1395-12-02 08:16
1725
0
35521
در نشست خبری بازرسان خانه مطبوعات گلستان مطرح شد؛

هیچ سندی برای ارائه به خبرنگاران نداریم/ برخی چوب لای چرخ خدمت به خبرنگاران گذاشتند/ مجمع فوق‎العاده خانه مطبوعات برگزار می‎شود

نشست بازرسان خانه مطبوعات گلستان در جهت شفاف سازی و ارئه گزارش به اهالی رسانه عصر یکشنبه در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گرگان برگزارشد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ "هادی علمدار" در این نشست به شرح وظایف بازرسان در خانه مطبوعات پرداخت و اظهار کرد: بعنوان بازرس تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق همکاران انجام دادیم و و سعی کردیم بهترین همکاری برای بهبود شرایط همکاران خود در استان انجام دهیم.

وی با بیان اینکه همواره برای پیگیری امورات خانه مطبوعات پیش قدم بود، افزود: در ابتدا تعامل مدیر و سایر اعضا با بازرسان بسیار خوب پیش رفت اما از یک زمانی بگونه ای دیگر و منجر به دادن تذکرات شفاهی به هیئت مدیره شد.

دوبار به هیئت مدیره تذکر کتبی داده شد

بازرس خانه مطبوعات گلستان تصریح کرد: تاکنون به صورت کتبی دوبار تذکر به هیئت مدیره داده شد که اکنون براساس اساسنامه خواستار برگزاری مجمع فوق العاده شدیم.

علمدار در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران، گفت: میزان آورده در خانه مطبوعات شامل دومیلیون تومان حق عضویت 90 نفر و 500هزار تومان کمک یکی از نهادها گزارش شده است و 20 میلیون تومان برای کارت هدیه روز خبرنگار را نیز باید به آن اضافه کرد.

هیچ سندی برای ارائه به خبرنگاران نداریم

در ادامه "عقیل مهقانی" بازرس دیگر خانه مطبوعات به صورت شفاف تر و مصداقی به سوال خبرنگاران پاسخ داد.

وی افزود: باید گفت هیچگونه اسناد و مدارکی دال بر اینکه چه اتفاقاتی در هیئت مدیره خانه مطبوعات رخ داده، وجود ندارد.
بازرس خانه مطبوعات با بیان اینکه طبق اساسنامه بازرسان در جلسه هیئت مدیره می توانند حضور داشته باشند اما حق رای ندارند، افزود: ما در 95 درصد جلسات حضور داشتیم اما مابقی جلسات بدون حضور بازرس برگزار شد و حتی به ما اطلاع رسانی هم نشده است.

مهقانی افزود: برخی بودن که چماق لای چرخ خدمت برای خبرنگاران می کردند تا این چرخ برای خبرنگاران نچرخد.

وی گفت: از همان ابتدا طرحی را با عنوان تشکیل شرکت تعاونی خبرنگاران برای سرمایه گذاری پیشنهاد کردیم که برخی اعضا پیشنهاد دادند که آن را خصوصی و با چند نفر شکل دهند و چون به سمت منفعت طلبی شخصی می رفت و طرحی که به نظر می رسید سوددهی برای جامعه خبری استان داشته باشد، تصویب نشد.

 تذکر کتبی دادیم، هیچ پاسخی دریافت نکردیم/هیچگونه سند مالی تاکنون به بازرسان ارائه نشد

مهقانی تصریح کرد: براساس ماده 42 اساسنامه اولین نامه خود را بعد از تذکر چند باره در تاریخ هفتم مهر ماه سال جاری با هفت بند که شامل، لیست اعضای خانه، گزارش حق عضویت، لیست وجوهات پرداختی و ، گزارش 9 ماه و .. که هیچ پاسخی دریافت نکردیم.

بازرس خانه مطبوعات افزود: در 29 آبان نیز نامه دوم ارسال شد و تا 4 دی ماه نیز فرصت داده شد اما هیچگونه سند مالی نیز تاکنون ارئه نشده است.

بازرسان خانه مطبوعات استان در ادامه به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه میزان بدهی های خانه قبل و امروز دقیقا چقدر است، پاسخ دادند: مدیرخانه فاکتورهایی را به هیئت مدیره تقدیم کرده است که حکایت از بدهی 12 میلیونی به ایشان دارد و از آنجایی که شفافیت مالی برای بازرسان مشخص نبود درخواست توضیح کرده است.

مدیرخانه خواستار پرداخت حدود 6 میلیون 300 هزار تومانی شخصی شد

مهقانی در ادامه متذکرشد: در آخرین نشست بازرسان در بهمن ماه در پاسخ به نامه های ارسالی خواستار پرداخت حدود 6 میلیون و 300 هزار تومانی بابت هزینه های شخصی خود در این خانه و حقوق منشی خانه به مدت 11 ماه شده است.
وی در بخشی از سخنان خود، گفت: با توجه به اینکه دوره یک ساله بازرسان به اتمام رسیده مدیر خانه مطبوعات درخواست برگزاری انتخابات برای بازرسین جدی را قبل از انتخابات این خانه کرده است.

photo 2017 02 19 22 23 18

اداره کل فرهنگ و ارشاد 2 ملیون تومان به حساب خانه واریز کرد

"ایرج رمضانی" کارشناس مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بعنوان نماینده ارشاد گلستان حضور داشت، از واریز دو میلون تومان به حساب خانه مطبوعات خبرداد.

در این نشست که به گفته بازرسین از اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات نیز دعوت شده بود، هیچ یک از اعضا برای پاسخگویی حضور نداشتند و "محمد آریان نیا" سخنگوی خانه مطبوعات بعنوان مدیرمسئول پایگاه خبری کاسپین خبر در جلسه حاضر شد که در زمانی بعنوان فردی مطلع پاسخگوی سوال خبرنگاران بود.

بعد از یک سال هیئت مدیره به صورت رسمی ثبت شد

به گفته یک مقام مطلع در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان؛ 2 دی ماه سال گذشته اعضای خانه مطبوعات انتخاب شدند و دوماه گذشته یعنی یکسال بعد از انتخابات هیئت مدیره ثبت رسمی شده و تاکنون حساب خانه مطبوعات مسدود بوده است.

به نظر می رسد؛ همه اعضای هیئت مدیره و بازرسین بر اینکه مدیر خانه مطبوعات استان در این مدت هزینه هایی را انجام داده است موافق هستند اما اختلاف در مقدار هزینه کرد وجود دارد که باید به صورت شفاف ارائه شود.

هیئت مدیره گزارشکار شفاف یک ساله خود را ارائه کند/مجمع فوق العاده خانه مطبوعات برگزار می شود

حال این عدم پاسخگویی هیئت مدیره وعدم شفافیت های مالی در جهت ارائه گزارش کار یک ساله این خانه در بین اهالی رسانه موجب لطمه به اعتماد جامعه خبری به خانه مطبوعات می زند؛ لذا انتظار است اعضاءهیئت رئیسه هرچه زودتر اقدام به ارائه گزارشکار شفاف کنند.

گفتنی است؛ با توجه به اعلام بازرسان خانه مطبوعات استان گلستان بزودی مجمع فوق العاده خانه مطبوعات برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.