1396-07-10 11:33
2773
0
44762

روایتی از کاروان کربلا در روز یازدهم محرم/ بعد از عاشورا چه بر سر قافله عشق آمد

کارشناس علوم قرآنی گفت: لشکر ملعون یزید برای اینکه بیشتر دل اسیران و خاندان طیبه را بسوزانند آنها را از کنار پیکر شهدا رد کردند.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ آیت الله یعقوب جعفری کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو بامیزان درخصوص روز یازدهم محرم و اسارت کاروان عاشورا گفت: یازدهم ماه محرم یعنی روز بعد از عاشورا اهل بیت "امام حسین(ع)" را به اسارت گرفته و از کربلا به کوفه بردند.

وی در همین راستا افزود: لشکر ملعون یزید برای اینکه بیشتر دل اسیران و خاندان طیبه را بسوزاند آنها را از کنار پیکر شهدا رد کرد.

امام حسین ع
این کارشناس علوم قرآنی افزود: وقتی قافله "امام شهید(ع)" از کنار شهدا عبور کردند چنان ناراحت بودند که برخی خود را از شتر پایین انداخته و هرکس برای عزیز خود گریه می‌کرد.

جعفری این اتفاق را تداعی کننده "شهادت حمزه(ع)" دانست و اذعان کرد: این شقاوت من را یاد اتفاقی می‌اندازد که بعد از شهادت "حمزه سیدالشهدا" بر سر خواهر گرامی ایشان آوردند تا بعد از شهادت، سینه شکافته حمزه را ببیند و دلش به درد بیاید.

امام حسین ع
وی با اشاره به تدفین شهدا در روز دوازدهم محرم توسط قبیله بنی اسد خاطرنشان کرد: در اتفاقی دیگر، لشکر "لعین بن زیاد" سرهای شهدا را از تن جدا کرده و آنها به عنوان تحفه پیش ابن زیاد بردند. اتفاقات روز یازدهم و آنچه بر کاروان عاشورا افتاد بسیار دردناک است.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.