1394-01-24 06:31
5296
10
13200
شما که در مقام اول اجرایی هستید خیلی اول هستید؟!

انتقاد شديد آيت الله قدمي به سخنان رئيس جمهور در همایش بزرگداشت همسر امام / بهتر است از زنان خانه دار عذرخواهی و دلجویی شود

جناب آقای رئیس جمهور! شما در مراسم بانویی سخن گفته اید که خانه دار بود. چرا از نقش خانمهای خانه دار تجلیل نکردید؟ چرا با اینکه بسیاری سعی  می کنند خانه داری را یک نوع بیکاری و دوری از جامعه معرفی کنند واقعیت  مسئله را بیان نکردید و به تبیین نقش پررنگ امثال مادر خودتان نپرداختید؟!

به گزارش گلستان ما ؛ آيت الله سيد حبيب الله قدمي يكي از علماي بنام استان گلستان طي پيامي خطاب به دكتر حسن روحاني رئيس جمهور كشور عزيزمان چنين نوشت :

"جناب آقای رئیس جمهور دکتر روحانی در تاریخ یکشنبه 23 فروردین سال 1394  در همایش بزرگداشت بانوی انقلاب اسلامی، مرحومه خدیجه ثقفی همسر امام  راحل مطالبی فرمودند که لازم دانستم از جهاتی مورد نقد قرار گیرد.

ایشان - براساس آنچه که در پایگاه های معتبر منتشر شده است - در بخشی از  صحبت های خود ضمن قرائت آیه "والمومنون والمومنات بعضهم اولیاء بعض  یأمرون بالمعروف و ینهون عن ‌المنکر..."، فرمودند: "ما در اسلام  مردسالاری و زن سالاری نداریم، بلکه آنچه داریم شایسته سالاری است.

مرد و  زن در کنار هم در مسائل اجتماعی، امر به معروف و نهی از منکر هستند.  هرچند متأسفانه در جامعه امروز نهی از منکر را فقط و فقط در بعضی از  خیابان‌ها آورده‌اند آن هم علیه زنان و بس... امروز بزرگترین منکر ما  بیکاری در جامعه است.

امروز بزرگترین معروف توسعه کشور است. امروز بزرگترین منکر کم آبی و بی ‌آبی است. چطور شد مقام این منکر و معروف  این‌قدر پایین آمد؟ چه کسی منکر و معروف را به چند فرع اسلامی تنزل داد؟  او گفت: البته فروع اسلام هم مورد احترام است، اما اهم و مهم کجا رفت؟  نیازمندی‌های جامعه ما چه چیزهایی هستند؟

ایشان همچنین فرمودند: امام  (ره) اسلام واقعی، اسلام سیاسی و اسلامی که می‌تواند جامعه را مدیریت کند معرفی کرد و بسیار بر آن تأکید داشت. در آن روزگار زنان محور خانه  بودند اما متأسفانه محبوس بودند. امام آزادی زنان را به ارمغان آورد. 

رئیس جمهور با بیان این‌که از دید اسلام جنس اول و دوم نداریم، گفت: زن  با مرد از لحاظ فضائل و رشد تفاوتی ندارند. گاه زن دارای ویژگی و مقامی  است که دست مرد از آن به دور است. شما ببینید از لحاظ عاطفی و زیبایی‌ شناسی، واژه‌ای هم‌سنگ مادر پیدا می‌کنید؟ این مقام ویژه زنان است و بهشت زیر پای مادران است."

اینجانب ضمن تشکر از دولت آقای روحانی در برپایی چنین مراسمی و تجلیل از  مقام ارزشمند همسر حضرت امام (ره) به چند نکنه اشاره می کنم:

1- قطعا در نزد خدای متعال، ملاک برتری انسان ها تقوا است و در این زمینه  هیچ تفاوتی بین زن و مرد نیست. این حقیقتی است که از آیات 13 حجرات، 125  نساء، 97، نحل و چند آیه دیگر استفاده می شود.

امّا متاستفانه از این حقیقت، سوء استفاده شده است و اینگونه وانمود می شود که اسلام عزیز در باب تقسیم مسولیتها، هیچ فرقی بین زن و مرد قائل نشده است! این در حالی  است که سیاست اسلام در تقسیم وظائف و مسؤلیتها در بین زن و مرد یکسان  نیست و این نه به معنای برتری است بلکه براساس تفاوت هایی است که خدای متعال در آفرینش این دو انسان قرار داده است که یکی از آن موارد همان فرمایش رئیس جمهور است یعنی زنان دارای خصوصیاتی است که او را همسنگ مادر نموده است.

بی توجهی به تفاوت های زن و مرد - که یکی از آن تفاوتها وجود روح لطیف و مهربان بانوان و قدرت تأثیر کلام و رفتار آنها در تربیت انسان است -   خسااتهای بسیاری را به جامعه وارد خواهد کرد. ادعای تساوی در تمام کارها  نه تنها احسان در حق آنها نیست بلکه از مصادیق ظلم به اسلام و جامعه و خانواده است که بیان همه آن موارد نه متناسب این مقام است و نه به صلاح.

به طور مثال؛ خدای حکیم براساس همان تفاوت های میان زن و مرد، نفقه و مهریه را به عهده ی مرد گذاشته است؛ همان مهریه ای که امروز به قدری سنگین شده است که عملا قابل پرداخت نیست و همان نفقه ای که باعث شده است تا بسیاری از جوانان از ترس عدم توانایی در پرداخت آن، تن به ازدواج ندهند!

جناب آقای رئیس جمهور؛ آیا مسؤلین کشور نباید براساس قوانین اسلام، مردان را در اولویت اشتغال قرار دهند و به اندازه ای برای آنها درآمد ایجاد کنند تا همسران آنها به راحتی در خانه زندگی کنند و برای جامعه، انسان تربیت کنند و جز تعدادی از بانوان که علاقمند به اشتغال هستند و یا شغل های کلیدی تربیتی و درمانی و... را مشغولنند بقیه بانوان همانند همسر امام خمینی(ره) فقط یاور و مربی باشند؟!

چرا باید در جامعه اسلامی مقام همسرانی را که خانه دار هستند به قدری پایین بیاورند که از عنوان محبوس استفاده کنند در حالی که بسیاری از شهداء ، مسئولین درجه یک نظام و ... توسط مادرانی تربیت شده اند که فقط خانه دار بوده اند؟

جناب آقای رئیس جمهور! شما در مراسم بانویی سخن گفته اید که خانه دار بود. چرا از نقش خانمهای خانه دار تجلیل نکردید؟ چرا با اینکه بسیاری سعی  می کنند خانه داری را یک نوع بیکاری و دوری از جامعه معرفی کنند واقعیت  مسئله را بیان نکردید و به تبیین نقش پررنگ امثال مادر خودتان نپرداختید؟!

2-  حضرت عالی توسعه کشور، کم آبی و بی آبی را در مقابل تذکر به بعضی از خانمهای بدحجاب قرار دادید و با تمسک به قاعده فقهی اهم مهم، عملا تذکرات کسانی را که در جامعه اقدام به امر به معروف و نهی از منکر نسبت به خانمهای بدحجاب می کنند را مصداق مهم دانستید و توجه به آن را غیرلازم!

اولاً قانون اهم و مهم در جایی اجرا می شود که بین دو یا چند چیز، تزاحم باشد و این در حالی است که هیچ تزاحمی بین تذکر دادن به بعضی از خانم ها  که حریم های دینی و فضاهای جامعه را رعایت نمی کنند با توسعه و کم آبی و .... وجود ندارد.

ثانیاً اهمیت ندادن به تذکرات به بدحجاب ها سبب شده که گروه های خاص، هر روز از این سیاست های تساهل و تسامح سوء استفاده کنند و وضعیت را روز به  روز بدتر کنند. آیا وقت آن نرسیده که به ندای مراجع به قانون حجاب و عفاف لبیک گفته و آن را اجرا کنید؟

3-  حضور زنان در صحنه های مختلف جامعه اگرچه امری ضروری است و نقش زنان همیشه یک نقش درونی و بیرونی بوده است اما چیزی که جامعه ما امروز دچار آن شد بی اهمیتی سیاستمداران به ارزش های سنتی و دینی است که همین باعث شده است تا روز به روز بسیاری از زنهای محجبه در جامعه بیشتر احساس حقارت کنند و با اینکه بسیار دوست می دارند محجبه باشند خود را هم رنگ جماعت می كنند!

4- جناب آقای رئیس جمهور فرمودند:"دولت تلاش خواهد کرد تا ۵۰ درصد جامعه بیکار، منزوی و جنس دوم باقی نمانند"آقای رئیس جمهور! جای تأسف دارد که شما فکر می کنید خانم های خانه دار، بیکار، منزوی و جنس دوم هستند! زیرا اولاً این یک توهینی بزرگ به زنان بزرگ اسلام و همچنین به بسیاری از مادرانی است که خانه دار هستند و نقش خود را به خوبی ایفا می کنند و مناسب است که از آنها عذرخواهی و دلجویی شود.

ثانیاً چرا شما فکر می کنند کار کردن مرد و مسولیت پرداخت هزینه های زندگی یا قرار گرفتن در ریاست اجرایی کشور یا ... باعث می شود که مرد از جنس اول باشد؟! یعنی الآن شما که در مقام اول اجرایی هستید خیلی اول هستید؟!

مگر زنبور کارگری که وظیفه اش تهیه ی عسل است برتر از آن ملکه ای است که در کندو جای دارد؟! مگر ملاک ارزش انسان، کار کردن است و ریاست و جایگاه  امر و نهی؟ مگر حضرت زهرا (ع) که نمونه ی بی نظیر تاریخ است شاغل بود و ریاستی را به عهده داشت؟! یا اینکه مثل مادرهای ما خانه دار بود و تربیت  فرزند می کرد و در صحنه های سیاسی نقش خودش را ایفا می کرد یعنی همان نقشی را که  زنان ما سعی کرده اند در پیروی از آن اسوه عزیز، از اول انقلاب داشته باشند و لازم نیست که هیچ دولتی آن نقش را به آنها بدهد؟

جناب رئیس جمهور!

چرا از باب اهم و مهم که شما به آن اعتقاد دارید با توجه به آمار بالای طلاق در جامعه، به این مسئله نمی پردازید؟

چرا با توجه به اینکه مردان باید نفقه زنان را بپردازند، اشتغال مردان را در اولویت قرار نمی دهید؟

و چرا و به مردانی که دارای همسر هستند به قدری حقوق نمی دهید که همسران آنها به کار در خارج منزل بی نیاز باشند؟

چرا به آنها به قدری حق اولاد نمی دهید که بتوانند به راحتی دارای اولاد بیشتری  باشند؟

چرا تحصیل را رایگان نمی کنید تا از ترس هزینه ی تحصیل از داشتن فرزند بیشتر خود را محروم نکنند؟

چرا قوانینی تعیین نمی کند تا مردم از آینده ی اشتغال فرزندان خود مطمئن باشند؟

چرا بازنشسته ها را بازنشست نمی کنید و جوانان را به جای آنها به کار گیری نمی کنید؟

چرا بر اساس اهم و مهم یارانه ای بی نیازها را به نفع نیازمندانی که حتی در خرید نان خود مشکل دارند حذف نمی کنید؟

چرا آب و برق خانواده های بی سرپرست را که به حضرت عباس سوگند توانایی پرداخت آن را ندارند تا اندازه ای متعارف، مجانی نمی کنید؟

و  چرا  ...؟

آری! آنچه گفته شده است دغدغه ی بسیاری از مردمی است که ما با آنها سر و کار داریم. امیدوارم در سال همدلی و هم زبانی دولت و ملت، سعی کنید با این مردم بیشتر هم دل و هم زبان شوید.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته - سیدحبیب الله قدمی - 94/1/24

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

سید

آفرین آیت الله به حق که مثل اجدادت حقایق رو میگی

0
0
پاسخ
1394-01-24 08:34
ش

موارد دقیق وبجاست ولی متاسفانه پیام مردم واعتقادات آنان در دولت گوش شنوایی ندارد

0
0
پاسخ
1394-01-24 09:50
دلواپس امیدوار

عقیده دارم بایستی یک بازنگری در سیاست های فرهنگی ، آموزشی ما صورت بگیرد. چگونه می توان از دخترانی که طی 2 دهه تحصیلاتشان تمام تریبونها و بلندگوها هدف از تحصیلات را اشتغال در بیرون از خانه ترسیم نموده اند تا جایی که حتی عمده بانوان متدین ما هم کار در بیرون را از فضائل یک زن می دانند انتظار داشت که پس از پایان تحصیلات در خانه بمانند و خانه داری کنند؟! جای آموزش مدیریت خانه و خانواده در نظام آموزشی ما کجاست؟ کجای نظام آموزشی ما خانه داری شغل تعریف شده است؟ با این شرایط چه تضمینی وجود دارد بانوانی که با این تفکر که باید در بیرون از خانه شاغل باشند تا جایگاه اجتماعی داشته باشند رشد یافته اند و با رویای خانم دکتر و مهندس و کارمند شدن تحصیل نموده اند با در خانه ماندن سرخورده نشوند و روز و شبشان با ماهواره و پاساژ گردی و .... نگذرد؟! نقش درآمد خانوار در توجه بانوان به کار بیرون از منزل بسیار پررنگ است اما همه ی مسئله نیست

0
0
پاسخ
1394-01-24 10:37
دلواپس امیدوار

ادامه کامنت قبل...بسیاری از مواردی که حضرت ایت الله عنوان نموده اند ریشه در مسائل اقتصادی دارد . به خاطر بیاوریم سال 84 را که در آن «دولت کریمه» با شعارهای عدالت محوری و با این ادعا که دولتهای پیشین توجهی به اقتصاد نداشته اند به روی کار آمد و حداقل تا 6 سال بعد جناح حاکمه تمام قد به به و بارک الله گوی سیاستهای ویرانگر آن بود.ای کاش این سوآلات و درخواستهای به حق سالها پیش و از دولتمردان قبلی پرسیده می شد. فراموش نکنیم که امروز ما تحت چه تحریمهای ظالمانه ای قرار داریم. فراموش نکنیم که 6 قطنامه به ناحق علیه نظام و ملت ما در شورای امنیت به تصویب رسیده است(همان «کاغذ پاره ها» را می گویم)...ادامه دارد...

0
0
پاسخ
1394-01-24 10:40
دلواپس امیدوار

ادامه....خاطرتان هست که با واردات بی حساب و کتاب محصولات زراعی و باغی و مزید بر علت شدن خشکسالیهای چند ساله چه بر سر کشاورزی و کشاورزان ما آمد؟ یارانه ای که بنا بود به صنعت و اقشار کم درآمد داده شودچگونه سر از جیب کسانی درآورد که هیچ احتیاجی به آن ندارند و درعین حال تاب دل کندن از آن را هم ندارند و در برابر تقاضای انصراف به نفع اقشار نیازمند از رئیس دولت قبل نقل میکنند که:«کم یا زیاد حقمان است» یا «کم است اما پول پربرکتی است!» تا جایی که ایرانیان مقیم خارج از کشور هم متقاضی این «پول پربرکت » شدند! بازار ما کی و چگونه به تسخیر تولیدات بنجل چینی درآمد؟! چقدر کارگاه و کارخانه تعطیل شد؟ چه زمانی 2 ساعت دستفروشی در هفته جزو آمار اشتغال شمرده شد؟! ادامه دارد....

0
0
پاسخ
1394-01-24 10:41
دلواپس امیدوار

ادامه...؟! رشد اقتصادی منفی 5/5 درصد کی و چگونه حاصل شد؟تورم چند ده درصدی و رکود بی سابقه ی فضای کسب و کار چطور؟. ای کاش آنزمان که به جای اجرای سیاستهای کوچک سازی دولت، ادارات به بهانه ی اشتغالزایی پر از نیروهای خدماتی بی تخصص شد کسی از دست اندرکاران میپرسید که کمبود نیروهای متخصص و باتجربه را با بازنشستگی نیروهای فعلی چه کسانی قرار است جبران کنند؟ آن زمان که مقام معظم رهبری با روشنبینی مثال زدنیشان تغییر سیاست تحدید زادو ولد را خواستار شدند مسئولان اجرایی وقت جز وعده ی هدیه ی یک ملیون تومانی به ازای هر فرزند آوری(که هرگز اجرا نشد) و کارکردی جز آدرس غلط دادن و دستمایه ی طنز مردم شدن نداشت چه سیاست اصولی دیگری را در راستای اجرای منویات رهبری در خصوص تسهیل ازدواج و فرزندآوری اجرا نمودند؟

0
0
پاسخ
1394-01-24 10:42
دلواپس امیدوار

ادامه.... سوالاتی از این دست بسیارند. امروز دیگر از نفت 100 دلاری خبری نیست و دولت با معضلاتی از آن دست که برشمردم و دیگر مشکلاتی همچون طرح های (بعضاً غیر کارشناسانه و تبلیغاتی) نیمه کاره دولت قبل و .... دست به گریبان است اما انکار نکردنی است که فضا و جهت گیریها مثبت است . از دلواپسیها گفتم اما ما به تدبیر این دولت در سایه رهنمودهای رهبر عظیم الشان امیدواریم.

0
0
پاسخ
1394-01-24 10:43
سید محسن

سلام :ضمن تشکراز دغدغه ای که ابراز داشتید. به دولتمردان توصیه می شود: بایستی تحمل انتقاد را برای دلواپسان نظام داشته باشند تامصداق هم دلی که مهمتر از هم زبانی است محقق شود.

0
0
پاسخ
1394-01-25 07:54
حسینی

البته که این اظهار نظر ، دغدغه های یاران ولایت هم هست اما بیشتر ....

0
0
پاسخ
1394-03-09 17:01

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.