1393-12-07 14:44
2738
2
11116
عیسی امامی ؛

کشاورزی در گلستان اقتصادی نیست / اقتصاد باید مردمی و مردم باید اقتصادی باشند / با علوم و فنون دانش بنیان ظرفیت ها جدید ایجاد شود

 نماینده مردم گرگان وآق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت : باید با نگاه رویکرد جمعی پیش برویم، اقتصاد باید مردمی و مردم هم باید اقتصادی باشند.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام؛ عیسی امامی در مراسم بزرگداشت جایگاه مهندسی و روز بسیج مهندسین که در تالار شهید مطهری دانشگاه گلستان برگزار شد گفت: وقتی در استان بحث راه اندازی کارخانه ید مطرح شد کسی حاضر نمی شد ریسک کند که ما وارد عمل شدیم و بحمدا.. امروز شاهد صادر صنعت ید به کشورهای دیگر هستیم .

وی تصریح کرد: ظرفیت استان گلستان در بخش نفت و گاز بی نظیر است اما کسی سراغ ما نمی آید که بنده امروز این مهم را در کمیسیون امنیت ملی مطرح و پیگیری جدی خواهم نمود.

وی تاکید کرد: باید وضع ما خوب شود که وضع دولت هم خوب شود، نباید اقصاد ما متکی به نفت می شد، مجلس و دولت هر دو کوتاهی کردند، سال آخر قانون پنجم توسعه است ضعف کجاست باید با اعداد و ارقام با هم صحبت کنیم، حدود 35 درصد همه حقوق و درآمدهای شما به سمت هزینه می رود، باید عمیق نگاه کرد دهه چهارم، دهه پیشرفت و عدالت است چقدر پیشرفت داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: امروز جنگ، جنگ اقتصادی است، باید در حالت فرماندهی قرار بگیریم، دشمن با تمام توان وارد میدان شده، ما توانایی های لازم داریم در بحث شهرک های صنعتی، تولیدات ما چقدر درون زا و به اقتصاد استان کمک کرده است بهتر است بگوییم تولیدی نداشته ایم ما کاملا وابسته به نفت هستیم و تا وقتی که قبول نکنیم نمی توانیم گام موثری برداریم.

اقتصاد باید مردمی و مردم هم باید اقتصادی باشند

امامی با اشاره به حداکثر رساندن مشارکت مردمی گفت: باید با نگاه رویکرد جمعی پیش برویم، اقتصاد باید مردمی و مردم هم باید اقتصادی باشند.

امروز عدم مدیریت منابع مالی یک مصیبت است

نماینده مجلس متذکر شد: امروز مردم در میدان مسابقه در سیتم های بانکی بین بانک ها و موسسات بانکی قرار گرفته اند، کدام سرمایه داری ما مولد است که با نرخ 42 درصد جواب دهد، امروز ما مدیریت منابع مالی نداریم این مصیبت است.

امامی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه امروز در یک روستا پشت یک برند چند میلیارد یک موسسه گرفته است، این پول انحراف داشته، کجا رفته است، مدیریت منابه مالی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: با برگزاری جلسات و بحث و گفت و گوی فراوان جذب سرمایه گذار به استان را پیگیری می کنیم و سرمایه گذار به استان می آید اما متاسفانه دست هایی سرمایه گذار را فراری می دهند.

استان گلستان رتبه 30 را در بین استان ها دارد

امامی اظهار تاسف کرد و گفت: میانگین درآمد شما 9/3 است و رتبه استان گلستان 30 می باشد یعنی استان ما به استان سیستان و بلوچستان که خشک و کویری است برابر است در حالی که بسیاری از هموطنان سیستانی ما به گلستان مهاجرت داشته اند، این درحالی است که گلستان سرشار از موهبات و نعمات الهی است.

وی افزود: بخش کشاورزی ما اقتصادی نیست و کشاورزان به کارهای خدماتی و شغل های کاذب روی آروده اند از اینرو متاسفانه رتبه ما در قاچاق، سرقت، طلاق و.. جزو رتبه های نخست کشور است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا گفت: امروز می گوئیم نیروها باید خلاق شوند و بهره برداری افزایش یابد در حالی که 4 یا 5 نیرو در یک اتاق نشسته و کارآیی و بهره وری بسیار پایینی دارند .

امامی در پایان اظهار کرد: باید به سمت ایجاد ظرفیت ها جدید با استفاده از علوم و فنون دانش بنیان برویم، استان گلستان منابع مستقلی دارد منابع به هم پیوسته کنیم و جامعه مهندسین و دیگر اقشار سهم خود را در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مشخص کنند ، کجا ایستاده اند و به کجا باید برسند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

امیری

سلاممن (بی سواد) و چوپان پدربزرگم در روستا نیز این مطلب را به وضوح می داند و درک می کند. ما مردم گرگان میدانیم که پتانسیل خوبی در زمینه کشاورزی و توریسم و حتی اقتصاد صنعتی داریم. ما میدانیم. اما زوری برای اجرای برنامه در سطح شهرمان نداریم. از شما نماینده عزیزمان ممنونیم که آنچه ما میدانیم را میدانید اما گلم عزیزکم دورت بگردم چه کار می کنی؟! چه کار انجام دادی؟ چند بار در صحن علنی درد ما گرگانیا رو فریاد زدی؟! در کسب بودجه و اعتبار بیشتر و برنامه ریزی دقیق و کاربردی چه کار کردی؟ کار کن گلم!

0
0
پاسخ
1393-12-08 15:26
میرشاهی

زنده باد حاج عیسی امامی. مرد خستگی ناپذیر خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

0
0
پاسخ
1393-12-09 08:10

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.