1394-12-25 08:50
7932
0
29016
طنز به قلم حاج سعیدی؛

اشتغال زایی هوایی در پسا برجام/ پراید پرنده به بازار می آید !

بالاخره به خیر و خوشی «برجام به فرجام» رسید. آدم یاد ماجراهای عشق و عاشقی می افتد! از حق نگذریم اشتغال زایی هوایی در پسا برجام هم با آمدن پراید پرنده به بازار برای خودش دنیایی دارد!

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ ظاهراً بعد از برداشته شدن تحریم ها و ورود به پسا برجام قرار است «بوی بهبود ز اوضاع جهان» به مشام ما بخورد و اگر عده ای نظیر کاسبان تحریم و دلالان و مافیای اقتصاد و بازار بگذارند، اندکی از زیر بار مشکلات اقتصادی خلاص شویم. فی الواقع اگر دیسک ما بیرون نزده باشد، شاید بتوانیم یک مقدار کمرمان راست کنیم. 

هر چند تا رفع کلی مشکلات راه درازی در پیش داریم، ولی عجالتاً ما قصد داریم امروز به جای پرداختن به امورات از روی زمین، مشکلات را از بالا نظاره کنیم و راهکار هوایی بدهیم.

راستش را بخواهید بعد از برداشته شدن تحریم ها، قرار است دولت 114 هواپیما خریداری کند. با دیدن این خبر ما یاد مطلبی مربوط به چند سال وزیر محترم راه و شهر سازی دولت گذشته افتادیم که عیناً نقل به مضمون می شود. 

«راه اندازی شرکت های هواپیمایی انحصاری نیست و هر کس تمایل داشته باشد می تواند در خواست خود را ارائه کند. به کسانی که بتوانند حداقل چهار فروند هواپیمای مورد تائید فراهم کنند، مجوز AOC ارائه می شود.» ( روزنامه جوان - شماره 3620)

هر چند مردی که می خواست همه کارها را یک انجام دهد رفته است و وزرایش را هم با خودش برده است ولی ما و ستون مان فعلاً سر جایمان هستیم و بنا داریم با ایده وزیر قبلی بخشی از پوزه بیکاری را به آسفالت بمالیم. 

اگر خاطرتان باشد یک زمانی سوار شدن به آژانس برای خودش کلاس داشت چه برسد به صاحب آژانس بودن. حالا تصور بفرمائید این آژانس هوایی هم باشد... به علاوه با تاسیس یک شرکت هواپیمایی چند نفر مشغول به کار خواهند شد.

 از خلبان و مهندس پرواز و مهماندار و کادر پرواز گرفته تا کارمندان امور دفتری و خدماتی و ... تمام این داستان فقط با داشتن چهار فروند هواپیما به واقعیت خواهد پیوست.

هر چند برخی شرکت های هواپیمایی با یک هواپیما هم راه اندازی شدند؛ مثل شرکت هواپیمایی مال «ملکی ایر لاین» با مدیریت فتحعلی اویسی! البته  ممکن است در روز های اول کار نتوانید با شرکت های بزرگ رقابت کنید و به قول مولوی «این عرصه کجا شاید، پرواز همایی را» ولی راه هر قدر هم طولانی باشد، باید قدم اول را برداشت. در ضمن از قدیم گفته اند سر هر چه بزرگتر، دردش بیشتر.... شرکت هواپیمایی هم هر قدر بزرگتر، تاخیرش بیشتر! 

بنابراین نگران تعداد هواپیما ها و نوع آنها نباشید؛ چرا که اولاً به شما وام های کم بهره با اقساط بلند مدت دو سه ساله داده خواهد شد، در ثانی با بالا رفتن کلاس مردم و افزایش روز افزون علاقه مردم به هوا فضا، مردم دیگر به مدل و تاریخ تولید و انقضای هواپیمایی که به هوا می فرستید، توجه نمی کنند و همانطور که پراید فراگیر شد و همه به آن عادت کردند، پرواز هم عادی می شود. 

فقط خدا کند این لابلا مسئولان شرکت های خودرو سازی هوس اشتغال زایی و کار آفرینی نکنند و زبانم لال با اضافه کردن خط تولید پراید بعد از تولید انواع و اقسام پراید سواری و وانت پراید، در صدد تولید «پراید پرنده» برنیایند! 

نویسنده: وحید حاج سعیدی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.