1393-12-06 20:29
1861
2
11051
تالاب میانکاله نیز در حال از بین رفتن است؛

دانشجوی دانشگاه منابع طبیعی گرگان خطاب به ابتکار: نفس‮‌های آخر یک انجمن منحله سیاسی از نفس‮‌های مردم خوزستان مهم‌‮تر بود؟!

یکی از دانشجویان رشته محیط زیست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره به مشکلات متعدد زیست محیطی کشورمان گفت: چطور می‌شود نفس‌های آخر انجمن منحله سیاسی مهم‌تر از نفس‌های خیل عظیم مردم خوزستان باشد.

به گزارش گلستان ما ؛ فاطمه نیکرو دانشجوی رشته محیط زیست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در گفتگو با خبرنگار « خبرگزاری دانشجو» در گرگان، با انتقاد از وضعیت زیست محیطی و عدم مدیریت درست ، گفت: چندی پیش رئیس جمهور به همه‌ مردم بخصوص مردم خوزستان قول داد که برای رسیدگی به اوضاع پیش آمده، مسئولان مربوطه به خوزستان خواهند رفت و برای حل شدن هر چه سریع‌تر مسائل اقدام خواهند کرد.

عضو اسبق شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه منابع طبیعی گرگان تصریح کرد: گویا متاسفانه شانس با خوزستانی‌ها یار نبود و پرواز خانم ابتکار به دلیل شرایط بد جوّی کنسل شد و بعد از آن هم هیچ اقدامی انجام نشد اما اکنون شرایط جوّی برای کشاندن ابتکار به دانشگاه شریف برای افتتاح انجمن اسلامی منحل شده کاملا مساعد و کاملا صاف صاف است.

وی با بیان اینکه متاسفانه نفس‌های سیاست نفس‌های مردم خوزستان را به شماره انداخت، گفت: تغییرات نامطلوب محیط زیست تنها در جنوب کشور نیست، در غرب و شمال غرب کشور گوزن زرد مشاهده می‌شد؛ اما به دلیل سد سازی تقریبا این گونه از بین رفته است، همچین این سد سازی موجب خشک شدن آب چند رودخانه شد.

نیکرو همچنین بیان داشت: طی عملیات آموزشی که به تالاب میانکاله رفته بودند از بین پوشش گیاهی انبوه آن منطقه صدای تیراندازی شنیده می‌شد و شکارچیان به راحتی پرنده‌های مهاجر را شکار می‌کردند، و هیچ مسئولی در آن منطقه از آن پرنده‌ها حمایت نمی‌کرد.

این دانشجوی رشته محیط زیست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان خاطرنشان کرد: چرا ما باید از آرامش پرنده‌ها در برابر انسان‌ها سوء استفاده کنیم، و کاری کنیم که وقتی پرنده‌ها از کشور ما به دیگر کشورها مهاجرت می‌کنند، عکس العملی تدافعی و مخالف آنچه که بودند داشته باشند؛ در مشاهداتی که از چندین تصفیه خانه به عمل آمده این اطلاعات به راحتی به دست می‌آید که فقط قسمت کوچکی از تصفیه خانه مشغول به کار است؛ تالاب میانکاله نیز در حال از بین رفتن است.

نیکرو با برشمردن معضلات متعدد زیست محیطی کشور گفت: سئوالی ذهن من را به عنوان یک دانشجو مشغول کرده که چرا مسئولان مربوطه برای حل مشکلات به وجود آمده در محیط زیست کاری انجام نمی‌دهند؟ بیکار نشسته‌اند یا مشغول کارهای دیگرند؟ و با توجه به عدم سفر مسئول مربوطه به خوزستان نیز باید این را پرسید نفس‮‌های آخر یک انجمن منحله سیاسی از نفس‮‌های مردم خوزستان مهم‌‮تر بود؟!

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

حسن

احتمالاخانم ابتکارجوابی هم برای این اعتراض داشته لطفا جواب را هم منتشرکنید که عدالت رارعایت کرده باشید.

0
0
پاسخ
1393-12-06 16:01
امین اله

تا محیط زیست محل جولان تفکر سیاسی نگری باشد و به جای چاره جویی برای رفع موانع توسعه استان از جمله جاده ابر ، وقتشان را صرف به چالش کشیدن این خواسته دیرینه مردم و زیر سوال بردن خدمات دولت قبل میکنند و از وظیفه اصلی خود غافل میشوند .

0
0
پاسخ
1393-12-06 21:10

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.