1393-12-08 18:58
4097
14
11134
در پی تشدید اختلافات صورت گرفت ؛

تذکر آیت الله نورمفیدی به استاندار برای حل اختلاف شورا و شهردار گرگان

در پی تشدید اختلافات شورای اسلامی شهر و شهردار گرگان ، نماینده ولی فقیه در استان گلستان به استاندار، تذکر داد.

به گزارش گلستان ما ؛ در پی انتشار مطلبی با عنوان " اظهار رضايت نماینده ولی فقیه در گلستان از عملكرد شهردار گرگان / درخواست آیت الله نورمفیدی : بگذارید صادقلو شهردار باقی بماند " که از توصیه مشفقانه آیت الله نورمفیدی به اعضای شورای شهر گرگان حکایت داشت و از طریق ارسال پیامی توسط حسین ربیعی رئیس شورای شهر به سایر اعضا صورت گرفته بود ، برخی از اعضای شورا و حامیان انها به جای پذیرش و عمل به این توصیه به دنبال ایجاد تشکیک و تکذیب در اصل این ارسال پیام برآمدند .

در روزهای بعد هم دامنه کنشها و واکنش های نامطلوب در مناسبات مختلف در زمینه اختلافات میان شورای اسلامی شهر و شهردار گرگان افزایش یافت که نتیجه بدوی آن وسیع و عمیق تر شدن تعارضات در میان اعضای شورای شهردار و چالش با شهردار گرگان و نتیجه نهایی آن بی توجهی به مشکلات مردم و وارد کردن خدشه به مسیر توسعه و ابادانی شهر گرگان بود .

در همین حال سایت روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در روز گذشته نوشت : آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در پاسخ به سئوالات دانش آموزان هنرستان سرداران شهید روستای محمدآباد واقع در شمال گرگان افزود: با استاندار گلستان تماس گرفتم و درباره اختلافات بین شورای اسلامی شهر و شهردار گرگان ، تذکر دادم.

وی خاطرنشان کرد: استانداری مسئول رسیدگی به اختلافات شورای اسلامی شهر و شهرداری است و باید به وظیفه خود عمل کند.

نماینده مردم استان گلستان بر همکاری و تعامل شورای اسلامی شهر و شهردار گرگان و رفع اختلافات موجود، تاکید و اظهار کرد: این اختلافات به ضرر مردم گرگان تمام می شود.

در همین راستا ، این پایگاه خبری تحلیلی پس از ارزیابی و بررسی دقیق در ابعاد گوناگون این ماجرا ، در مطلب دیگری با عنوان " آیا شورای دوره چهارم گرگان مانند شورای دوره اول تهران منحل می شود ؟ " از حرکت شورای شهر گرگان در مسیر انحلال خبر داد .

این مساله از آنجا ناشی می شود که جنس اختلافات و تعارضات موجود در میان اعضای شورای شهر با هم و انتقادات موافقین و مخالفین با شهردار گرگان از نوعی است که از حالت طبیعی و معمول خارج شده و گاها در چهارچوب های غیر منطقی و ناصواب از قبیل صدور طومار و شبنامه و... پیگیری می شود که با مقایسه این حجم و نوع اختلافات با تعارضات موجود در بین اعضای شورای شهر تهران در دوره اول ، نشانه هایی از صحت حرکت تدریجی به سمت منحل شدن مشاهده می گردد .

علی ایحال باید منتظر ماند و دید که در روزهای آتی ، آیا توصیه و تذکر آیت الله نورمفیدی به اعضای شورای شهر و استاندار گلستان موثر خواهد بود و به حل تعارضات پیچیده موجود در روزهای مهم پایانی سال و استقبال از نوروز 94 منجر خواهد شد و یا اینکه اعضای شورا همچنان اصرار به خودزنی و پیمودن مسیر انحلال خواهند داشت .

البته با وضعیت کنونی موجود ، این گمانه نیز محتمل است که " مردم و شهر گرگان " از فردای پس از انحلال چنین شورایی روزهای بهتری را تجربه کنند کما اینکه " مردم و شهر تهران " در سال 80 چنین مساله ای را تجربه کردند .

 

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

آشنا

پس کجان اون مریدان و مخلصان حاج آقا .کجا رفت اون ارادت و اخلاص تان به ایشان .این قدر خود را به ... و ... می زنید تا حاج اقا به ناچار به استاندار تذکر بدهد .چرا کار را به اینجا کشاندید .چرا به حرف و نظر حاج آقا و همه مردم بی اعتنایی می کنید ولی از آن طرف خود را مخلص و مرید ایشان و مردم می نامید .تذکر حاج آقا به استاندار شاید سخترین کار برای حاج آقا بود که به ناچار انجام داد .واقعا متاسفم .

0
0
پاسخ
1393-12-08 08:19
حقیقت جو

سلاموقتی پای منافع شخصی ، خانوادگی ، قومی ، حزبی در زمینه های مالی و سیاسی پیش بیاید ، بعضی ها نعوذباللهحرف خدا را هم گوش نمی کنند .وگرنه در قرآن و کلام معصومین در زمینه های گوناگون چقدر توصیه و سفارش و تذکر داده شده است .گویا این عزیزان فلسفه اصلی کار شورایی را اشتباه گرفته اند .آنچه برای اینها اصلا اهمیتی ندارد مشکلات گوناگون مردم و شهر است ، همه می گویند : " من و لاغیر " .این منم منم ها پدر همه را دراورده است

0
0
پاسخ
1393-12-08 09:33
م . رضایی

با تشکر ویژه از افرادی که عین چهار دوره و یا سه یا دو عضو شورای شهر گرگان هستند و از سن و سالی برخوردارند ولی در مواجهات و تنشها مانند ... ها رفتار می کنند .از همه تون مچکریم !لطفا چنان طومار گرگان را درهم بپیچید که هشت دوره دیگر شورا هم نتواند یک گره کورش را باز کند .

0
0
پاسخ
1393-12-08 09:37
سعید

امیدواریم که شورای شهر منحل شود.متاسفانه در گنبد هم شاهد اختلاف شورای شهر با شهردار هستیم در حالیکه شهروندان گنبدی از عملکرد یکساله ی شهردار مهندس قزلجه کاملا رضایت دارند شورا را جو گرفته و خواسته های غیر منطقی دارند .اگر امکانش هست از مسولین تقاضا داریم هم شورای شهر گنبد و هم گرگان را منحل نمایند.

0
0
پاسخ
1393-12-08 09:42
آبدارچی

بررسی گروه بندی اعضای شورای شهر گرگان در ضعیت کنونی :** 13 گروه یک نفره : هر عضو شورا برای خودش یک گروه و باند است .** ده ها گروه 2 و 3 نفره متفاوت و گاها متضاد .** گروه بندی شاخص منفعتی و سیاسی :1. گروه سبطی : تعداد 4 نفر متشکل از سبطی ، کبیر ، قدس مفیدی ، پزشکپور .2. گروه جرجانی : تعداد 4 نفر متشکل از جرجانی ، نورا ، فدوی ، پایین محلی .3. گروه کلاتی : تعداد 1+ ... نفر متشکل از کلاتی + گروه 1 + گروه 2 .4. گروه ربیعی : تعداد 4 نفر متشکل از ربیعی ، گرزین ، هزارجریبی ، یوسفی

0
0
پاسخ
1393-12-08 10:15
آبدارچی 2

تبار شناسی اعضای شورای شهر گرگان در وضعیت کنونی از لحاظ جنس مواجهه با شهردار :1. کلاتی : شاه کلید گروه منتقدین2. سبطی : مدعی شهردار شدن بعد از عزل صادقلو 3. جرجانی : مدعی شهردار شدن بعد از عزل صادقلو 4. نورا : مخالف با دلیل با شهردار5. پایین محلی : مخالف با دلیل با شهردار6. قدس مفیدی : مخالف با دلیل با شهردار7. پزشکپور : مخالف بی دلیل با شهردار 8. فدوی : مخالف بی دلیل با شهردار 9. کبیر : مخالف بی دلیل با شهردار10. ربیعی : حامی شهردار11. گرزین : حامی شهردار12. یوسفی : حامی شهردار13. هزارجریبی : حامی شهردار** نکات مهم :1. این تبارشناسی تقریبی و حدودی است .2. گروه 9 منتقدین کنونی کاملا شکننده است .3. منتقدین در عزل شهردار همه با هم هستند .4. منتقدین بر سر تعیین شهردار بعدی چالش جدی دارند .** کلام آخر :مردم و شهر گرگان ، طعمه و بازیچه ای برای رسیدن بعضی ها به منافع اقتصادی و سیاسی شده اند .

0
0
پاسخ
1393-12-08 10:29
م . رضایی

به نظر می رسد در شرایط افتضاح کنونی که هیچ بویی از کار برای رضای خدا ، منافع مردم و آبادانی شهر نمی آید ، انحلال این شورا بهترین کار ممکن است .لااقل خیال مان راحت است که شورایی وجود ندارد که به جای حل مشکلات مردم و شهر ، دیگر خودش مشکل آفرین و تنش زا نیست .از فرمانداری و معاونت عمرانی استانداری می خواهم هر چه سریع تر مقدمات لازم برای منحل کردن شورای چهارم گرگان را فراهم نمایند تا مردم از دست اینها راحت شوند .قطعا گرگان بدون چنین شوراهایی بهتر و ابادتر خواهد بود .

0
0
پاسخ
1393-12-08 10:42
ایزدی

[quote name="آبدارچی 2"]تبار شناسی اعضای شورای شهر گرگان در وضعیت کنونی از لحاظ جنس مواجهه با شهردار :1. کلاتی : شاه کلید گروه منتقدین2. سبطی : مدعی شهردار شدن بعد از عزل صادقلو 3. جرجانی : مدعی شهردار شدن بعد از عزل صادقلو .[/quote]سلامبا این قسمت از سخنان آبدارچی کاملا موافقم .رقابت پنهان برای شهردار شدن بین جرجانی و سبطی با قدرت در جریان است و البته هر دو را کلاتی کوک می کند .این را نزدیکان و اطرافیان هر دو اذعان دارند .و وای به حال گرگان اگر یکی از این دو شهردارش شوند .

0
0
پاسخ
1393-12-08 10:44
مقصودلو

شهری که شورایش اینها باشند با این وضعیت ، باید فاتحه اش را خواند .بدبختی بیشتر اینکه اینجا مرکز استان هم هست .

0
0
پاسخ
1393-12-08 10:48
میانه رو

85 درصد سوزش اینه که شهردار گرگانی نیست 85

0
0
پاسخ
1393-12-08 13:31
محمد

به نظر میرسد اگر این گروه منتقد شهردار حتی اگر به حرف ریش سفیدان وبزرگانی چون نماینده رهبری و استاندار و رییس شورای شهر و فرماندار و مردم هم گوش ندهند پس از جلسه این هفته شورای شهر و سوال از شهردار کار به بعد از تعطیلات نوروزی می افتد که یعنی یک ماه آرامش ، در شهر که سرانجامش میتواند با رایزنی های پنهان و در نهایت ماندن شهردار برای مدت حداقل یکسال بعدی منجر شود.تنها تنش آینده تنش در انتخاب هیات ریسه شورای شهر سال سوم شوراست که به نظر پر تنش می آید.

0
0
پاسخ
1393-12-08 17:25
شهروند

منتقدین محترم شهردار در شورای شهر ؛ نیک بدانید که شما نماینده و امانتدار مردم هستید در عین حال اطلاع کامل دارید که اکثریت شهروندان از عملکرد شهردار رضایت کامل داشته ، پس چرا اصرار به تغییر ان دارید،به نظر آنچه که می تواند این قضیه را حل نماید انحلال شورای شهر فعلی بوده که معدودی بدخواه و مخالف با توسعه و عمران شهر گرگان بر مسند قدرت تکیه زده و از ان به نفع خود سوء استفاده می نمایند.جناب اقای صادقلو افرین بر شما که با نظم و انضباط و قانون مداری و سرعت در اجرای پروژه ها از اعمال خلاف قانون رایج در شهرداری و رانت خواری جلوگیری نموده و شهروندان گرگانی این را خوب می دانند و از شما حمایت می نمایند؛اقای استاندار و نماینده محترم ولی فقیه لطفا نسبت به اعمال خلاف قانون شورا ایستادگی نموده و مانع از انجام ان شوید

0
0
پاسخ
1393-12-08 21:13
گرگانی

انشالله که شورا منحل بشه !!

0
0
پاسخ
1393-12-09 05:00
همتی

ای بابا چند نفر شورای شهر آبروی ما گرگانیا رو بردن خداییش.ول کنید دیگه. چند سال نوش جان کردین و ملت ندید گرفت. بسه دیگه. حالا بذارین دو سال هم صادقلو باشه. ببینیم جنم داره مثل بعضی از شماها بودجه های کلان شهرداری رو ... کنه و در حد تمیز کردن یک خط در میان جوی آب خدمت کنه!ما که طی سالیان متمادی قبلی هیچی دیدیم. البته چند تا کار ناچیز و ناتموم هست. اما توی این یه سالی یه کارایی از صادقلو دیدیم که تا بحال نمونه اش رو توی خواب ندیده بودیم. تکمیل پل و پارک بانوان و زیبا سازی شهر و نظم عجیب شهرداری. الان رسما خودمونو فحش میدیم که به بعضی از اعضای شورا رأی دادیم! ما غلط کردیم آغا اا! فعلا صادقلو داره برای مردم کار می کنه. تا وقتی اینجوریه ما پشتش هستیم. هر کس مخالفه صادقلوئه مخالفه من و همشریای منه. ما گرگانیا با صادقلو هستیم. کور که نیسیتین میبینین کاراشو. الله اکبر از طمع بعضیا! بسه دیگه باباجون.

0
0
پاسخ
1393-12-09 20:07

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.