1393-11-10 08:34
3779
0
9665

نشانه‌هایی برای ظهور حضرت بقیه الله (عج)

بنا بر روایات ائمه معصوم (ع) برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) نشانه هایی وجود دارد که می توان با استناد به آنها در بازار پر رونق ادعاهای دروغین و معرفی نشانه های غیر مرتبط و ناصحیح ، در مسیر مهدویت بیراهه نرفت.

به گزارش گلستان ما به نقل از قدس آنلاین ؛ رسول اکرم (ص) فرمودند: « پس از من خلفایی بر سر کار خواهند آمد ؛ بعد از خلفا ، امرایی و پس از امرا ، پادشاهان و پس از آنان جباران و ستمگران . سپس مهدی (عج) ظهور می کند. »

همان حضرت (ص) می فرمایند: « ای علی! ظهور مهدی (عج) در هنگامی است که شهرها دگرگون شده ، بندگان خدا ضعیف می شوند و از فرج و ظهور مهدی مایوس می گردند. در این هنگام مهدی قائم (ع) از فرزندان من ظاهر می گردد. »

امیر مومنان علی (ع) می فرمایند: « به خدا قسم ، به خدا قسم ! آن کس را که انتظارش مى کشید ، نمى بینید مگر آنگاه که خدا را جز با اشاره دست و ابروى خود [نتوانید] بخوانید، و از زمین چیزى در اختیار نداشته باشید، جز همان جاى گام هاى خود و جنگ افزارتان بر پشت های تان باشد. در آن روز مرا یارى نمى رساند مگر خداوند به وسیله فرشتگان خود و کسانى که بر [صفحه] دلشان ایمان نقش بسته است.»

امام کاظم (ع) می فرمایند: « هر گاه آن بیابانگرد زشت روى را در میان لشکرى انبوه دیدى ، براى خود و شیعیان مؤمنت در انتظار فرج باش. هر گاه خورشید گرفت چشم به آسمان دار و بنگر که خداوند عزّ و جلّ با مجرمان چه مى کند. »

امام صادق (ع) نیز فرمودند: « خروج سه کس: قیام خراسانی و سفیانی و یمانی ، در یک سال و در یک ماه و یک روز خواهد بود و در این میان، هیچ پرچمی به اندازه پرچم یمانی، به حق و هدایت دعوت نمی کند.»

همچنین، امیرمومنان علی (ع) درباره نشانه های ظهور می فرمایند: « آنگاه که خاطب به هلاکت درمى افتد و امامِ عصر از دیدگان پنهان مى شود و دل هایى شاداب و دل هایى دیگر فسرده مى گردند ، آرزومندان نابود مى شوند و از هم فرو مى پاشند و مؤمنان باقى مى مانند که شمارشان اندک است ، سیصد نفر یا بیشتر . در رکاب این مؤمنان دسته اى [از فرشتگان] مى جنگند که روز بدر در کنار پیامبر خدا صلى الله علیه و آله جنگیدند که نه کشته شدند و نه مردند. »

 

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.