1393-12-09 19:39
3487
2
11201
طنز به قلم وحید حاج سعیدی ؛

قوام آمدن مجتمع پتروشیمی گلستان !

یکی دیگر از دلایل طولانی شدن روند ساخت پتروشیمی در گلستان، احتمالاً جا افتادن و قوام آمدن طرح است.

به گزارش گلستان ما ؛از قدیم و ندیم گفته اند هر معلولی علتی دارد. نخستین کسانی هم که به ‌طورگسترده و آکادمیک مفهوم علیت را در نوشته‌های خود مطرح کردند؛ خدا رحمت کرده ها افلاطون و ارسطو بودند.

اما از آنجایی که ما سوادمان در حد این بزرگواران نیست یا به عبارت ساده تر سواد درست و حسابی نداریم وایضاً حال و حوصله تحقیقات میدانی و چاله میدانی، در راستای یافتن دلایل امورات مختلف، معمولاً از فن «گمانه زنی» بهره می گیریم که هم کم هزینه تر است و هم با سواد ما همپوشانی دارد.

بنابراین اگر ریا نشود امروز قصد داریم به بررسی دلایل اطاله ساخت مجتمع پتروشیمی استان گلستان و گمانه زنی در این خصوص بپردازیم:

الف) جلوگیری از آلودگی هوای استان: قطع به یقین با ساخت این کارخانه در موعد مقرر، ساخت کارخانجات دیگر در این استان آغاز می شد و دو روز دیگر شهروندان گلستانی هم مثل مردم کلان شهر های این مملکت مجبور بودند با معضل آلودگی دست به یقه شوند و داستان تعطیلی مدارس، لغو مسابقات ورزشی، پلاک های زوج و فرد و باقی ماجرا... بنابراین هر قدر این کارخانه دیر تر تکمیل شود، به نوعی خدمت به هم استانی ها محسوب می شود که از هوای پاکیزه، بیشتر بهره ببرند.

فقط ما متوجه نشدیم چرا با وجود آلودگی شدید هوا در کلان شهر ها و به شماره افتادن نفس مردم در شهرهایی مثل تهران، تبریز، مشهد، اصفهان، اراک، سمنان و ... به محض اینکه صحبت از ساخت کارخانه جدید می شود، نمایندگان این شهرها بلاتشبیه عین عقاب به سمت طرح مورد نظر هجوم می آورند و درخواست ساخت کارخانه در شهرشان را مطرح می سازند!

ب) عجله کار شیطان است: خدا وکیلی اگر نوسانات بازار ارز و دلار و نرخ طلا اجازه بدهد، جا دارد جملات بزرگان و قدیمی ها را با آب طلا بنویسیم و(بعد از پرداخت هزینه نصب به شرکت تبلیغاتی طرف قرار داد شهرداری) آنها از پل های هوایی شهرهای استان آویزان کنیم.

حتماً شما هم مثل حقیر ضرب المثل «عجله کار شیطان است» را شنیده اید و به حکمت آن اعتقاد کامل دارید. فلذا تعجیل در ساخت چنین مجتمعی اصلاً به صلاح نیست و نباید مسئولان را تحت فشار گذاشت و به قولی «از ازل تا به ابد فرصت مسئولان است!» اصلاً اگر این کار هول هولکی صورت بگیرد و دو روز بعد گازی چیزی ازجایی نشت کند و چهار نفر مسموم شوند، شما جواب جوان مردم را می دهید؟!

پ) قوام آمدن طرح: یکی دیگر از دلایل طولانی شدن روند ساخت پتروشیمی در گلستان، احتمالاً جا افتادن و قوام آمدن طرح است. مرد حسابی ما الان در اصفهان ورزشگاه در حال ساخت داریم که نزدیک به سی سال ساخت آن طول کشیده است و هنوز قوام نیامده است، حالا برای ساخت مجتمع به این بزرگی نباید
جوانب طرح را در نظر گرفت و منتظر قوام آمدن آن ماند؟ اتفاقاً مولوی هم در این بحث با ما هم عقیده است و می فرماید « وان باده طلب که باقوامست.
. . باقی همه بو و نقش و آبست»

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

سلام

سلام آقا این طنز است اولش ننویسید به گزارش گلستان ما ممنون

0
0
پاسخ
1393-12-17 18:10
جدید

من سایت شما قبوول ندارم ولی خداوکیلی این پتروشیمی یک غده سرطانی برای استان درآینده خواهدبود بدلیل اینکه اولا چندتا مدیرکل بخاطر مخالفت کارخانه عزل شدند دوما" بعضی ازسرمایگذاران که قصدسرمایگذاری دارازمدت دراراضی پیرامون کارخانه داشتند منصرف شدندبدلیل اسنکه دردارزمدت خاک منطقه قلیایی وازبین میرود سوما ماهمه مال یک کشوریم نبایدبخشی فکرکنیم ابنگونه طرحهابایدبروددرمنطقه کویری نه اینجا چهارم این نمایند بیشتربدنبال پوز این کارخانه هستندنه هدفش که بروند پیش مردم عوام ورای جمع کنند .فقط مثل احمدی نژادبرخوردنکنیدکه بگه راستی باش هرکی باش .خدایی به مردم خیانت نکنیدشما چرا ایمیل رااجباری گذاشتید معنی نداره کسی شاید درددل داشته باشه بازهم دیکتاتوری

0
0
پاسخ
1394-02-01 16:46

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.