1393-12-03 06:45
2180
0
10847
با دبیری رئیس دانشگاه پیام نور گلستان ؛

گلستان دبیرخانه مرکزی 16 استان مرزی برای همایش ادیان و فرقه های نوظهور

رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان گفت: دبیرخانه استان‌های مرزی با محوریت ادیان و فرقه های نوظهور با حضور مسئولان استانی و کشوری، شماری از اساتید برجسته حوزه علمیه قم و مسئولان ۱۶ استان مرزی کشور ۵ اسفند ماه امسال در دانشگاه پیام نور استان گلستان افتتاح می‌شود.

به گزارش گلستان ما ؛  قربان شهریاری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار داشت: برای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، با پیشنهاد استان گلستان و مصوبه شورای فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور دبیرخانه استان‌های مرزی در دانشگاه پیام نور تاسیس و مدیریت آن به دانشگاه پیام نور استان گلستان واگذار شد.

وی افزود: با توجه به مشترکات عمده بین شیعه وسنی دراستان گلستان و وحدت و برادری مثال‌زدنی آنان  این دبیرخانه با هدف ایجاد پیوند محکم در میان پیروان این دو گروه و مطالعه حوزه‌های استان‌های مرزی درباره ادیان و فرق و تدوین و ابلاغ برنامه‌های اختصاصی برای اجرا در آن استان‌ها ایجاد می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان با اشاره به اینکه کشور ما امروزه با هجوم برنامه‌ریزی شده معنویت‌های وارداتی از سوی دشمنان مواجه شده، تصریح کرد: فرقه‌های نوظهور یکی از پدیده‌های عصرجدید شناخته می‌شوند که گسترش فعالیت‌های آنان درسال‌های اخیر و اقدام به تشکیل موسسات آموزشی، فرهنگی وتبلیغی و استفاده از وسایل ارتباط جمعی مانند اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای برای تبلیغ مسلک خود، سبب نگرانی زیاد کارشناسان دینی و مسئولان کشور شده است.

شهریاری با بیان اینکه درسال‌های اخیر ترویج فرقه‌های نوظهور در بین جوانان افزایش یافته، افزود: فرقه‌های نوظهور برای تبلیغ تفکرات خود با بهره‌گیری از همه شگردهای تبلیغی، هنری و روانشناختی، برای همه مخاطبان در سطوح مختلف برنامه ویژه‌ای طراحی کرده و در همین راستا دانشگاه پیام نور به منظور روشنگری قشر دانشجو به ویژه دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام نور در استان‌های مرزی کشور اقدام به تشکیل این دبیرخانه کرده است.

دبیر اجرایی دبیرخانه استان‌های مرزی در ادامه به محورهای این همایش پرداخت و اظهار کرد: بررسی چالش‌های دانشگاه پیام نور استان‌های مرزی در حوزه فرقه‌های نوظهور، بررسی مشکلات موجود در هر منطقه، استان وارائه راهکارهای مناسب به دانشگاه برای رفع این مشکلات، شناسایی و احصاء پتانسیل موجود در استان‌های مرزی برای ایجاد وحدت با محوریت دانشگاه پیام نور، برگزاری کارگاه‌های جریان‌شناسی فکری و تدوین راهکارهای ارتباط با در نظرگرفتن فرهنگ مذهبی و قومی هر منطقه را از محورهای جلسه هم‌اندیشی 5 اسفند ماه است.

وی افزود: معاون فرهنگی واجتماعی دانشگاه پیام نور کشور به عنوان رئیس و رئیس دانشگاه پیام نور گلستان به عنوان دبیر اجرایی دبیرخانه استان‌های مرزی منصوب شده و  روسا ومعاونان فرهنگی دانشگاه پیام نور 16 استان مرزی نیز به عنوان اعضای این دبیرخانه محسوب می شوند.

شهریاری همچنین با اعلام  کمیته‌های فعال دبیرخانه استان‌های مرزی در دانشگاه پیام نور استان گلستان گفت: کمیته علمی، کمیته اموراستان‌ها، کمیته مالی و پشتیبانی و روابط عمومی، 4 کمیته فعال این دبیرخانه هستند.

وی اظهار کرد: استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان وبلوچستان، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، گلستان، خراسان رضوی، گیلان، مازندران، هرمزگان و خوزستان 16 استان مرزی کشور هستند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.