1394-04-14 07:23
1255
5
17127
صابري در گفتگو با گلستان ما عنوان كرد:

سياه نمايي درخصوص بورسيه ها خسارت بزرگي به فضاي علمي كشور وارد كرد/ حاشيه رفتن دانشگاه، سياست دشمنان نظام است / بايد بودجه پژوهش به 5 درصد توليد ناخالص مي رسيد ولي در حد نيم درصد است

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت:متاسفانه سياه نمايي هاي كه نسبت به بورسيه ها انجام شد خسارت بزرگي را به فضاي علمي كشور وارد كرد ، هيچ نقدي نسبت به برخورد با تخلف ها وجود ندارد و بايد با آنها برخورد شود ولي آنچه اتفاق افتاد ظلم به عرصه علمي كشور بود.

رضا صابري در گفتگو با گلستان ما در خصوص بيانات مقام معظم رهبري ، اظهاركرد: يكي از مهمترين نكاتي كه در بيانات مقام معظم رهبري اين است كه دانشجويان و اساتيد به عنوان مهمترين سربازان عرصه علم و فناوري نسبت به پرچم داري پيشرفت علمي كشور احساس مسئوليت داشته باشند و اين عرصه را به عنوان يك عرصه دفاع مقدس در كشور مورد توجه خود قرار دهند .

وي ادامه داد: اساتيد و دانشگاهيان به نقشه جامع علمي كشور به عنوان يك سند بالادستي كه مورد توجه دولت نيز هست توجه نمايند و در مسير تحقق آن گام بردارند.

صابري در ادامه تصريح كرد: متاسفانه در فضاي علمي دانشگاه ها هنوز اساتيد و دانشجويان نسبت به محتواي اين سند به درستي اطلاع ندارند و اين سند بايد در فضاي دانشگاه مورد بررسي قرار بگيرد و نسبت به اجرايي نمودن بند هاي آن در فضاي علمي دانشگاه ها تلاش شود.

وي با بيان اينكه به حاشيه رفتن دانشگاهها يكي از سياست هاي است كه دشمنان نظام به دنبال آن هستند، گفت: سياسي كاري و سياست بازي براي پيشرفت علمي كشور بسيار مضر است و متاسفانه آنچه در ابتداي دولت يازدهم اتفاق افتاد فضاي علمي را درگير مسائل سياسي بي هدف كرد اگر چه اين نقشه دشمن بود كه اتفاق افتاد و براي پيشرفت علمي كشور نفعي به دنبال نداشت.

نماينده مردم آزادشهر و راميان در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: وزارت علوم بايد خود را در مسير راهبردهاي نقشه جامع علمي كشور و امور سياسي كه براي كشور منفعت دارد قرار دهد.

وي با تاكيد بر اينكه نسبت به برخي از اتفاقات وزارت علوم بايد حساسيت بيشتري وجود داشته باشد، افزود: متاسفانه سياه نمايي هاي كه نسبت به بورسيه ها انجام شد خسارت بزرگي را به فضاي علمي كشور وارد كرد ، هيچ نقدي نسبت به برخورد با تخلف ها وجود ندارد و بايد با آنها برخورد شود ولي آنچه اتفاق افتاد ظلم به عرصه علمي كشور بود و متاسفانه دولت و وزارت علوم در اين خصوص بسيار ضعيف عمل كردند.

صابري با اشاره به سهم بودجه پژوهش از بودجه عمومي كشور ، اذعان داشت : نمايندگان مجلس هميشه در خصوص بودجه ريزي اين موضوع را مورد تاكيد و دفاع  قرار مي دهيم ولي متاسفانه دولت هميشه از كمبود منابع سخن مي گويد و افزايش بودجه كه داده مي شود بر اساس برنامه پنجم توسعه نيست چون بر اساس آن بايد بودجه پژوهش به 5 درصد توليد ناخالص كشور مي رسيد و اين بودجه در حد نيم درصد از توليد ناخالص كشور است كه نشان مي دهد نسبت به اهداف برنامه بسيار فاصله داريم.

وي افزود: در سند برنامه پنجم توسعه كشور قرار بر اين بود كه تا پايان برنامه 3 درصد بودجه تملك و دارايي را به پژوهش اختصاص دهيم ولي در حالي كه در سال آخر پنجم قرار داريم هنوز در قانون بودجه اين اعتبار روي يك درصد قرار دارد كه اين نشان مي دهد در خصوص سياست هاي بودجه اهتمام لازم صورت نگرفته است.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه حوزه علم يكي از حوزه هاي دفاع نرم از كيان جمهور اسلامي است ، گفت: ما معتقد هستيم بايد كشور برتر در حوزه علم و فناوري جهان باشيم البته پيشرفت هاي بسيار خوبي انجام شده و در برخي از رشته ها جزء 10 كشور برتر دنيا در حوزه علمي هستيم ولي بايد در كشور نيز حوزه علم و فناوري به اين جايگاه برسد و اين نيازمند اين است كه به اين موضوع به عنوان عرصه دفاع مقدس نگاه شود.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

ش

متاسفم گویا جناب صابری خود شما هم در نقطه تقابل نگاه خویش حرکت نمودید.حمایت و انتصاب بعض افرادی در مجموعه آموزش عالی شهرستان که با دیدگاه های رهبری فاصله زیادی دارند .امروز در واحد آزادشهر برخی کسانی تدریس می کنند که دیروز جزو ...ها بودند متاسفم آن چیزی که خود مدعی هستید عمل نکردید .

0
0
پاسخ
1394-04-14 07:57
رضا

سلام

0
0
پاسخ
1394-04-14 09:46

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.