشكلهاي اجتماعي تشكل هاي سياسي موجود در شهرگرگان نيز بعد از شناسايي بايد براي ادامه فعاليت شناسنامه دار شوند.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه به دنبال تشكيل اتاق فكر با استفاده از صاحب نظران و اساتيد دانشگاه هستيم ، افزود : اتاق فكر مي تواند در جهت توسعه سازمانهاي دولتي ، اجتماعي ، سياسي و نظام اداري نقش آفرين باشد.

خاكي در ادامه بابيان اينكه ما به دنبال باز توليد سرمايه هاي اجتماعي در شهر گرگان هستيم گفت : سرمايه هاي اجتماعي در لايه هاي پنهان اجتماع مشغول فعاليت هستند و وظيفه ما شناسايي اين سرمايه ها در قالب سازو كار قانوني و بكار گيري در جهت توسعه شهرستان است.

به گفته وي ، مهمترين مسئله توسعه اجتماعي وفاق است و اين مسئله را محصول اعتماد دانست و افزود: اگر ما نگرش مثبتي در اين خصوص داشته باشيم تشكلهاي اجتماعي مي توانند وفاق و همدلي اجتماعي را در جامعه توليد نمايند.

فرماندار مركز استان گلستان در ادامه با اشاره به اينكه گسترده ترين جوامع انساني جوامعي هستند كه در آنها ارتباطات انساني وجود دارد، تصريح كرد: سرمايه هاي اجتماعي مانند چسبي سازه هاي اجتماعي را به هم متصل خواهند كرد و اين سرمايه ها منبع كنش هاي اجتماعي هستند و اگر مورد توجه قرار بگيرند جامعه را به سمت توسعه سوق مي دهند.

وي در ادامه افزود: ما در باز توليد سرمايه هاي اجتماعي بايد اين سرمايه ها را بر اساس تخصص كنار هم قرار دهيم تا با هم افزايي به رشد شهرستان كمك كنند.

khaki-gorgan 3

خاكي گفت: ما بايد تشكل هاي اجتماعي را شناسايي و كنار هم قرار دهيم و به اين تشكلها در قالب " ان جي او " و يا " سمن ها " مجوز فعاليت بدهيم و بستر فعاليت هاي آنها را نيز در شهرستان فراهم كنيم.

به گفته وي ، خيلي از فعاليت هاي كه در سطح شهر توسط دستگاه هاي دولتي انجام مي شود وظيفه اصلي دستگاه ها نيست و اگر تشكل ها اجتماعي از قبيل " هيئت هاي مذهبي" ، " ان جي او " و يا " سمن ها " انجام دهند خروجي دو برابري خواهد داشت .

فرماندار گرگان افزود: در جهت تشكيل ادارات شهرستان گرگان پيگيري هايي را انجام داده ايم تا تشكل هاي اجتماعي بتوانند راحت تر فعاليت خود را در سطح شهرستان انجام دهند.

وي نقش هيئت هاي مذهبي را در فعاليت هاي اجتماعي بسيار مهم ارزيابي كرد و تصريح كرد: هيئت هاي مذهبي را در قالب سمن ها مي بينيم و هيئت هاي مذهبي بايد توسعه پيدا كنند و اعتبار قابل توجهي براي آنها در نظر گرفته شود و در همين خصوص ارتباط خوبي با سازمان تبليغات و فرهنگ و ارشاد اسلامي ايجاد كرده ايم.

خاكي نقش هيئت هاي مذهبي را در توسعه مشاركت هاي اجتماعي در مساجد و بين جوانان مذهبي بسيار مهم ارزيابي نمود و گفت: علاقه منديم هيئت هاي مذهبي هم در همين دايره قرار بگيرند و نقش خود را در مسير توسعه شهرستان اجرا نمايند.

وي در ادامه با تاكيد بر اهميت وفاق و همدلي در شوراي شهر گرگان ، خاطر نشان كرد: در راستاي ايجاد تعامل بيشتر جلسه اي با شوراي گرگان داشتيم و نگاه ما اين بود كه بتوانيم با آنها تعامل داشته باشيم و در همين راستا نشستي انفرادي با مخالفين و خود شهردار داشتيم و بر لزوم ايجاد آرامش در شورا و شهرداري تاكيد كرديم.

فرماندار مركز استان با اشاره به اينكه در روز هاي آخر سال93 قرار داريم ، عنوان كرد: امروز ما بايد هرچه كاشتيم را درو كنيم و شورا و شهرداري در اين روزها بايد به دنبال تصويب بودجه سال آينده و برنامه ريزي براي طرح هاي توسعه اي گرگان براي سال آينده باشند.

khaki-gorgan 4

وي با بيان اينكه وجود مناقشه از هر دو طرف ناپسند است ، گفت: آنچه مي توان از سخن دوطرف برداشت كرد اين است كه با تعامل دوطرفه اين افراد مي توانند با هم كنار بيايند و مردم از خروجي فعاليت شهرداري رضايت دارند .

خاكي با تاكيد بر اينكه فعاليت خوب شهرداري قطعا حاصل تعامل شورا و شهرداري با هم است ،‌ افزود: ما به دنبال اين هستيم كه در يك فضاي مناسب و آرام مخالفين و موافقين كنار هم بنشينند و روي مشتركات خود به توافق برسند.

به گفته وي ، مردم شهر پر تنش را دوست ندارند و مردم به دنبال آرامش هستند و از اين اتفاقات آزورده خاطر خواهند شد.

فرماندار مركز استان با بيان اينكه اين مناقشات زيبنده شورايي كه افراد تحصيل كرده زيادي دارد نيست و مردم چنين انتظاري از آنها ندارند ، خاطرنشان كرد : اختلاف در همه جا وجود دارد و گرگان كه به نظر من يك آرمان شهر مي تواند باشد قطعا نمي تواند بدون اختلاف باشد وليمي توان اختلافات بوجود آمده را مديريت كرد.

وي افزود: فرمانداري گرگان بارها اعلام كرده است كه مي تواند به عنوان يك پل ارتباطي درجهت آرامش در شهر گرگان همكاري نمايد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

fddf

جالبه فرماندار گرگانه ولی تو اتاقش عکس آبشار کبودوال علی آباده ؟!لااقل یه منظره از گرگان را قاب می کردین میزاشتین مثلا فرمانداری گرگانه نه علی آباد!!

0
0
پاسخ
1393-12-12 10:21
HOSEIN TOHI

تقریبا همه خوب میدونن که شهرداری برخلاف ظاهرش که در دید مردم خوب عمل کرده در سیاستهای خرد و کلان خیلی پسرفت داشته برای مثال درآمد شهرداری گرگان نسبت به سال قبل افت شدیدی داشته و متاسفانه با وجود اینکه کلی املاک، ماشین الات و... در این سال به فروش رسیده بازهم فقط حدود 160 میلیارد از بودجه 200 میلیاردی محقق شده.!!!!و این یعنی شهردار خوب عمل نکرده.!!!چرا هیچ مدیری نمیتونه عملکرد قابل لمس از شهرداری رو حمایت کنه!!!چرا جمع کثیری از مردم که بنرهایی تحت عنوان تقدیر و تشکر از شهردار مردمی مقابل شهرداری (البته با همکاری روابط عمومی شهرداری ) نصب میکنند نمی توانند پروژه هایی قابل لمس رو قید کنند و کلی گویی میکنند.!!!چرا خیلی از پروژه های شهری مثل دیواره سازی رودخانه ها، پل سازی، بازگشایی معابر، ترافیک شهری، پارکینگهای عمومی، کانالهای دفع آبهای سطحی فراموش شده بودند و دقیقا از موقع طرح سوال از آقای شهردار فعال شدند.!!!شهروندان هوشیار با تبلیغات گول نمی خورند.!!!

0
0
پاسخ
1393-12-12 16:48
بازنشسته پیگیر

برای من یک سوال پیش آمده!!؟؟چرا شهردار که اینهمه جمع کثیری از مردم از ایشون رضایت دارند.!! در این مدت یکسال نتوانستند حداقل همین 13 عضو شورای شهر رو که نماینده قانونی جمع کثیری از مردم هستند رو راضی نگه دارند.؟؟؟؟یعنی همه این 9 مخالف که تعدادیشون 3 دوره عضو شورای شهر هستند اشتباه میکنند و بر سر منافع شخصی پا فشاری دارند و مردم هم الکی به اینها رای داند.!!!یعنی مردم هم تقریبا 3 دوره در انتخابشون اشتباه کردند و حالا آقای شهردار اونها رو از خواب بیدار کرده!!!!فقط میتونیم به آقای شهردار و مشاوران محترمشان بگم که یکم جنبه انتقاد داشته باشید و برای اعضای شورای شهر احترام قائل شوید که این کار یعنی احترام به مردم فهیم گرگان.!!!

0
0
پاسخ
1393-12-12 17:06
جمع کثیری از مردم.!!

کدام خروجی.!!! میشه نام ببرید؟من فقط یادآوری میکنم:خروجی شهرداری مرکز استان بعد از یکسال نمیتونه پروژه های خوابیده باشده.!!!خروجی شهرداری مرکز استان بعد از یکسال نمیتونه 1000 دست کت و شلوار 450 هزارتومنی باشه.!!!خروجی شهرداری مرکز استان بعد از یکسال نمیتونه حقوق چند میلیونی برخی پرسنل خاص باشه.!!!!خروجی شهرداری مرکز استان بعد از یکسال نمیتونه اتاق کار 500 میلیونی باشه.!!!!خروجی شهرداری مرکز استان بعد از یکسال نمیتونه بد رفتاری مدیر ارشد شهرداری با پرسنل، خبرنگار و شهروندان عزیز باشه.!!!خروجی شهرداری مرکز استان بعد از یکسال نمیتونه خرج کردن بیت المال برای تبلیغات در شبکه استانی، نشریات،چاپ بنر و تلویزیون شهری باشه.!!!حالا چند تا خروجی مثبت هم شما بگید.!!! البته به جز زیرگذر و روگذر که از پروژه های قبلی شهرداری بوده و مطالعاتش هم در زمان شهردار قبلی بوده.!!!البته لازم به ذکره ما با ورود آقای صادقلو جزو موافقان ایشون بودیم ولی متاسفانه بعد از یکسال نظرمون خیلی عوض شده.!!!! به امید روزهای خوب برای گرگان.!!

0
0
پاسخ
1393-12-12 17:48
خبرنگار

احتمالا هر 9 نفر مخالف شهردار دنبال منافع شخصی خودشان هستند و درد مردم را نداشته و رفع مشکلات ملت نیز نزد آنها اهمیتی ندارد . آنها از اینکه صادقلو به آنها بها نداده ناراحتند . حتی از پیشرفت زیرگذر و افتتاح پروژه های عمرانی بزرگ ناراحتند .اگر شهردار به همه انها امتیاز می داد امروز بهترین شهردار تاریخ یم شد....

0
0
پاسخ
1393-12-12 18:24
محمدعلى

دخالت و جانبدارى فرماندار در كار شورا هم زيبنده شهر گرگان و دولت تدبير نيست. ناپختگى در بيانات ايشان موج مى زند

0
0
پاسخ
1393-12-12 20:46
کریمی

سلام از کی وچطوری 5نفر آدم میشن اصحاب رسانه ؟فرماندار از کی تا حالا سخنگوی مردم شده ؟فرماندار نماینده دولته

0
0
پاسخ
1393-12-13 07:10
حسینی

سلامحق با شماست فرماندار عزیز.مردم گرگان نمی خوان بدونن درآمد شورا چقدر بوده و چقدر شده و چرا در زمان شهردارهای قبلی شهر تغییری نمی کرد و اووووون همه درآمد که بعضی دوستان حساب کردند کجاها رفته!مردم فقط شهر می خواهند شهر خوب و آباد. شهر قشنگ. شهری که شهردار در آن فعال باشد و برای مردم جان بکند!مردم شهرداری مثل صادقلو رو دوس دارن. اصلا براشون مهم نیست شهردار داره از جیب میذاره یا از خزانه دولت. در هر صورت شهردار داره برای شادی و رفاه مردم کار می کنه و مردم با تمام وجود حس می کنند. همینه که الان صافلو اینقدر در دل مردم جا کرده. صادقلوی عزیز دوستت داریم!

0
0
پاسخ
1393-12-13 12:31
مراد

فرماندار گرگان هست ولی بچه بندر گزه چه تعصبی می تونه نسبت به شهر داشته باشه.

0
0
پاسخ
1393-12-13 13:07

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.