1393-08-17 05:28
2450
0
5464

شبکه های اجتماعی چگونه خانواده های ایرانی را هدف قرار داده است؟/ بانوان مشتری دائمی شبکه های اجتماعی!

متاسفانه اکثر کاربران شبکه‌های اجتماعی را خانم ها تشکیل می دهند که همین امر می‌تواند زنگ خطری جدی برای خانواده‌‌ها باشد.

به گزارش گلستان ما ، امروزه، گسترش فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی، بر ابعاد مختلف زندگی بشر (سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی) تاثیر گذاشته است؛ با کمرنگ شدن اهمیت زمان و مکان و بی نیازی به مکان مشترک برای برقرار ارتباط، افراد به شکل بسیار آسان تری می توانند در فضای مجازی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

شبکه های اجتماعی مانند وایبر،واتس آپ، لاین و ... که این روزها به تفریحات سرگرم کننده اکثر جوانان تبدیل شده است؛مترو،تاکسی، اداره و هرجا که موبایل اندروید باشد سروکله این شبکه‌های اجتماعی پیدا می‌شود.

هرچه پیش می رویم فناوری نیز با سرعت تکامل جامعه بشریت در حال رشد است و دیگر عجیب نیست اگر بشنویم که تعداد تلفن های همراه روی کره زمین از جمعیت انسان ها نیز بیشتر شده است انگار وسایل ارتباطی می خواهند یک شبه ما انسان ها را ببلعند.

به نظر می‌رسد، شبکه های اجتماعی برخلاف نامشان دارند خانواده ها را از هم دور می کنند. وایبر؛ واتس اپ؛ لاین و... ازچنان تنوع و جذابیتی برخوردار اند که کاربران را مجذوب خود می کنند و در واقع نوعی اجتماعی شدن لحظه ای را برای فرد به ارمغان می آورند اما لازم است بدانیم این نوع اجتماعی شدن در دراز مدت نتیجه عکس می دهد و فرد پس از مدتی تجربه تنهایی، ناامنی و انزوا را با هم در وجود خود حس می کند.

می‌توان گفت، متاسفانه اکثر کاربران شبکه‌های اجتماعی را خانم ها تشکیل می دهند که همین امر می‌تواند زنگ خطری جدی  برای خانواده‌‌ها باشد در این رابطه ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه زنان بیشترین کاربران شبکه‌های اجتماعی مانند وایبر هستند، گفت: باید در مورد تاثیر تحولات جهانی بر روی تحولات ایران به صورت جدی صحبت شود، سرعت جهانی در حوزه زن بسیار سریع است.

 تنوع و جذابیتی که در شبکه های اجتماعی وجود دارد باعث می شود که خانواده ها بیشتر وقت خود را در گشت گذار در دنیای مجازی بگذرانند، قطعا این را شما هم حس کرده اید افراد بعضا حتی جواب یکدیگر را هم نمی دهند، سفره شام منتظر جمع شدن افرادی می شود که اصلا در این دنیا نیستند، هرکس در اتاق خود یا در گوشه ای با اینترنت بی سیم در دنیای دیگری سیر می کند؛ خانواده ها هم دیگر به این امر عادت کرده اند.

در زمان های نه چندان دور خانواده ها کمتر با چنین مشکلی روبرو بودند؛البته در آن  زمان هم نگرانی هایی بود که امروزه با فرهنگ سازی کمی بر طرف شده است.

 به هر حال مشکلاتی که با افزایش شبکه‌های اجتماعی به وجود آمده است کم نیست  بسیاری از همسران خود گله دارند که بدلیل استفاده از این شبکه ها کوچکترین وظایف خود را به عنوان همسر فراموش کرده و باعث بوجود آمدن مشکلاتی از قبیل "خودکشی"، "خیانت"، "افسردگی" و یا حتی مقایسه همسر خود با طرف مقابل در دنیای مجازی باعث بسیاری ازجدائی ها شده است. / دانا

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.