1395-04-03 14:20
4333
0
34030
شاخک هایمان بلاتشبیه عین پهپاد واکنش نشان می دهند!!

مبارزه با زخارف دنیوی با شوک درمانی !

راستش را بخواهید با وجود اینکه ما بار ها به صورت رسمی اعلام کرده ایم که به جز پول از چک، سفته، وام، عملیات بانک، سود بانکی، موسسات مالی مجاز و غیر مجاز( حاوی رنگدانه و مواد نگه دارنده) سپرده، مرابحه، سوئیفت، تهاتر، برات و در یک کلام «مادیات و زخارف بانکی» بدمان می آید ولی وقتی سخن از مبارزه با مفاسد اقتصادی به میان می آید شاخک هایمان بلاتشبیه عین پهپاد واکنش نشان می دهند و به قول قدیمی ها کله مان در این قضیه بوی پیتزای قارچ و سبزی می دهد!

به گزارش گلستان ما ؛ وحید حاج سعیدی نوشت : خیلی از دوستان ما بر این باورند که ما 15 دقیقه از زندگی عقب هستیم و یک قدم از جریانات روز مملکت فاصله داریم. البته برخی از این دوستان ما جریان شناس نیستند و عده ای هم از سبک و شم رسانه ای ما بی خبرند. چرا که ما به همه مسائل اشراف کامل داریم ولی این گَل و گوشه ها کمین می کنیم تا ببنیم آخر داستان به کجا ختم می شود و تا خدای ناکرده بیراهه نرویم و با این اوضاع بنزین های تقلبی یورو 4 و یورو 5 مجبور نشویم چهل کیلومتر بالاتر دور برگردان بعدی دور بزنیم و سر خانه اول مان برگردیم! راستش را بخواهید با وجود اینکه ما بار ها به صورت رسمی اعلام کرده ایم که به جز پول از چک، سفته، وام، عملیات بانک، سود بانکی، موسسات مالی مجاز و غیر مجاز( حاوی رنگدانه و مواد نگه دارنده) سپرده، مرابحه، سوئیفت، تهاتر، برات و در یک کلام «مادیات و زخارف بانکی» بدمان می آید ولی وقتی سخن از مبارزه با مفاسد اقتصادی به میان می آید شاخک هایمان بلاتشبیه عین پهپاد واکنش نشان می دهند و به قول قدیمی ها کله مان در این قضیه بوی پیتزای قارچ و سبزی می دهد!

هر چند مسائل مهمتری در مملکت وجود دارند که باعث می شوند پرداختن به مسائل جزئی مانند مبارزه با مفاسد اقتصادی با اکراه انجام شود؛ موضوعاتی نظیر استعفای ادواری کیروش، توهین به ساحت مقدس کلاه گیس یک مربی، رنگ پادری فلان خواننده، یا تسلیت نگفتن فلان بازیگر بابت درگذشت فلان خواننده، مدل انار دونه کن منزل فلان هنرپیشه و موضوعاتی از این دست که هر روز تیتر برخی روزنامه های زرد هستند. اما با این وجود مفاسد اقتصادی هم جای خود را دارند و دولتمردان در خصوص مبارزه با آن گام های بلندی را برداشته اند که مشت نمونه خروار، برگزاری همایش و سمینار در جهت مبارزه با این مفاسد در سال گذشته بود! ( البته بی انصافی نکنیم اعدام برخی مفسدان اقتصادی هم در دستور کار قرار گرفته است که اگر تداوم داشته باشد، به امید خدا در کاهش دست درازی به بیت المال موثر خواهد بود.)

علی ای حال با عنایت به رویه دلسوزانه و خدمتگزارانه ای که در این سال ها در پیش گرفته ایم و از آنجا که در خصوص خدمت رسانی به خلق الله و دولت ها، برای ما «شهرام – بابک» ببخشید «شهرام- بهرام» ندارد و همه را با یک چشم می نگریم، کما فی السابق و به رسم معهود و رسم مالوف چند توصیه و رهنمود مدبرانه و فلک فرسا در این خصوص افاضه می کنیم:

الف) تغییر محتوی ضرب المثل ها:

بلاشک یکی از دلایل گسترش مفاسد اقتصادی در کشور وجود برخی تعابیر و ضرب المثل ها در خصوص پول می باشد. وقتی از چهارم ابتدایی به بچه ها القاء می کنیم که پول مثل چرک کف دست است یا پول علف خرس است، قطع به یقین این افراد در بزرگسالی توجهی به پول و مقولات مادی نخواهند داشت و عده ای آپورتیئونیست یا همان فرصت طلب، با استفاده از این رویکرد به جمع آوری مال و ثروت آن هم در مقیاس « هزار هزار میلیارد» و بالاتر می کنند تا جایی که واژه هایی چون میلیارد و مولتی میلیاردر تداعی کننده واژه ثروتمند نیستند و باید چاره ای در خصوص صفر های این ارقام اندیشید یا از عبارت «میلیاردر به دلار» استفاده کرد. فلذا جا دارد دوستان در فرهنگستان زبان دست بجنبانند و در مورد تغییر محتوی یا خلق ضرب المثل های جدید ( با رعایت اصول بهداشتی و زیست محیطی) اقدام کنند تا این بی توجهی به زخارف دنیا باعث تلنبار شدن ثروت در همیان عده ای دیگر نشود!

ب) نظارت بر پرده سرا ها:

یکی دیگر از مشکلات در این حوزه دست های پشت پرده است. البته در گذشته نیز پرده در این خصوص نقش کلیدی و پر رنگی داشت و مایه دار ها در پس پرده خف می کردند. تا جایی که شاعر فرموده است: «به پرده درون جای پرمایگان» و الی آخر...

البته شاید مبارزه مستقیم با بخش اول این رویداد یا به عبارتی همان «دستها» ممکن نباشد، ولی بر اساس شواهد موجود و تحقیقات میدانی و چاله میدانی حقیر، مبارزه با پرده هزینه چندانی ندارد. مثلاً می توان به بهانه هوا خوردن احساس، از مردم خواست در طول روز پرده ها را کنار بزنند. اصلاً شاعر مگر نگفته است که اگر «پرده» یا شاید هم «میل پرده» بیفتد نه تو مانی و نه من! حتماً شاعر چیزی می دانسته و خواسته در این زمینه روشنگری کند.

پ) استفاده از شوک درمانی

اخیراً محققان زحمت کشیده اند و نوعی دستبند طراحی کرده‌اند که با استفاده از ولتاژ با آمپر پائین و شوک‌درمانی، از پرخوری افراد جلوگیری می‌کند. این دستبند که Pavlok نام دارد، یک مربی اختصاصی است که با استفاده از شوک الکتریکی با پرخوری مقابله کرده و افراد را به داشتن عادات غذایی و ورزشی خوب تشویق می‌کند شوک الکتریکی این دستبند در حد دو میلی‌آمپر است که به هیچ عنوان دردناک نیست. این دستبند در طول روز حرکات فرد را رهگیری کرده و در هنگام غذا خوردن، با اعمال شوک‌های خفیف الکتریکی، از غذا خوردن بی‌فکر جلوگیری کرده و مغز را برای محدود کردن پرخوری تربیت می‌کند. اینکه تکنولوژی در خدمت سلامت مردم قرار گرفته است، چیز خوبی است اما قرار نیست همیشه از تکنولوژی برای درمان چاقی و لاغری استفاده شود.

چرا که می توان از این دست تکنولوژی ها برای کنترل مفاسد اقتصادی نیز بهره گرفت. پیشنهاد می شود به منظور صیانت از اموال عمومی و بیت المال از این دستبند ها در مقیاس وسیع از چین وارد کنیم و به افرادی که دوستان صلاح می بینند، به صورت مسالمت آمیز وصل کنیم تا با اعمال شوک های خفیف مغز ایشان را برای محدود کردن اختلاس، دزدی از بیت المال، رانت خواری، زمین خواری، جنگل خواری، بیابان خواری، دریا خواری، موقوفه خواری، ویژه خواری و ... محدود کند. هر چند ممکن است با توجه به ضخامت پوست بدن برخی از این عزیزان شوک با دو میلی آمپر، قلقلک هم محسوب نشود، ولی برای دست گرمی خوب است و در آینده می توان در صورت صلاحدید ولتاژ را کمی بالاتر برد!

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.